Gå til innhold

Diaré, hjemme fra jobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk akutt oppkast og diaré rett før helgen og var hjemme fra jobb fredag. Følte meg bedre i går, bare litt løs i magen. Oppkast ga seg innen 1 døgn. I dag er magesmertene og kvalmen der igjen og jeg har diaré. Jobber med syke eldre. Bli hjemme noen dager til? Usikker på om det er smittsomt eller ei.

Anonymkode: 9e002...024

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fikk akutt oppkast og diaré rett før helgen og var hjemme fra jobb fredag. Følte meg bedre i går, bare litt løs i magen. Oppkast ga seg innen 1 døgn. I dag er magesmertene og kvalmen der igjen og jeg har diaré. Jobber med syke eldre. Bli hjemme noen dager til? Usikker på om det er smittsomt eller ei.

Hadde holdt meg hjemme. 

Anonymkode: c42da...a42

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du virkelig lov til å gå på jobb med symptomer på omgangssyke? Trodde alle som jobbet med pasientkontakt hadde i arbeidsreglement at de skal være hjemme med symptomer...

Anonymkode: 93995...720

• Liker 2
Skrevet

Så lenge du har symptomer er du smittsom.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal mye til før jeg er hjemme fra jobb, men hadde jeg hatt diaré så er det soleklare svaret at man holder seg hjemme. Du deler vel do med andre også?

Anonymkode: 4e299...11f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hold deg hjemme! 

Og god bedring🙂

Anonymkode: cc62f...1e0

AnonymBruker
Skrevet

Du skal vel holde deg hjemme 24 timer etter at du er symptomfri.

Anonymkode: 36afd...f6c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det lar seg ikke alltid gjøre.  Etter omgangssyke er jeg gjerne kvalm og har diaré eller løs mage i 14 dager. 

Får heller ikke sykemelding på dette grunnlaget. 

Anonymkode: d9c0e...dbf

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

48

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Alene på et kontor kunne jeg gått på jobb, men ikke på jobb med eldre, nei! Hold deg hjemme, særlig siden du er kvalm i tillegg!

Anonymkode: 68388...224

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det lar seg ikke alltid gjøre.  Etter omgangssyke er jeg gjerne kvalm og har diaré eller løs mage i 14 dager. 

Får heller ikke sykemelding på dette grunnlaget. 

Anonymkode: d9c0e...dbf

Nei da, det finnes alltid ett eller annet sjeldent spesialtilfelle. Men det gjelder jo ikke 99,99% av befolkningen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke man har diaré hvis man lurer på om man kan gå på jobb.

Anonymkode: ac19e...477

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Viktig å merke seg at dette gjelder folk som jobber med mat og utsatte mennesker. Så TS bør holde seg hjemme. Folk som jobber på kontor skal på jobb så fort de er friske nok. Mange som innbiller seg at det er en generell 48-timers regel. Det er det altså ikke. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

48t karantene fra siste symptom (oppkast eller diaré) er regelen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...