Gå til innhold

Jeg har ikke selvtillit nok til å møte menn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ekstremt dårlig selvtillit og selvfølelse, og det hindrer meg i å tørre å komme i kontakt med menn. Jeg er en snill og god person, men er ikke interessant i det hele tatt. Jeg er heller ikke pen, og mange dager føler jeg meg direkte stygg. Andre dager føler jeg meg bare mindre pen. 

Jeg har merket en mann som ser på meg, og holder blikket litt ekstra lenge. Og det virker som han vil prate med meg. Men min første tanke er jo, hvorfor skulle han like meg? Og han fortjener noen bedre enn meg uansett, så jeg ønsker ikke å prøve å bli kjent med han en gang. 

Men så synes jeg det er trist at jeg har disse tankene om meg selv. Jeg er jo en god person, og jeg fortjener jo også å oppleve kjærlighet. Men «selvhatet» er sterkt.

Når jeg ser andre på gaten som kanskje ikke er veldig pene, så synes jeg de ser søte eller sjarmerende ut, eller andre positive ting. Og jeg har heller aldri tenkt over at noen er kjedelige. Men når det gjelder meg selv, utseende og personlighet, er jeg direkte slem mot meg selv. Jeg ville jo aldri tenkt slik om andre. 

Har dere noen tips til hvordan jeg kan legge fra meg disse følelsene, og tørre å tenke at menn kan like meg? 

Anonymkode: b841e...d98

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen idéer. Har det nøyaktig på samme måte

Anonymkode: 7b2c6...9c9

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Terapi er opplagt, men virker ikke som du vil det 

Anonymkode: 56866...b68

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ekstremt dårlig selvtillit og selvfølelse, og det hindrer meg i å tørre å komme i kontakt med menn. Jeg er en snill og god person, men er ikke interessant i det hele tatt. Jeg er heller ikke pen, og mange dager føler jeg meg direkte stygg. Andre dager føler jeg meg bare mindre pen. 

Jeg har merket en mann som ser på meg, og holder blikket litt ekstra lenge. Og det virker som han vil prate med meg. Men min første tanke er jo, hvorfor skulle han like meg? Og han fortjener noen bedre enn meg uansett, så jeg ønsker ikke å prøve å bli kjent med han en gang. 

Men så synes jeg det er trist at jeg har disse tankene om meg selv. Jeg er jo en god person, og jeg fortjener jo også å oppleve kjærlighet. Men «selvhatet» er sterkt.

Når jeg ser andre på gaten som kanskje ikke er veldig pene, så synes jeg de ser søte eller sjarmerende ut, eller andre positive ting. Og jeg har heller aldri tenkt over at noen er kjedelige. Men når det gjelder meg selv, utseende og personlighet, er jeg direkte slem mot meg selv. Jeg ville jo aldri tenkt slik om andre. 

Har dere noen tips til hvordan jeg kan legge fra meg disse følelsene, og tørre å tenke at menn kan like meg? 

Anonymkode: b841e...d98

Hei! Du reflekterer dypt og observerer godt + du føler mye. Ergo, mange indikasjoner på et sammensatt og smart menneske. Du bør nok få litt hjelp med dette, ja. Men tro meg: det eneste som skiller deg fra en del andre, er synet på seg selv og kanskje også vurdering av "de andre". Kanskje starte med noe så enkelt som å se deg selv i speilet og si "du er bra" hver morgen? Og: dopamin har påvirkning på mye av vår psyke. Kjør litt kardio 2-3 ganger i uken. Sist, men ikke minst: driiit mest mulig i hva du tror andre tenker om deg. Full zoom på deg selv og ta ett skritt av gangen. 

• Liker 3
Gjest Vikarsykepleier
Skrevet

Hvis jeg skulle gi et råd til meg selv som yngre ville det være: Vær dummere, vær mindre selvhøytidlig, slapp mer av. Når jeg ser bilder av meg selv som yngre stemmer ingenting av alle tankene jeg hadde om meg selv. Bortsett fra at jeg husker hvor forknytt jeg var, helt unødvendig.

Et tips fra en gammel dame der.

AnonymBruker
Skrevet
Vikarsykepleier skrev (7 minutter siden):

Hvis jeg skulle gi et råd til meg selv som yngre ville det være: Vær dummere, vær mindre selvhøytidlig, slapp mer av. Når jeg ser bilder av meg selv som yngre stemmer ingenting av alle tankene jeg hadde om meg selv. Bortsett fra at jeg husker hvor forknytt jeg var, helt unødvendig.

Et tips fra en gammel dame der.

Jeg tar også med meg dette videre. Blir omtalt som «søt dame», men har ikke lyktes med å finne kjæreste ennå etter brudd. 

Anonymkode: 82614...d5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...