Gå til innhold

Tar ikke initiativ

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I «frykt» for å bli avvist av kona har jeg sluttet ta initiativ til sex. Jeg har blitt avvist så mange ganger at jeg rett og slett ikke vil for unngå avvisning. 

Så når vi har sex er der fordi hun tar initiativ. Vi har ikke så ofte sex som jeg kunne tenke meg. Vi har ca 1 gang i uken. 

Lite nærhet resulterer i dårligere kommunikasjon på andre områder fordi man trekker seg vekk fra partner. 

Vi har snakket mye om dette da vi hadde mye mer nærhet tidligere og jeg kunne tenke meg mer av det. Men vi finner ikke en løsning da hun ikke vet hvorfor hun ikke har lyst i samme grad som før. 

Hun vil gjerne at vi kommuniserer bedre og bli sett i hverdagen. Og jeg føler nærheten og det å føle seg elsket må til for å klare kommunisere bedre enn bare som venner.

Hva ville dere foretrukket? Er jeg «barnslig» som ikke tar initiativ?  

Anonymkode: 2b24a...e0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vent litt.. Du vil ha nærhet og kjærlighet, før du klarer å kommunisere? 

Er ikke det bakvendt? 

Jeg ser dere har snakket om det, men mer kommunikasjon må til, ser det ut til. 

Det virker som kjærlighets språkene deres er vidt forskjellige. Og det kan føre til krasj. 

Og nei, du er ikke barnslig som ikke tar initiativet. Etter avvisning syns jeg det virker naturlig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hun vil gjerne at vi kommuniserer bedre og bli sett i hverdagen. Og jeg føler nærheten og det å føle seg elsket må til for å klare kommunisere bedre enn bare som venner.

Hun har gitt deg oppskriften(A) og du tenker fortsatt på sex(B) ? 

Begynn på A før du tenker på B. 

Ja det er barnslig å slutte helt å ta initiativ. Det er som en sta person som forteller en vits ingen ler av også blir så furt å sier "Greit, da skal jeg aldri snakke igjen!" Det fins nemlig mange nivåer mellom her. Men nå først og fremst fokuser på A og ikke på B, og unngå at det blir sånn at du later som å gjøre innsats for A bare for å få en mulighet til B. Gjør A en normal ting i hverdagen, over leeeengre tid, før du tenker på å gjøre fremstøt for B. La gjerne hun være den som tar initativ men ikke oppfør deg som om hennes iniativ betyr at du ikke trenger å prioritere A lenger. A må bli en genuin del av livsstilen din og forholdet, så vil B komme smygende med tiden så lenge du ikke forhaster deg. 

En gang i uka er forøvrig helt normalt men veldig kjipt for henne at det blir pliktsex. Anbefaler deg å trappe ned antall ganger i uka og heller ha mål om at sex skal være når begge har lyst, da oppleves sexen bedre for henne og dermed gir hun mer lyst på sikt. 

Anonymkode: c127f...f73

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å finne seg i det. Eller alternativt å ikke finne seg i det.  Kjenner meg igjen i problemet ditt. Du må ta et valg, enten å gjøre ting på hennes måte, gi henne det hun vil ha, sånn at hun kanskje kan gi deg det du vil ha.

Som nevnt over her med eksempler med A og B, så må du altså gi kvinnen A først. Og da vil hun kanskje la deg komme til B, hvis hun er fornøyd med din A innsats over leeeengre tid. Så må du bare ta en sjanse og håpe på at det faktisk var A hun ønsket, og ikke C eller D, men det får du aldri vite, men ifølge kvinnen så burde du jo skjønt det. 

Kvinner er kompliserte vesener, som forventer at vi skal forstå hva de ønsker til enhver tid. Men det klarer svært få menn. Tenk så mye lettere det hadde vært for mange, om de kunne sagt det i klartekst.

Anonymkode: 7a067...0af

Skrevet

De fleste bruker feil rekkefølge🙈 "Prat først og spis etterpå, ikke prat med maten i munn" fikk jeg lære av mamma.

Men hvis det ikke hjelper å prate, mister man også sexlysten. Så jeg skjønner deg godt TS.. og jeg synes du bare skal presse på med initiativ, og vise at du både tenner og er kjær i henne. Det at du viser din ærlighet, skal ikke gå utover deg. Hun må før eller siden forklare ting til deg, for å ikke skape usikkerhet i forholdet. Har hun lav sexlyst eller problem med å ta initiativ, så må hun jo være så voksen å si det. Litt synd/merkelig hvis dama synes det er tabu å prate om seksualitet, mens hun ser forholdet ryke..

Det å ikke ta initiativ.. kan ofte komme av at hun er tilfreds, eller at mannen har gjordt det til en vane.

Det å være den som hele tiden tar initiativ, føles vel på forskjellige måter. Noen føler nok det som "sex uten tillatelse", manglende kjærlighet eller tafatthet. Det er å ikke ta initiativ, er aldri forbundet med noe positivt. Det at ulik sexlyst skaper trøbbel, burde vel alle kjenne til, likeså det å ta initiativ.. og det være tilstedet under sex. Så skal man endre på et mønster, må jo endringer skje.. og det skjer ikke uten kommunikasjon😇

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...