AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #1 Skrevet 7. mai 2023 Når jeg var liten hadde jeg masse venner og henge med. Jeg spilte i korps og hadde aldri en kjedelig dag. Mine foreldre hadde alltid folk på besøk men det var mye fest og alkohol.. Nå har jeg egen familie med små barn og vi er mye alene. Vi har alt, men mangler folk som ønsker å være med oss. Har lite kontakt med min familie, og hans familie bor i annen by. Må derfor prøve å skape hyggelige stunder med venner men vi har lite venner. Har invitert et vennepar på 17 mai i år da vi aldri har vært med noen andre før, og de skulle komme så det gleder vi oss mye til. Til vanlig er vi bare oss. Er dere flere? Føler alle rundt meg har champagnefrokoster, er med masse venner og har masse familie på besøk.. Anonymkode: fec98...866 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #2 Skrevet 7. mai 2023 Da har du jo festplaner da. Kos deg. Anonymkode: 586fe...0b7 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #3 Skrevet 7. mai 2023 Det er likedan her. Tror det er ganske vanlig. Anonymkode: 6130b...9c8
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #4 Skrevet 7. mai 2023 Og vi har ingen å være med, fordi mannen min har sterk sosial angst, som han nekter å ta tak i, og nekter meg å snakke med andre om. 🤷♀️ Har barn under skolealder, så MÅ ikke gå i tog. Feiringen vår pleier å være at vi spiser kake og ser 17.maifeiringen på TV. Før vi fikk barn hang jeg med venner på 17.mai,mens han sov lenge og satt hjemme alene. Anonymkode: c06c6...7ac 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #5 Skrevet 7. mai 2023 Helt ærlig, så syns jeg 17.mai er mest jobb. Jeg har derfor ikke behov for å ha så mye sosialt på ettermiddagen. Vi har jo løpt hit og dit i flere timer. Det hender vi har svigerinne med familie på grilling på kvelden, men det er ikke hvert år. Champagnefrokost, har jeg ikke skjønt greia med. Mulig jeg forstår det den dagen barna har flyttet ut. Men min arbeidsdag starter 06.00. Har barn i speideren med flaggheising og frokost kl 07.00 Anonymkode: 1da63...fab 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #6 Skrevet 7. mai 2023 Champagnefrokost hadde jeg aldri orket. Å drikke alkohol så tidlig på dagen hadde jeg ikke fikset. Jeg har vel ikke drukket alkohol på kveldstid 17. mai heller siden jeg var i slutten av tenårene og begynnelsen av tyveårene. Hva slags foreldre er det som begynner alkoholdrikkingen til frokost egentlig? Og kanskje fortsetter med øl og vin utover hele 17. mai? Altfor mange, skal man tro det man leser. Folk tar seg fridag 18. mai fordi da vet de at de vil være i bakrus. I år er det en offentlig fridag, så man har flaks der. Men vanligvis er det jo ikke fridag 18. mai også. Anonymkode: ad6d8...3fb 3
Eva00 Skrevet 7. mai 2023 #7 Skrevet 7. mai 2023 Vi har det likedan. 17 mai går på barnas premisser. Skoletog, kaker på skolen etterpå åsså vil eldste til byen å se borger/russetog. Ingen alkohol på oss, vi kommer hjem utslitt kl 19 på kvelden. Da har det gått i ett siden kl 07. 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #8 Skrevet 7. mai 2023 Er i samme situasjon. Vi stikker til skogs 17.05. Tar en rolig dag ved skog og fjord. No biggie Anonymkode: dedba...a25 1 3
RockyRose Skrevet 7. mai 2023 #9 Skrevet 7. mai 2023 Vil tru dei utan born er dei som har det mest sosialt 17.mai med champagnefrukost, det hadde eg aldri hatt ilag med borna mine. Etter det er det jo tog der borna møter klassevenar. Kanskje det fins noko arrangement seinare der du bur ts? Her er bur er det arrangement i alle krokar av kommunen der ein kan kjøpe is, rømmegraut, kaker, leikar osv.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #10 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Champagnefrokost hadde jeg aldri orket. Å drikke alkohol så tidlig på dagen hadde jeg ikke fikset. Jeg har vel ikke drukket alkohol på kveldstid 17. mai heller siden jeg var i slutten av tenårene og begynnelsen av tyveårene. Hva slags foreldre er det som begynner alkoholdrikkingen til frokost egentlig? Og kanskje fortsetter med øl og vin utover hele 17. mai? Altfor mange, skal man tro det man leser. Folk tar seg fridag 18. mai fordi da vet de at de vil være i bakrus. I år er det en offentlig fridag, så man har flaks der. Men vanligvis er det jo ikke fridag 18. mai også. Anonymkode: ad6d8...3fb haha, vi har champagnefrokost! Et glass prosecco til frokost, så alle 17-mai tingene man må gjøre med barn, drikker aldri noe mer alkohol enn det glasset til frokosten. Hvorfor i all verden tror du at man fortsetter å drikke utover dagen? Fordi det er det du ville gjort kanskje? For mennesker uten selvkontroll og evne til å stoppe er det selvsagt best å droppe champagnefrokost… Vi feirer stort sett med venner, typ et vennepar et år, andre et annet år. Ikke noe fyll og fest, blir de av vennene som har barn på samme alder. Drikker som sagt ikke alkohol 17. mai annet enn den frokosten. Anonymkode: 88487...275 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #11 Skrevet 7. mai 2023 Vi er også en barnegamilie uten særlig nettverk Ingen familie i byen her. Ingen egentlige venner, men noen bekjente. Men dde bekjente som det kunne ha vært aktuelt å være sammen med, har familie som de feirer hos, så de er opptatt. Så 17.mai består i å spise en rask frokost, få på finstasen og stresse inn til sentrum og barnetoget. Deretter er det arrangement på skolen, der vi egentlig bare sviver rundt uten å prate noe særlig med noen, fordi alle heller prater med noen andre de kjenner bedre. Så er det hjem og hvile beina litt, før vi igjen stresser inn til sentrum for å se på folketoget, og så er det hjem og slenge seg på sofaen som alle andre kvelder. Anonymkode: a25cb...e49 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #12 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da har du jo festplaner da. Kos deg. Anonymkode: 586fe...0b7 Hei, ja det har jeg men jeg tror de kommer til å avlyse. De har avlyst alle gangene før de har lagt planer. Anonymkode: fec98...866 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #13 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når jeg var liten hadde jeg masse venner og henge med. Jeg spilte i korps og hadde aldri en kjedelig dag. Mine foreldre hadde alltid folk på besøk men det var mye fest og alkohol.. Nå har jeg egen familie med små barn og vi er mye alene. Vi har alt, men mangler folk som ønsker å være med oss. Har lite kontakt med min familie, og hans familie bor i annen by. Må derfor prøve å skape hyggelige stunder med venner men vi har lite venner. Har invitert et vennepar på 17 mai i år da vi aldri har vært med noen andre før, og de skulle komme så det gleder vi oss mye til. Til vanlig er vi bare oss. Er dere flere? Føler alle rundt meg har champagnefrokoster, er med masse venner og har masse familie på besøk.. Anonymkode: fec98...866 Så herlig at dere får et vennepar på besøk💞 Kos dere med de og håper barna deres kommer i samme klasse. Så kan dere eventuelt hekte på et felles vennepar til med barn fra klassen. Og vipps er dere en gjeng🎉 Anonymkode: 197cc...a53 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #14 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så herlig at dere får et vennepar på besøk💞 Kos dere med de og håper barna deres kommer i samme klasse. Så kan dere eventuelt hekte på et felles vennepar til med barn fra klassen. Og vipps er dere en gjeng🎉 Anonymkode: 197cc...a53 De bor på andre siden av byen så dessverre Anonymkode: fec98...866
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #15 Skrevet 7. mai 2023 Dette er en god mulighet for å invitere bekjente eller ukjente på besøk? F.eks nyinnflyttede eller utlendinger? Det er mange enslige eller ensomme som ikke har planer heller Anonymkode: eae5f...906 2 1 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #16 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når jeg var liten hadde jeg masse venner og henge med. Jeg spilte i korps og hadde aldri en kjedelig dag. Mine foreldre hadde alltid folk på besøk men det var mye fest og alkohol.. Nå har jeg egen familie med små barn og vi er mye alene. Vi har alt, men mangler folk som ønsker å være med oss. Har lite kontakt med min familie, og hans familie bor i annen by. Må derfor prøve å skape hyggelige stunder med venner men vi har lite venner. Har invitert et vennepar på 17 mai i år da vi aldri har vært med noen andre før, og de skulle komme så det gleder vi oss mye til. Til vanlig er vi bare oss. Er dere flere? Føler alle rundt meg har champagnefrokoster, er med masse venner og har masse familie på besøk.. Anonymkode: fec98...866 Dere har jo planer med en annen familie, dere er jo ikke alene? Det er jo også veldig vanlig å være på arrangementer på barneskolene når man har små barn, så hele dagen går jo med på å være der nesten. Familien din bor i samme by, men dere har ingen kontakt - det har vel du forhåpentligvis valgt bort selv. Anonymkode: 524e8...48f 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #17 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er en god mulighet for å invitere bekjente eller ukjente på besøk? F.eks nyinnflyttede eller utlendinger? Det er mange enslige eller ensomme som ikke har planer heller Anonymkode: eae5f...906 Mennesker som gjør dette er tvers igjennom gode mennesker med store hjerter ❣️ Anonymkode: 524e8...48f 2 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #18 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Dere har jo planer med en annen familie, dere er jo ikke alene? Det er jo også veldig vanlig å være på arrangementer på barneskolene når man har små barn, så hele dagen går jo med på å være der nesten. Familien din bor i samme by, men dere har ingen kontakt - det har vel du forhåpentligvis valgt bort selv. Anonymkode: 524e8...48f Hei😊 Vi har for første gang planer med noen andre og dette er veldig «stort» for oss. Er også redd for at de skal avlyse da de har avlyst mye tidligere. Har liksom bare blitt vant til at det er bare oss, og jeg skal jo ikke klage på det heller men.. Anonymkode: fec98...866
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #19 Skrevet 7. mai 2023 Champagnefrokost er vel for de i 20åra Med barn og familie syns jeg det blir unaturlig med fyll 17mai, er vel kanskje bare meg Anonymkode: 0cac8...492 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #20 Skrevet 7. mai 2023 Det blir koselig uansett om det bare blir familien, ts🥰Selv er jeg alene, min niende 17.mai helt alene🙂 Anonymkode: d35b1...171 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå