Gå til innhold

Du som har en barnefar som ikke følger avtaler og stiller opp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å høre litt med dere mødre her som har å gjøre med en far som ikke klarer å kommunisere, samarbeide og holde avtaler. Hvordan håndterer du det ? 

Her er barnefar veldig ustabil. Han følger ingen avtaler. Vrir og vender på alt. Nekter å kommunisere skriftlig. Jeg har vært hos politiet og pratet med dem der. De tok han inn på politistasjonen og tok en prat med han. Det gikk fint i 2 uker. Nå 2 uker senere fortsetter han med å ikke følge avtaler. Med å ringe meg og kontrollere meg med hvor jeg er og hva jeg gjør. Han trakkasserer meg og livet mitt. Har nå også fått time på familievernkontoret om 1 ukes tid. Det er stor sannsynlighet han ikke dukker opp der. Tenker at om hverken politi eller familievernkontoret fungerer så må vel barnevernet bli next… 

Er helt fortvilet. 

Anonymkode: 782ac...291

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommuniserer ikke om annet enn barnet og kun skriftlig. Alt annet har han ikke noe med.Ringte han, så tok jeg ikke telefonen. Da sendte jeg melding og spurte hva han ønsket å snakke om.

Da han ikke fulgte avtalene, ble det ikke samvær eller noe. Avtalen er det eneste jeg forholdt meg til. Han får ikke komme og gå som han selv ønsker. Avtalen er der for en grunn. Om han velger å ikke følge den, greit. Mere tid for meg med barnet.

Familievernkontoret var ingen hjelp. Ei heller barnevernet, deres området er ikke samværssaker. Rettssaker hjalp ikke. Etter mange år verken hører eller ser vi noe til han. Nå signer han heller ikke på pass. Og barnet vet godt at det er han som gjør at hun ikke får pass og ikke får reist til bestevenninna sin i sommer. Han tror han skader meg, men tvert i mot. Han sparer meg jo for en hel masse penger siden det da blir hjemmeferie. Barnets motstand vokser mot han.

Anonymkode: e7b51...1a2

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kommuniserer ikke om annet enn barnet og kun skriftlig. Alt annet har han ikke noe med.Ringte han, så tok jeg ikke telefonen. Da sendte jeg melding og spurte hva han ønsket å snakke om.

Da han ikke fulgte avtalene, ble det ikke samvær eller noe. Avtalen er det eneste jeg forholdt meg til. Han får ikke komme og gå som han selv ønsker. Avtalen er der for en grunn. Om han velger å ikke følge den, greit. Mere tid for meg med barnet.

Familievernkontoret var ingen hjelp. Ei heller barnevernet, deres området er ikke samværssaker. Rettssaker hjalp ikke. Etter mange år verken hører eller ser vi noe til han. Nå signer han heller ikke på pass. Og barnet vet godt at det er han som gjør at hun ikke får pass og ikke får reist til bestevenninna sin i sommer. Han tror han skader meg, men tvert i mot. Han sparer meg jo for en hel masse penger siden det da blir hjemmeferie. Barnets motstand vokser mot han.

Anonymkode: e7b51...1a2

Hadde ei venninne i samme situasjon og ifht passet, kontakten hun Politiet og hun fikk innvilget nødpass.

Etter noen år med det samme tullet, gikk hun til retten og fikk full foreldrerett.

Anonymkode: 64645...4b6

AnonymBruker
Skrevet

Det blir ofte ikke noe bedre, desverre. Barnet mitt er 12 år, og samarbeidet med far er fortsatt turbulent. Vi har vært på familievernkontoret, barnevernet, politiet, mekling med advokat, u name it. Det kom til et punkt hvor jeg begynte å gi faen. Jeg er alene med barnet, og hvis han ikke tar noe initiativ til samvær osv, så har jeg ikke tenkt å hale det ut av han heller..

Anonymkode: bcf7d...25d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...