Gå til innhold

Om man er en pen, slank og feminin dame, så betyr ikke dette nødvendigvis at man er attraktiv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I tillegg til «fin» høyde på 166 og hyggelig og utadvendt personlighet. Hvilke andre faktorer bestemmer om jeg er en attraktiv dame? Bare utstråling, selvtillit og om menn gir meg masse oppmerksomhet? 
Det å være attraktiv er en «hel pakke», er det ikke sånn? 

Anonymkode: 78ab6...5ab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Jeg er pen, slank og feminin, men ingen er interessert i meg. Tipper det er fordi jeg kan oppleves som «sjefete» og «negativ». 

Anonymkode: 05fb8...b28

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Personlighet, ansiktsstruktur, personkjemi, sjarm, måten man oppfører seg på og går på. 

Anonymkode: 5b641...5aa

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Personality goes a long way.

Anonymkode: e53a0...390

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Personlighet, ansiktsstruktur, personkjemi, sjarm, måten man oppfører seg på og går på. 

Enig, men vil legge til intelligens. 

Anonymkode: c1db1...6cd

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk mye oppmerskomhet da jeg var pen, slank og feminin og tenkte det måtte være derfor. Nå er jeg lubben, mer androgyn i stilen, og langt mer rynkete. Bor på en gård og har alltid dritt under neglene, for å si det sånn. Jeg blir fremdeles sjekka opp på Felleskjøpet, eller på bensinstasjonen. Ikke like ofte som før, og de stopper gjerne når de ser gifteringen... Men likevel.

Jeg tror at åpne, blide folk er attraktive uansett alder og utseende... Inntil et visst punkt, selvsagt. 

Anonymkode: 8e2ca...03b

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Enig, men vil legge til intelligens. 

Anonymkode: c1db1...6cd

Er ikke de fleste mennesker intelligente, uten at de trenger å være Einstein professorer? Tar du utgangspunkt i at damer ikke kan være intelligente? Hvordan er en intelligent dame vs en ikke-intelligent dame på date og som person?

Skrevet (endret)

Attraktivhet kan komme i veldig mange former, for eksempel:

Sex-tiltrekking: Du tenker på en erotisk måte, og det stråler ut av deg i den sensuelle måten du beveger deg på, den dype stemmen din, øyekontakten. Tenk at du er en slags overjordiske sirene-arketype.

Girl-next-door: Du er tilstedeværende, glad for å se ham, smiler ofte og genuint, ler av vitsene hans - på ekte, så klart! Du opprettholder en slags leken holdning til livet.

Vennskapsattraksjon: Du er en god lytter, tenker før du svarer, er raus med komplimenter og legger merke til andres liv.

De mest attraktive menneskene, både menn og kvinner, er flinke på å balansere alle disse fasettene av attraksjon, og gjør det til en del av standardpersonligheten deres, ikke noe de bare skrur av og på overfor en potensiell partner. Felles for alle er at attraktivhet henger sammen med en form for tilstedeværelse, der øyekontakt og følelsen av at du ser den andre er essensielt.

Edit: Selvtillit, trygghet i seg selv har også MYE å si for attraksjonen du utstråler. Det er derfor man gang på gang kan se tilsynelatende mindre pene kvinner og menn bli sjekket opp igjen og igjen, fordi de har løst attraksjonsgåten :) 

Endret av Apage
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Det finnes ingen matematisk formel for hvor attraktiv man er. Og, hvem er det man vil være attraktiv for? Det hjelper jo lite om man er aldri så populær, hvis det er bare den sorten man ikke vil ha som ser attraksjonen.

Tror heller ikke det å være attraktiv "for alle" er noe gunstig. Ja, man vasser vel i potensielle partnere - men det er jo heller ikke noe filter for hvem som tar kontakt, heller. Så, da fylles innboksen med fuckboys som egentlig ikke vil ha deg for de særegenhetene du tross alt har.

Endret av knooters
AnonymBruker
Skrevet

Tror du har litt rett. For eksempel Amber Heard har mistet all glans i mine øyne, selv om hun er ekstremt attraktiv.

Anonymkode: cdb8a...dd8

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Personlighet- empatisk/sympatisk, snill, humor, varm, ydmyk/forsiktig (syns alltid det er litt søtt), småfrekk på en artig måte, selvironi.

- felles interesser og verdier er ++

Dette er ting jeg faller for iallefall, du kan være den peneste og mest sexy'e i hele verden, men er du selvhøytidelig, egoistisk og kald er du ikke mye attraktiv i mine øyne.

Anonymkode: 7b618...ebb

AnonymBruker
Skrevet

Det merker man vel på hvor mye oppmerksomhet man får, om man er attraktiv eller ikke 

Anonymkode: 1a16d...3b2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det merker man vel på hvor mye oppmerksomhet man får, om man er attraktiv eller ikke 

Noen av oss er pene, søte osv. men får lite oppmerksomhet. Da går det nok på utstråling og personlighet som han over skriver. Når man er ei lita og nett og søt dame som får lite oppmerksomhet.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Noen av oss er pene, søte osv. men får lite oppmerksomhet. Da går det nok på utstråling og personlighet som han over skriver. Når man er ei lita og nett og søt dame som får lite oppmerksomhet.. 

Du har rett, kontakt trenger ikke bety alt.

Opplever selv at jeg går forbi mange kjekke, sexy menn uten å i det hele tatt vise at jeg liker det jeg ser. Eller tenker en mann har utrolig fin personlighet, uten å verken fortelle det eller prøve å komme nærmere han

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Selvfølgelig ikke. Jeg er pen, slank og feminin, men ingen er interessert i meg. Tipper det er fordi jeg kan oppleves som «sjefete» og «negativ». 

Anonymkode: 05fb8...b28

Her treff du nok spikeren på hovudet. Om ei kvinne er pen, positiv og blid, så er det få menn som kan motstå. Kva meir kan ein ønske seg?

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Gud skrev (1 minutt siden):

Her treff du nok spikeren på hovudet. Om ei kvinne er pen, positiv og blid, så er det få menn som kan motstå. Kva meir kan ein ønske seg?

En fredelig verden? Ja jeg peker på deg Gud 😄

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

En fredelig verden? Ja jeg peker på deg Gud 😄

Eg har nok med å ta meg av sure damer!

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Er ikke de fleste mennesker intelligente, uten at de trenger å være Einstein professorer? Tar du utgangspunkt i at damer ikke kan være intelligente? Hvordan er en intelligent dame vs en ikke-intelligent dame på date og som person?

For et rart innlegg. Står da ingenting om at damer ikke kan være intelligente, hvor tar du det fra? Personen ville bare tilføye det til lista over hva som betyr noe for attraktivitet.

Alle mennesker er ikke like intelligente. Noen er f eks mest opptatt av hva naboen gjør, realityshow, Se og Hør.Lite kunnskap og interesse for ting utenfor denne sfæren. Manglende evne til å diskutere, analysere, fabulere og sette seg inn i saker.

Anonymkode: bdead...5b3

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Gud skrev (7 minutter siden):

Eg har nok med å ta meg av sure damer!

Fikser du dette, så slipper du å hanskes med ei til! 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette spørsmål har mange menn svar på. Det er mange podcaster som nesten kun dette spørsmål er diskutert av menn og damer.  Dette er mao. spørsmålet om hvilken egenskaper menn prissetter at ei dame skal ha. 

Men det meningsløst å gi det svaret til dere damer. Dere hører ikke. Dere går heller til tante Hellen som har 4 barn med 3 forskjellig menn og  ber om råd når det gjelder kjærlighet, menn og forhold. 🫠

Anonymkode: 3625d...133

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...