Gå til innhold

Hvordan sy inn bunad/festdrakt som buler ut i ryggen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Festdrakten jeg har kjøpt er for stor i livet. Jeg kan stramme beltet og brette livvidden med sikkerhetsnål men da legger det seg en stor ekstra pølseklump med diameteren til en knyttneve i ryggstoffet. Det står på nettsiden at drakten kan sys inn og ut en størrelse opp og ned, men hvordan kan jeg sy inn livvidden når det legger seg en klump av stoff bak på ryggen når jeg bretter inn livvidden? Hvordan sy så ryggstoffet passer og ikke blir overflødig? Kan ikke klippe stoffet mindre 

Anonymkode: 36570...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du kan sy inn på siden, under ermene og ned. Det er kanskje en eller to sømmer bak på ryggen? Da kan du sy inn der også. Men pass på å sy inn litt i alle sømmene sånn at det ikke blir bare rart og ubehagelig. 

Anonymkode: f1c91...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan sy inn på siden, under ermene og ned. Det er kanskje en eller to sømmer bak på ryggen? Da kan du sy inn der også. Men pass på å sy inn litt i alle sømmene sånn at det ikke blir bare rart og ubehagelig. 

Glemte å ta med at før du gjør det, så må du sprette av stakken/ skjørtet, og når du har gjort det så kan du tilpasse liv vidden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...