AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #1 Skrevet 7. mai 2023 Hei! Er førstegangsfødende. Har hatt en god del sammentrekninger de siste 2 ukene, og hadde i tillegg 2 runder med noe som lignet mildere menssmerter igår foran og i korsryggen. Er dette slimproppen, hva gjør jeg da isåfall? Har hørt at det er vanlig å miste den flere ganger? Er i uke 28+5. edit: hadde samleie for 2 dager siden, og han kom inni meg. Kan det være rester fra sæd? Alt burde vel kommet ut innen nå🙊 Anonymkode: 808a6...536
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #2 Skrevet 7. mai 2023 Det der ser ut som slimproppen, ja. Er vanlig å miste den i flere omganger (den kan gro sammen igjen også), så behøver ikke å bety noe, men siden du har sammentrekninger i tillegg så skader det kanskje ikke å ringe føden og høre? 😅 Anonymkode: d136a...237
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #3 Skrevet 7. mai 2023 Ser veldig ut som slimpropp. Snakk med føden Anonymkode: a118e...be9
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #4 Skrevet 7. mai 2023 Å miste slimproppen er som regel helt ufarlig. Kan skje mange ganger. 😊 Bare lytt til resten av kroppen din, og ring jordmor i morgen om du lurer på noe. Anonymkode: b8416...a79
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #5 Skrevet 7. mai 2023 Det er nok litt eller en del av slimproppen ja. Tror ikke det er noe du trenger å gjøre om ikke du har andre symptomer på fødsel da. Anonymkode: ec18e...3f8
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #6 Skrevet 7. mai 2023 Man snakker ikke med føden pga slimpropp. Den vokser ut igjen og slimpropp er ikke noe grunn til å bli undersøkt av føden. Jeg fikk sånn daglig den siste måneden før fødsel, svære klumper i trusen hver dag. Anonymkode: 6d271...9d1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #7 Skrevet 7. mai 2023 Og man kan få litt mensmurringer etter sex uten kondom da kroppen reagerer på sæden, men som regel helt ufarlig det også! Anonymkode: b8416...a79
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #8 Skrevet 7. mai 2023 Ligner lite på min slimpropp, den var større og blodtilblandet. Det der minner om kun slim, i litt større grad enn det som er normalt utenom svangerskap. Om det skulle vært slimproppen trenger du ikke gjøre noe som helst. Du merker om fødselen skulle starte. Forhåpentligvis starter den om en 10-13 uker. Ville ikke ringt føden for det der. Anonymkode: 8d461...2d9
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #9 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man snakker ikke med føden pga slimpropp. Den vokser ut igjen og slimpropp er ikke noe grunn til å bli undersøkt av føden. Jeg fikk sånn daglig den siste måneden før fødsel, svære klumper i trusen hver dag. Anonymkode: 6d271...9d1 Man snakker med føden om man er usikker på noe. Anonymkode: 105c5...3cc
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #10 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Man snakker med føden om man er usikker på noe. Anonymkode: 105c5...3cc Ja, såklart! Og det sier jeg ingenting på. Men det er ikke noe vits å snakke med føden om slimproppen. De gjør ingenting fordi enten så går du i fødsel eller så vokser ny slimpropp ut. Om du går i fødsel prøver de selvsagt å gjøre ulike ting så tidlig i forløpet, men man kan ikke vite om fødsel starter før fødselen faktisk starter. De kan ikke operere inn en ny slimpropp liksom. Jeg nevnte det til og med på min siste UL før fødsel (jeg hadde UL hver måned frem til jeg fødte av div årsaker) og i det sekundet jeg sa slimpropp så smilte hun godt og sa at «ja vi er vandt til at fødende kan bli stresset av det, men den kn gå flere ganger så er ikke noe å tenke på, den forteller oss ingenting». Anonymkode: 6d271...9d1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #12 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Man snakker ikke med føden pga slimpropp. Den vokser ut igjen og slimpropp er ikke noe grunn til å bli undersøkt av føden. Jeg fikk sånn daglig den siste måneden før fødsel, svære klumper i trusen hver dag. Anonymkode: 6d271...9d1 Samma. Ville ikke ringt føden, men tatt det opp med jordmor. Anonymkode: 6001c...5e2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #13 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei! Er førstegangsfødende. Har hatt en god del sammentrekninger de siste 2 ukene, og hadde i tillegg 2 runder med noe som lignet mildere menssmerter igår foran og i korsryggen. Er dette slimproppen, hva gjør jeg da isåfall? Har hørt at det er vanlig å miste den flere ganger? Er i uke 28+5. edit: hadde samleie for 2 dager siden, og han kom inni meg. Kan det være rester fra sæd? Alt burde vel kommet ut innen nå🙊 Anonymkode: 808a6...536 pleier komme blod og gøsj med. Anonymkode: 62bb3...529
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #14 Skrevet 7. mai 2023 Når slimproppen min gikk (da var jeg riktignok fullgått og vel så det 😅) så var det ganske mye og det var også litt sånn rosa aktig. Så det der tror jeg nok like godt kan være utflod. Anonymkode: 91df6...e24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå