AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #1 Skrevet 7. mai 2023 Vår tredjeklassing forventer at vi skal leke med han nesten hele tiden. Hvis vi er på en lekeplass, vil han ikke leke der uten at en av oss voksne er med. Han nekter å hoppe på trampolinen ute i hagen uten at en av oss er med. I det minste vil han at en av oss skal stå og se på han Inne ønsker han også at vi skal være med og leke med biler osv. Tenker at han bør være stor nok nå til å leke litt for seg selv, men synes det er vondt å avvise han. Han strever en del sosialt, så er ikke så mye med andre barn. Skolen sier at han gjerne vil bestemme mye, så andre barn trekker seg unna. Hvordan kan vi hjelpe han? Leker du mye med ditt barn på samme alder? Anonymkode: 0f9de...768
Tanuki Skrevet 7. mai 2023 #2 Skrevet 7. mai 2023 "Leker" ikke sammen, men kan tegne/male sammen, bygge lego, eller bare pusle med hvert vårt ved siden av hverandre. Han kan fint leke ute på lekeplass uten oss voskne, men jeg er ofte ute uansett for å lufte hundene våre.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #3 Skrevet 7. mai 2023 Aldri. Vi kan dra på turer sammen, spise, håndarbeid sånne typer ting. Er det leking på lekeplassen eller trampolina gjør hun det alene eller med venner. Anonymkode: ed9ab...94f 2
Mamajune11 Skrevet 7. mai 2023 #4 Skrevet 7. mai 2023 (endret) Hver dag… Edit : Trampoline er jo kjempe gøy! Gøy å lære videre salto etc syns jeg. Lekeplasser og er gøy hvis man innstiller seg på deg. Finn fram barnet i deg 🥳 Rollelek med barbie er ikke det gøyeste jeg vet mildt sagt, MEN barna er bare små én gang. Og en dag er siste gangen de spør om å leke. En dag vil du savne det. Endret 7. mai 2023 av Mamajune11
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #5 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vår tredjeklassing forventer at vi skal leke med han nesten hele tiden. Hvis vi er på en lekeplass, vil han ikke leke der uten at en av oss voksne er med. Han nekter å hoppe på trampolinen ute i hagen uten at en av oss er med. I det minste vil han at en av oss skal stå og se på han Inne ønsker han også at vi skal være med og leke med biler osv. Tenker at han bør være stor nok nå til å leke litt for seg selv, men synes det er vondt å avvise han. Han strever en del sosialt, så er ikke så mye med andre barn. Skolen sier at han gjerne vil bestemme mye, så andre barn trekker seg unna. Hvordan kan vi hjelpe han? Leker du mye med ditt barn på samme alder? Anonymkode: 0f9de...768 Hvis han ikke er mye med andre barn tenker jeg det er ekstra viktig dere som foreldre leker med han ❤️ Anonymkode: 7cdb7...410
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #6 Skrevet 7. mai 2023 Har en som begynner i tredje til høsten. Leker ikke så mye med han, men finner jo på ting selvsagt. Sykler tur, spiller litt fotball, spiller dataspill, leser bøker for, danser sammen, lager ting sammen osv. Ute på lekeplasser leker jeg fint lite, ser kanskje på ulike triks, men ellers finner han seg alltid noen andre barn å leke med der. Anonymkode: b24f8...27e
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #7 Skrevet 7. mai 2023 Dere må øve på selvstendighetstrening, når andre barn trekker seg unna for han vil bestemme alt løses ikke det ved å la han få bestemme at dere skal leke med han heller Anonymkode: 59410...36d 1
Januar2 Skrevet 7. mai 2023 #8 Skrevet 7. mai 2023 Jeg leker ikke med min hun vil ikke leke med meg 😅 men tegner, byggelego, pusler, går tur, og slikt
Agaton Skrevet 7. mai 2023 #9 Skrevet 7. mai 2023 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Vår tredjeklassing forventer at vi skal leke med han nesten hele tiden. Hvis vi er på en lekeplass, vil han ikke leke der uten at en av oss voksne er med. Han nekter å hoppe på trampolinen ute i hagen uten at en av oss er med. I det minste vil han at en av oss skal stå og se på han Inne ønsker han også at vi skal være med og leke med biler osv. Tenker at han bør være stor nok nå til å leke litt for seg selv, men synes det er vondt å avvise han. Han strever en del sosialt, så er ikke så mye med andre barn. Skolen sier at han gjerne vil bestemme mye, så andre barn trekker seg unna. Hvordan kan vi hjelpe han? Leker du mye med ditt barn på samme alder? Anonymkode: 0f9de...768 har to sønner. de var meget forskjellig i den alderen. den yngste var litt som du beskriver. sosialisering med jevnaldrende er den egentlige nøtta her. dette er viktig, og min (snevre) erfaring, er at unger som er smarte sliter mer i denne alderen. min yngste sønn kan halvsove seg gjennom skoledagen og få svært gode resultater. han syntes jevnaldrende var kjedelige allerede i 2-3 klasse. vi har jobbet mye med sosialisering helt siden da. han går nå i 6. klasse og har funnet et par-tre likesinnede. Endret 7. mai 2023 av Agaton
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå