Gå til innhold

Når daten snakker mye om tidligere forhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva ville dere tenkt dersom daten var litt ivrig å fortelle om tidligere damer i livet? 

Jeg har hatt noe gående med en mann ganske lenge nå, og på første date snakket vi naturlig nok om tidligere forhold. Han har vært singel i fem år nå men fortalte mye om hvor sviktet han har blitt tidligere, virket som det var et behov for å snakke gjennom det med meg. Jeg forstår han er helt ferdig med henne men det ga meg likevel vondt i magen for jeg hører hvor såret og redd han er. 

Så nevner han også ei som er veldig "på" for tiden, som stadig spør han om han kan tenke seg henne. Hvorfor nevne dette for meg? Det skaper en usikkerhet i meg. 

Jeg kjenner at dette, særlig det at han nevner hun som er så på, gjør at jeg trekker meg litt unna. Er det rart eller er det forståelig? 

Jeg trenger bare å vite om det er innafor at jeg reagerer litt på dette? Hva ville dere gjort? Oversett det og gått videre? 

Dette er jo en mann som virkelig ønsker noe med meg altså. . 

Anonymkode: 42c66...49c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det "naturlig nok" å snakke om tidligere forhold på FØRSTE date? Det visste jeg ikke 

Anonymkode: d0406...fc4

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

I utgangspunktet rødt flagg. Han er kanskje ikke på ett godt sted for å gå inn i ett forhold. 

Ville nok tatt en litt direkte prat og spurt hva han tenker vil komme ut av å fortelle om andre damer som er 'på".

Samt en liten sjekk om mannen har selvinsikt fra tildligere forhold. Man er aldri feilfri.... Er han det, så snakker vi rødt flagg av fotballstadion størrelse....

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tipper han er usikker og har behov for å vise at noen er interessert i han, mulig også for å presse deg til at ting skjer raskere fordi "han har jo en som venter hvis han vil". 

Jeg datet en som snakket mye om eksen. F.eks kjørte vi en tur, og flere ganger sa han "der gikk jeg og eksen ofte" eller "den frisøren brukte eksen". Sluttet og date han og han fant tilbake til eksen.

Anonymkode: 37724...ae6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kan bare svare for min del, men jeg vil at tidligere sår skal være bearbeidet. Han skal være klar for noe nytt, uten å tenke på ex’er. Deitet en fantastisk mann. Men han viste tydelig med handling at sårene enda var for store. Avsluttet deitingen med han. Hvorfor nevner han hun andre? For å være ærlig med deg, eller skape usikkerhet?

Anonymkode: 5c359...635

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Oi, han her er ikke ferdig med tidligere relasjoner. Han ønsker at du skal vite at du har konkurranse. Han manipulerer 

Anonymkode: 55dd6...7f7

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er det "naturlig nok" å snakke om tidligere forhold på FØRSTE date? Det visste jeg ikke 

Anonymkode: d0406...fc4

Nei kanskje ikke men vi har chattet i en måneds tid og vært innom mye, så sånn sett måtte jo det også komme før eller siden.... 

Greit nok. Men å fortelle meg om damer som er "på"? Why....?? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synest det virker rart han snakker om andre damer som vil "ha han". Jeg hadde spurt han om dette, "hvorfor forteller du dette, er det noe du vil fortelle". 

Forstår han ville dele med deg om tidligere forhold og erfaringer, særlig om han er blitt så såret at han trenger mer trygghet når han innleder nye forhold. Men alt med måte.

Anonymkode: 72fda...e48

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oi, han her er ikke ferdig med tidligere relasjoner. Han ønsker at du skal vite at du har konkurranse. Han manipulerer 

Kanskje ja til det med konkurranse. Ellers har han ikke hatt et forhold på over 5 år, og jeg opplever han veldig ferdig med hun som såret han. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synest det virker rart han snakker om andre damer som vil "ha han". Jeg hadde spurt han om dette, "hvorfor forteller du dette, er det noe du vil fortelle". 

Forstår han ville dele med deg om tidligere forhold og erfaringer, særlig om han er blitt så såret at han trenger mer trygghet når han innleder nye forhold. Men alt med måte.

Anonymkode: 72fda...e48

Ja jeg og stusser på dette. Jeg har selv mange menn som er veldig interessert, men har ingen intensjon om å fortelle han her om det... Hvorfor skulle jeg skape en slik usikkerhet i han? Så jeg forstår ikke helt.... 

Tidligere forhold som har gjort skikkelig vondt, ja det forstår jeg han vil dele fordi han er redd. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kanskje ja til det med konkurranse. Ellers har han ikke hatt et forhold på over 5 år, og jeg opplever han veldig ferdig med hun som såret han. 

Du er ikke ferdig med det som har hendt når du sitter på date og forteller i det vide og det brede om hvor mye eksen sviktet deg. Og å fortelle at andre damer «vil ha ham»? Rødt, rødt flagg! 

Anonymkode: ed535...079

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg møtte også en sånn. Det ble for meg bare den ene daten. 

Anonymkode: 10b05...361

• Liker 2
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva ville dere tenkt dersom daten var litt ivrig å fortelle om tidligere damer i livet? 

Jeg har hatt noe gående med en mann ganske lenge nå, og på første date snakket vi naturlig nok om tidligere forhold. Han har vært singel i fem år nå men fortalte mye om hvor sviktet han har blitt tidligere, virket som det var et behov for å snakke gjennom det med meg. Jeg forstår han er helt ferdig med henne men det ga meg likevel vondt i magen for jeg hører hvor såret og redd han er. 

Så nevner han også ei som er veldig "på" for tiden, som stadig spør han om han kan tenke seg henne. Hvorfor nevne dette for meg? Det skaper en usikkerhet i meg. 

Jeg kjenner at dette, særlig det at han nevner hun som er så på, gjør at jeg trekker meg litt unna. Er det rart eller er det forståelig? 

Jeg trenger bare å vite om det er innafor at jeg reagerer litt på dette? Hva ville dere gjort? Oversett det og gått videre? 

Dette er jo en mann som virkelig ønsker noe med meg altså. . 

Ja, kjenner til dette. Faktisk en del menn som ønsker at kjæreste/date skal vite at han er populær. Har med usikkerhet å gjøre, tror jeg. Jeg ville bare sagt at "hey, jeg ønsker deg - men jeg er ikke særlig keen på å høre om dine exer". Få ham til å bestemme seg for deg. Personlig har jeg liten interesse av dette med min partner, men gir samtidig litt slack en liten stund i allefall. 

Skrevet

Det minner om en lite intelligent måte å hevde seg selv på.

Min voldelige eks var veldig opptatt av å fortelle om sine ekser å satte seg selv konstant i offerrollen, alle hans ekser var gale å det var ekstremt synd på han.

Hører jeg menn hinte frempå med slikt nå ber jeg de momentant om å dra til helvette, intet mindre fra min side der 😅

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring med menn som forteller hvor såret de er over én eller flere ekser, er at de vil manipulere deg til å gå på eggeskall rundt dem.
F.eks. hvis han sier "Jeg ble sååå paranoid av eksen min, hun tok aldri telefonen hvis hun var på byen og svarte aldri på meldinger før hun var på vei hjem, jeg lå bare hjemme og gråt" -
da vil du føle et ekstra ansvar når du er ute, til å svare på alle meldinger og ta alle telefoner, og trygge ham mer enn du faktisk koser deg med venner. Til slutt vil kanskje dette bli så påkjennende at du velger å ikke dra ut i det hele tatt. Da har han fått viljen sin. 

Overfør dette til alle tenkelige situasjoner, og hvis du etterkommer hans frykter vil du bli låst inne i forholdet, du vil alltid tenke på om dette retraumatiserer denne stakkars mannen som ble så såret. Dette gjelder selvsagt andre veien også, mange kvinner som gjør dette mot menn. 

Når han forteller om en annen dame som er skikkelig på ham, er det også for å manipulere deg. Han vil at du skal claime ham, kanskje tilogmed kreve at han sletter henne eller ikke drar steder han er. Da er du også plutselig like sjalu og paranoid som ham, dette kan han bruke mot deg senere. Han søker selvsagt også bekreftelse, kanskje både fra deg og henne, om at han er verdt noe. Så selv om han driter i henne både romantisk og seksuelt, er hun likevel en kilde til bekreftelser.

Menn som har arr fra tidligere forhold går sjeldnere til terapi for dette enn kvinner. Veldig ofte nekter de, faktsik. Det blir liksom opp til deg, den nye kjæresten, å være terapeut og mamma og forstå ham, på bekostning av eget liv og utfoldelse. 

Ikke gidd den fyren her. Han kommer til å suge deg tom for liv.

Anonymkode: 8ed85...6ee

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du er ikke ferdig med det som har hendt når du sitter på date og forteller i det vide og det brede om hvor mye eksen sviktet deg. Og å fortelle at andre damer «vil ha ham»? Rødt, rødt flagg! 

Anonymkode: ed535...079

Det tenker jeg også. Han er IKKE ferdig med hun som såret han. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg avsluttet en relasjon til en mann rett etter jul. Han virket perfekt for meg på alle mulige måter, frem til… han fortalte meg at han var suicudal. Han var langt nede. Det var mørkt. Uansett hva jeg sa eller gjorde så var det mørkt. Jeg valgte å avslutte relasjonen da han fikk et voldsomt temperament. Han ble slem da ting ikke gikk hans vei. 
I ettertid har jeg sendt han noen meldinger for å høre om alt er bra, og om han har fått den hjelpen han trenger.

En bekjent av meg begynte å date han i april. Hun sendte meg en melding hvor hun lurte på hva som var greia. Han hadde fortalt at jeg var SÅ på, at jeg savnet han fortsatt og ikke ville la han være i fred. Det var noe helt annet enn sannheten. Jeg har bare vært bekymret for han psykiske tilstand, noe jeg også var tydelig på i meldingene..

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med seksuell fortid? Dette kommer også opp når man dater. 

Anonymkode: 9283e...010

AnonymBruker
Skrevet
Tosla skrev (58 minutter siden):

I utgangspunktet rødt flagg. Han er kanskje ikke på ett godt sted for å gå inn i ett forhold. 

Ville nok tatt en litt direkte prat og spurt hva han tenker vil komme ut av å fortelle om andre damer som er 'på".

Samt en liten sjekk om mannen har selvinsikt fra tildligere forhold. Man er aldri feilfri.... Er han det, så snakker vi rødt flagg av fotballstadion størrelse....

Jeg er nokså drevet i dating gamet. Og underskriver denne. 

Anonymkode: 42b6c...535

• Hjerte 1
Skrevet

Har ikke lest alt.

Hvis du liker han godt, tror jeg at jeg ville sagt:

Det er fint at du vil være åpen med meg og viser tillit til meg. Men jeg blir og usikker på om du egentlig er kommet over dine exer. Jeg synes vi skal legge det bak oss, og ikke fokusere så mye på det. Vil jo at du skal lufte ting for meg. Men synes ikke vi skal snakke så mye om våre exer. Hva tenker du om det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...