Gå til innhold

Barnefamilie på tur til Oslo

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Noen som har tips til hotell (gjerne med en god frokost!) og ting å gjøre i Oslo? Ungene er 7 og 1.

Anonymkode: 8cd85...c39

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hei!

Noen som har tips til hotell (gjerne med en god frokost!) og ting å gjøre i Oslo? Ungene er 7 og 1.

Anonymkode: 8cd85...c39

Alle Radisson, Choice og Thon hoteller har jo god frokost! 

Anonymkode: d62d5...ac0

AnonymBruker
Skrevet

Thon hotel Slottsparken 

Anonymkode: 92223...5ce

Skrevet (endret)

Radisson i Nydalen hadde svært god frokost! Måtte bo der 2 netter pga håndtverkere i leiligheten. Ca 10-15 min unna sentrum m trikk/ t-bane.

7 og 1 år er et spenn, men jeg hadde sjekket ut Oslo Reptilpark, den store lekeplassen i Vigelandsparken (kanskje slått sammen med piknik i parken?).

Så har man en super klatrepark på Tryvann som 7åringen garantert vil elske. 

Om du har tid, og været er bra - sjekk ut båt til øyene i Oslofjorden også. Ta med grill, pledd og god mat. Jeg gjorde dette mye da mine sønner var små (de er vokst opp her i Oslo). 

En annen ting vi gjorde noen ganger, var å besøke brannstasjoner. De har åpne dager innimellom og det er sjukt morsomt for en 7-åring. 1-åringen følger liksom bare med 🙂

Endret av Agaton
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i byen, liker å vase rundt med barna, ta ting som det kommer. 

Frognerparken har en topp lekeplass, ellers er det mange andre parker, skoler og barnehager som er åpne. Å gå langs Akerselven (begynn ved Sagene og gå med til Mathallen), masse gøy langs veien der. Bjørvika er også et fint område. Og moro å ta heisen opp til baren på Oslo Plaza se på Oslo og ta en brus.

Ta med sparkesykkel til 7-åringen, så er man mer mobil. 

Oslo Reptilpark og Teknisk Museum er vel de beste stedene å besøke. 

Anonymkode: 785e2...e76

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, enig i Reptilparken og Teknisk museum. Ta også båten ut til Bygdøy og museumene der. I tiillegg til lekeplassen ved Vigelandsparken, så kan selve Vigelandsparken med statuene også være gøy for en 7-åring. Hvis dere skal dit når Frognerbadet åpner, så er jo det også topp. Ta en tur med T-banen opp til Holmenkollbakken. Gå i de bratte trappene oppover unnarennet eller ta heisen opp til toppen av bakken. Se på utsikten på Frognerseteren og spis noe godt på den gamle og erverdige restauranten/kafeen der. Hoteller har jeg ikke så mye greie på, siden vi bor rett  utenfor Oslo, og har aldri hatt bruk for hotell der😊

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Deichman Bjørvika har en fin barneavdeling i 2. etasje :) Tror det kan funke for både 7- og 1åringen om det er litt dårlig vær og man vil gjøre noe inne som er i sentrum. Så kan man se på Operaen også. 

Anonymkode: ba6b6...d20

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...