AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #1 Skrevet 7. mai 2023 Vi deler tomannsbolig med et pensjonistpar og han er en type som alltid holder på med noe, sprek, handy og full av virketrang. Og han driter i at nabolaget ønsker ro f eks en søndag formiddag. Akkurat nå holder han på med høytrykksspyler og vasker taket. Holdt på å bråke siden kl 09 i dag som det altså er søndag og alle her er våkne pga bråket. Han bruker på toppen av alt vår strøm og vårt vann, siden han også tar vår side. Vi har verken blitt spurt om det passer at han holder på denne helgen, om vi ønsker at han skal ta vår side eller om det er greit at han tar vann og strøm hos oss. Det er også første helg med fint vær denne våren og vi kan ikke være ute her, både fordi det renner skitt og møkk fra taket på terrassene, fordi liften hans flyttes rundt også på vår side og fordi det bråker. Vi skulle egentlig grille både i går og i dag, men det går ikke nå. Jeg vasket vinduene ute forrige helg, nå må de tas igjen. Han ante ikke om vi hadde planer her denne helgen. Jeg synes det er veldig spesielt å verken forhøre seg om planene våre når alt grises ned ute. Dessuten er han pensjonist og kunne fint tatt dette på en hverdag. Vi skal feire bursdag her til helgen igjen og jeg trodde jeg var i rute, men nå må alt ute vaskes; terrassene, utemøblene og vinduene. Har lyst til å grine! Ikke noe å diskutere her, bare meg som må lufte frustrasjon over en nabo som ikke tar hensyn. Hjelper faktisk ikke at han er snill som tar vår side av taket også. Anonymkode: 6dbfb...483 6 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #2 Skrevet 7. mai 2023 Anmeld, det er ikke lov å bråke på søndager. Anonymkode: 0781a...4ab 3 7
petterm Skrevet 7. mai 2023 #3 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Vi deler tomannsbolig med et pensjonistpar og han er en type som alltid holder på med noe, sprek, handy og full av virketrang. Og han driter i at nabolaget ønsker ro f eks en søndag formiddag. Akkurat nå holder han på med høytrykksspyler og vasker taket. Holdt på å bråke siden kl 09 i dag som det altså er søndag og alle her er våkne pga bråket. Han bruker på toppen av alt vår strøm og vårt vann, siden han også tar vår side. Vi har verken blitt spurt om det passer at han holder på denne helgen, om vi ønsker at han skal ta vår side eller om det er greit at han tar vann og strøm hos oss. Det er også første helg med fint vær denne våren og vi kan ikke være ute her, både fordi det renner skitt og møkk fra taket på terrassene, fordi liften hans flyttes rundt også på vår side og fordi det bråker. Vi skulle egentlig grille både i går og i dag, men det går ikke nå. Jeg vasket vinduene ute forrige helg, nå må de tas igjen. Han ante ikke om vi hadde planer her denne helgen. Jeg synes det er veldig spesielt å verken forhøre seg om planene våre når alt grises ned ute. Dessuten er han pensjonist og kunne fint tatt dette på en hverdag. Vi skal feire bursdag her til helgen igjen og jeg trodde jeg var i rute, men nå må alt ute vaskes; terrassene, utemøblene og vinduene. Har lyst til å grine! Ikke noe å diskutere her, bare meg som må lufte frustrasjon over en nabo som ikke tar hensyn. Hjelper faktisk ikke at han er snill som tar vår side av taket også. Anonymkode: 6dbfb...483 Har du prøvd å snakke med han? Si at sånne ting hadde vært greit å samordne? Han har sikkert leid en lift i helga, og vil gjerne utnytte den best mulig. Si at du setter stor pris på innsatsen hans, men at det er upraktisk at du må vaske møbler osv igjen. Kanskje hjelper han deg med møblene og det andre du må gjøre om igjen. Han har sikkert ikke tenkt på at dette påvirker dere også. 10 2
Fame Skrevet 7. mai 2023 #4 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Anmeld, det er ikke lov å bråke på søndager. Anonymkode: 0781a...4ab Tror jeg skal anmelde kirken borti veien her. De bråker veldig med kirkebjellene sine hver eneste søndag 18
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #5 Skrevet 7. mai 2023 Ta hovedvannledningen og sikringen, så stikker han. Anonymkode: 0e268...d14 4
Gjest Refreng Skrevet 7. mai 2023 #6 Skrevet 7. mai 2023 7 minutter siden, petterm said: Har du prøvd å snakke med han? Si at sånne ting hadde vært greit å samordne? Han har sikkert leid en lift i helga, og vil gjerne utnytte den best mulig. Si at du setter stor pris på innsatsen hans, men at det er upraktisk at du må vaske møbler osv igjen. Kanskje hjelper han deg med møblene og det andre du må gjøre om igjen. Han har sikkert ikke tenkt på at dette påvirker dere også. Jepp. Sannsynligvis har han bare ikke bra forståelse for hvordan arbeidet hans påvirker andre. Det er ikke sikkert dere trenger kjefte eller krangle. Det er mulig at dersom dere gir en så enkel beskjed så er det helt i orden for han. Jeg bodde selv ved en nabo der vi gikk bort til han tidlige søndager og spurte om det ikke var litt tidlig å bråke på en søndag. Det var helt i orden, han tok gradvis mer hensyn. Han var ikke slem, han var bare litt ubetenksom.
Klott Skrevet 7. mai 2023 #7 Skrevet 7. mai 2023 Fame skrev (9 minutter siden): Tror jeg skal anmelde kirken borti veien her. De bråker veldig med kirkebjellene sine hver eneste søndag Jaha, visste du ikke at kirkeklokkene ringer hver søndag? 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #8 Skrevet 7. mai 2023 Klott skrev (1 minutt siden): Jaha, visste du ikke at kirkeklokkene ringer hver søndag? Tror den du siterer sa akkurat det. Anonymkode: d7e34...8a1 4
Fame Skrevet 7. mai 2023 #9 Skrevet 7. mai 2023 Klott skrev (8 minutter siden): Jaha, visste du ikke at kirkeklokkene ringer hver søndag? Det visste jeg, gitt, men guri for et bråk. Det skal være stille på søndager, må vite 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #10 Skrevet 7. mai 2023 Misliker du naboen eller tingene han gjør? Anonymkode: d7e34...8a1 3
Klott Skrevet 7. mai 2023 #11 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tror den du siterer sa akkurat det. Anonymkode: d7e34...8a1 Poenget er at man ikke anmelder/irriterer seg over kirkeklokkene, naboen burde virkelig ta hensyn til andre naboer og informere /spørre om det passer å vaske huset før han gjør det. Å planlegge kalles det. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #12 Skrevet 7. mai 2023 Klott skrev (Akkurat nå): Poenget er at man ikke anmelder/irriterer seg over kirkeklokkene, naboen burde virkelig ta hensyn til andre naboer og informere /spørre om det passer å vaske huset før han gjør det. Å planlegge kalles det. Dette har ingenting med det jeg siterte deg på å gjøre. Anonymkode: d7e34...8a1
Klott Skrevet 7. mai 2023 #13 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette har ingenting med det jeg siterte deg på å gjøre. Anonymkode: d7e34...8a1 Så når jeg prøver å forklare hva jeg mente, så har det ingenting med det du siterte meg på å gjøre? Neivel, da er vi vel ferdig diskutert. 1
SnartMammaLykke Skrevet 7. mai 2023 #14 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Anmeld, det er ikke lov å bråke på søndager. Anonymkode: 0781a...4ab Slapp av litt her da 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #15 Skrevet 8. mai 2023 Fame skrev (23 timer siden): Tror jeg skal anmelde kirken borti veien her. De bråker veldig med kirkebjellene sine hver eneste søndag De ringer bare en kort stund i 11 tiden. Og heldigvis ikke i 4-5 tiden om morgenen som minaretene gjør... Anonymkode: 1a57a...cd4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #16 Skrevet 8. mai 2023 Er han normal vil han kanskje ta mer hensyn...Men er han vanskelig med narsissitiske trekk fortsetter han uten å ta hensyn. Det er mange av den typen. Anonymkode: 1a57a...cd4 2
Aureka Skrevet 8. mai 2023 #17 Skrevet 8. mai 2023 Men hvorfor i alle dager tar dere ikke en prat med han????? Det er da grenser for å være konfliktsky. Som andre har skrevet. Takke for villigheten, men at dere vil ordne sånne ting selv. Eventuelt si at sånt må avtales på forhånd. Verre er det da ikke. Denne mannen skjønner ikke at hans innsats er til irritasjon, hvem vil sove til etter kl 09.00 liksom og hvem vil ikke ha rent tak liksom? Han trenger en påminnelse om at ikke alle deler hans entusiasme og virke. 4 1
Fru Uperfekt Skrevet 8. mai 2023 #18 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Vi deler tomannsbolig med et pensjonistpar og han er en type som alltid holder på med noe, sprek, handy og full av virketrang. Og han driter i at nabolaget ønsker ro f eks en søndag formiddag. Akkurat nå holder han på med høytrykksspyler og vasker taket. Holdt på å bråke siden kl 09 i dag som det altså er søndag og alle her er våkne pga bråket. Han bruker på toppen av alt vår strøm og vårt vann, siden han også tar vår side. Vi har verken blitt spurt om det passer at han holder på denne helgen, om vi ønsker at han skal ta vår side eller om det er greit at han tar vann og strøm hos oss. Det er også første helg med fint vær denne våren og vi kan ikke være ute her, både fordi det renner skitt og møkk fra taket på terrassene, fordi liften hans flyttes rundt også på vår side og fordi det bråker. Vi skulle egentlig grille både i går og i dag, men det går ikke nå. Jeg vasket vinduene ute forrige helg, nå må de tas igjen. Han ante ikke om vi hadde planer her denne helgen. Jeg synes det er veldig spesielt å verken forhøre seg om planene våre når alt grises ned ute. Dessuten er han pensjonist og kunne fint tatt dette på en hverdag. Vi skal feire bursdag her til helgen igjen og jeg trodde jeg var i rute, men nå må alt ute vaskes; terrassene, utemøblene og vinduene. Har lyst til å grine! Ikke noe å diskutere her, bare meg som må lufte frustrasjon over en nabo som ikke tar hensyn. Hjelper faktisk ikke at han er snill som tar vår side av taket også. Anonymkode: 6dbfb...483 Om du har gitt beskjed om at søndag er ro dag i Norge så ville jeg anmeldt 1
Fru Uperfekt Skrevet 8. mai 2023 #19 Skrevet 8. mai 2023 Fame skrev (23 timer siden): Tror jeg skal anmelde kirken borti veien her. De bråker veldig med kirkebjellene sine hver eneste søndag Så morsom du trodde du var 1
Badebuksa2.0 Skrevet 8. mai 2023 #20 Skrevet 8. mai 2023 Aureka skrev (13 minutter siden): Men hvorfor i alle dager tar dere ikke en prat med han????? Det er da grenser for å være konfliktsky. Som andre har skrevet. Takke for villigheten, men at dere vil ordne sånne ting selv. Eventuelt si at sånt må avtales på forhånd. Verre er det da ikke. Denne mannen skjønner ikke at hans innsats er til irritasjon, hvem vil sove til etter kl 09.00 liksom og hvem vil ikke ha rent tak liksom? Han trenger en påminnelse om at ikke alle deler hans entusiasme og virke. Enig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå