Gå til innhold

Burde ikke samværsforelder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

finne på noe annenhver helg da barnet er der? Feks lekeland, svømmehall, tivoli osv? Eller er det greit å ha dn " vanlig" helg tross??

Anonymkode: d43c2...4c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samvær er vel nettopp det; å være sammen. Det er hyggelig med både lekeland og tivoli iblant, både hos mor og far, men det viktigste er at man er sammen og finner roen. Jeg jobber med barn, og mange som har skilte foreldre trenger nesten "helg etter helga" fordi de er utslitte. Hva er galt med en vanlig helg?

Anonymkode: 0bf3a...d14

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror du vet svaret selv.

• Liker 1
Skrevet

Poenget er å være sammen, man må ikke bruke penger for å lage fine minner sammen. Er da bare fint det ikke skjer noe hele tiden, for et barn kan det være mer enn nok å være med forelderen hjemme og leke der

• Liker 2
Skrevet

Det beste for alle parter må jo være å ha "vanlige" helger. Det er jo da man har tid til å snakke sammen, gå tur og knytte bånd. Jeg syns jo bostedsforelder, som i ditt tilfelle ser ut til å ha barnet mest, bør sørge for badeland, tivoli og whatever. Dere har jo mest tid til å være sammen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

finne på noe annenhver helg da barnet er der? Feks lekeland, svømmehall, tivoli osv? Eller er det greit å ha dn " vanlig" helg tross??

Når barnet er hos samværforelderen så er det kun 1-EN regel for den andre. Det er å ikke henge seg opp i hva samværforelderen gjør med barnet.. 

Hold tankene for dere selv, i det sekund du skal ha meninger, begynne å pirke, klage så forhøyes konflikten som igjen går ut over barnet. 

Anonymkode: ca0cb...efc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at unger har godt av normale helger. Være sammen, gå en tur, lage middag, steke vafler og være sammen. Det er selvfølgelig artig med tivoli eller Dyreparken en gang i blant, men livet består jo mest av vanlige dager. Her finner far ofte på veldig mye de helgene sønnen er der, og han er ofte ganske sliten etter helgene. Jeg legger meg ikke opp i hva de holder på med, for jeg forstår godt at far har behov for å få maks uttelling av samværshelgene. Men jeg hadde overhodet ikke reagert om de bare hadde hengt hjemme og bare tilbrakt tid sammen. 

Anonymkode: e97ed...34b

AnonymBruker
Skrevet

Samværsforeldre trenger absolutt ikke være "tivoliforelder". Samværsmammaer og samværspappaer er som andre foreldre, bare har litt mindre tid med barna. Noen ganger gjør de aktiviteter med ungene, andre ganger har man lat helg hjemme. Slik er det for alle foreldre :)

Anonymkode: f9ebe...bfa

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har nå mine barn mye av tiden. I tiden etter bruddet, hadde jeg de annenhver helg. Og jeg gjorde masse forskjellig hele tiden. Litt stress noen ganger, for oss alle. Jeg tror kanskje jeg kompenserte fordi de var så lite hos meg. Men nå er de større og vi har ofte bare "normal" tid sammen. Vi drar kanskje på litt heftigere ferier en gang pr år, fordi vi alle tre elsker å reise 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Sorry, men det har jeg ikke råd til. Ikke annenhver gang etter at jeg blei skilt heller (dvs en gang i måneden), til og begynne med på aap for deretter uføretrygd. Ikke at den nå 15-årige datteren min har lyst til sånne ting heller. Hun vil heller være hjemme og finne på ting med venninner. Og syns heller ikke det er rett at man skal lære at hver helg skal være en fest. Men så klart, vi finner jo på ting som vi liker som ikke nødvendigvis er sånne ting - men mer hverdagsting som vi liker. Drar til nabobyen på bruktbutikken der en gang i blant for å finne ting til omsøm for eksempel. 

Anonymkode: 23a67...ea1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vanlige helger med kvalitetstid tror jeg er best for alle parter.

mitt instruks er at samværsforeldre som konstant tar med barna på aktiviteter egentlig ikke er så interessert i å være forelder.

Anonymkode: c697e...7c3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...