AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #1 Skrevet 7. mai 2023 Jeg vil si at 80-90% av gangene jeg har mens, får jeg samtidig smerter i skulderen. Samme siden hver gang. Det er så vondt 😭 det stråler opp i nakken og i hodet, og gir meg migrene. Noen ganger så vondt at jeg gråter. I natt har jeg nesten ikke sovet pga denne dunkende og intense smerten. Er som å ha migrene i hode, skulder og nakke. Alltid samme siden, hver gang. Samme smerten. Har prøvd massasje, funker ikke. Går til fysio pga dette, gått en måneds tid, funker foreløpig ikke... annet enn at jeg blir bedre når jeg ikke har mens. Men hvorfor får jeg vondt i skulderen når jeg har mensen? Anonymkode: 2165a...778
AnonymBruker Skrevet 15. mai #4 Skrevet 15. mai Muskelspenninger som forplanter seg fra bekken/ korsrygg pga menstruasjon Anonymkode: fc89e...407
AnonymBruker Skrevet 15. mai #5 Skrevet 15. mai Uff, det høres utrolig vondt ut 😢 Og så frustrerende at det alltid kommer med mensen og at fysio ikke har hjulpet. Har legen din sagt noe om hvorfor det alltid er samme skulder? Kan det være at hormonene påvirker smertebaner eller betennelsesnivå i kroppen akkurat da? Jeg bare tenker høyt her – men kunne det ha noe å si om kroppen mangler noe den vanligvis bruker for å dempe betennelser eller styre muskler og nerver? F.eks. vitaminer, mineraler, fettsyrer? Bare nysgjerrig – håper du finner ut av det ❤️ Anonymkode: 87c26...66e
AnonymBruker Skrevet 15. mai #6 Skrevet 15. mai Dette tror jeg jeg har hørt svaret på. Du kan ha edometriose. Skal vi se...finner jeg en link. Husker jeg var veldig overrasket. Men husker jeg også tenkte at "aha! Det forklarer disse historiene om kvinner/helgener som gråt tårer av blod. Det er faktisk mulig å blø via øynene som del av en menstruasjonssyklus. Kan forstå de anså det som et mirakel eller noe. Men selvsagt svæææært uvanlig. Men ikke umulig. Om vevet er på rett sted så blodet får utløp. Så hos deg kan du ha vev som vokse et eller annet sted som påvirker nervene til skulderen din. Så vidt jeg tolker artiklene, kan det godt være eneste symtpom. Tror symptombildet på endometriose kan være svært varierende. Men vondt skulder under hver menstruasjon ville jeg tenkt tilsier at man har en eller annen grad av endometriose, da det faktisk vil forklare symptomene. Les lenkene under. Men med tanke på hvor høyt kvinnehelse er prioritert så er det antagelig mye rundt dette man ikke vet noe om. Endometriose | symptomer, behandling og diagnose - Volvat Endometriose - Helsenorge Anonymkode: 83d6a...d09
AnonymBruker Skrevet 15. mai #7 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette tror jeg jeg har hørt svaret på. Du kan ha edometriose. Skal vi se...finner jeg en link. Husker jeg var veldig overrasket. Men husker jeg også tenkte at "aha! Det forklarer disse historiene om kvinner/helgener som gråt tårer av blod. Det er faktisk mulig å blø via øynene som del av en menstruasjonssyklus. Kan forstå de anså det som et mirakel eller noe. Men selvsagt svæææært uvanlig. Men ikke umulig. Om vevet er på rett sted så blodet får utløp. Så hos deg kan du ha vev som vokse et eller annet sted som påvirker nervene til skulderen din. Så vidt jeg tolker artiklene, kan det godt være eneste symtpom. Tror symptombildet på endometriose kan være svært varierende. Men vondt skulder under hver menstruasjon ville jeg tenkt tilsier at man har en eller annen grad av endometriose, da det faktisk vil forklare symptomene. Les lenkene under. Men med tanke på hvor høyt kvinnehelse er prioritert så er det antagelig mye rundt dette man ikke vet noe om. Endometriose | symptomer, behandling og diagnose - Volvat Endometriose - Helsenorge Anonymkode: 83d6a...d09 Wow – endometriose i skuldra? 😳 Det hadde jeg aldri hørt om før! Trodde det bare gjaldt rundt livmor og eggstokker. Men så begynte jeg å google, og jammen finnes det noe som heter thoracic endometriosis syndrome. Det er visst sjeldent, men det kan faktisk gi smerter i skulder og brystkasse i takt med menstruasjonssyklusen – og noen kan til og med få luft i lungehulen (!). Det høres jo helt vilt ut, men hvis det finnes endometriosevev så langt oppe, gir det plutselig mening at noen får slike smerter hver måned. Samtidig gjør det meg nysgjerrig på hvorfor noen får så voldsom smerte akkurat der – kanskje det handler om hvordan kroppen håndterer inflammasjon og nervesignaler også, ikke bare hvor vevet sitter? Anonymkode: 87c26...66e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå