Gjest Stort spørsmålstegn Skrevet 5. januar 2006 #1 Skrevet 5. januar 2006 Hei! Jeg mistet internettforbindelsen i sted, dvs jeg fikk en feilmelding på skjermen om at en lokal nettverkskabel var frakoblet, og jeg fikk feilmeldinger ("finner ikke siden...") når jeg prøvde et annet nettsted. Jeg slo av maskinen og ventet et kvarter, og logget på igjen. Nå har jeg feilfri tilkobling. Jeg har ikke rørt på en eneste kabel. Noen som har peiling på hva dette kommer av? Jeg synes det er merkelig og skjønner ikke hvorfor det skulle være noe galt med kablene mine når jeg ikke rører dem hverken før eller etter?
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2006 #3 Skrevet 5. januar 2006 Ja. Er du synsk eller er det en grunn til at du spør?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 5. januar 2006 #4 Skrevet 5. januar 2006 Har også Telenor og har akkurat det samme problemet, både med trådløst nettverk og vanlig "med tråd". Det funker alltid å restarte modem/ruter eller maskina, som regel funker det å nappe ut nettverkskabelen og plugge den inn igjen også. Tar mindre tid. Telenor er noe dritt, men det er bare de som leverer her.
Gjest lite spørsmålstegn Skrevet 5. januar 2006 #5 Skrevet 5. januar 2006 OK. Det bare er sånn altså.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 5. januar 2006 #6 Skrevet 5. januar 2006 Jupp. Akkurat som at det er en naturlov at windows kræsjer av og til, så roter internettoppkoblinga til Telenor seg bort av og til. Eller ofte.
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2006 #7 Skrevet 5. januar 2006 Har slitt med det samme her. Jeg koblet meg opp på trådløst nettverk istedet, men fikk en kompis til å se på maskinen her om dagen. Han ringte Telenor og på kvelden var feilen fikset hos de...
Gjest lite spørsmålstegn Skrevet 5. januar 2006 #8 Skrevet 5. januar 2006 Jeg har ringt Telenor for det (ikke idag), og de påstår det ikke er noe galt med forbindelsen og at det må være noe feil hos meg. Men som sagt, jeg rører ikke kablene og sånn, så hvorfor det "funkar - funkar inte" vet ikke jeg.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 6. januar 2006 #9 Skrevet 6. januar 2006 Neida, det er aaaaaldri noe feil hos Telenor, det er bare sånn at alle som har internett fra dem er noen idioter som ikke klarer å holde på tilkoblinga.
Cata Skrevet 8. januar 2006 #10 Skrevet 8. januar 2006 Hmm, jeg har samme problemet av og til og her hjelper det også å slå modemet av og så på igjen. Jeg bruker Tele2, men de benytter seg jo av Telenor sitt nett så det er kanskje en sammenheng der?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå