Gå til innhold

Mister internettforbindelsen

Anbefalte innlegg

Gjest Stort spørsmålstegn
Skrevet

Hei! Jeg mistet internettforbindelsen i sted, dvs jeg fikk en feilmelding på skjermen om at en lokal nettverkskabel var frakoblet, og jeg fikk feilmeldinger ("finner ikke siden...") når jeg prøvde et annet nettsted. Jeg slo av maskinen og ventet et kvarter, og logget på igjen. Nå har jeg feilfri tilkobling. Jeg har ikke rørt på en eneste kabel.

Noen som har peiling på hva dette kommer av? Jeg synes det er merkelig og skjønner ikke hvorfor det skulle være noe galt med kablene mine når jeg ikke rører dem hverken før eller etter?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Har du Telenor som leverandør?

Skrevet

Ja. Er du synsk eller er det en grunn til at du spør? ;)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

:ler: Har også Telenor og har akkurat det samme problemet, både med trådløst nettverk og vanlig "med tråd". Det funker alltid å restarte modem/ruter eller maskina, som regel funker det å nappe ut nettverkskabelen og plugge den inn igjen også. Tar mindre tid.

Telenor er noe dritt, men det er bare de som leverer her.

Gjest lite spørsmålstegn
Skrevet

OK.

Det bare er sånn altså. :)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jupp. Akkurat som at det er en naturlov at windows kræsjer av og til, så roter internettoppkoblinga til Telenor seg bort av og til. Eller ofte.

Skrevet

Har slitt med det samme her. Jeg koblet meg opp på trådløst nettverk istedet, men fikk en kompis til å se på maskinen her om dagen. Han ringte Telenor og på kvelden var feilen fikset hos de...

Gjest lite spørsmålstegn
Skrevet

Jeg har ringt Telenor for det (ikke idag), og de påstår det ikke er noe galt med forbindelsen og at det må være noe feil hos meg. Men som sagt, jeg rører ikke kablene og sånn, så hvorfor det "funkar - funkar inte" vet ikke jeg.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Neida, det er aaaaaldri noe feil hos Telenor, det er bare sånn at alle som har internett fra dem er noen idioter som ikke klarer å holde på tilkoblinga. :roll:

Skrevet

Hmm, jeg har samme problemet av og til og her hjelper det også å slå modemet av og så på igjen. Jeg bruker Tele2, men de benytter seg jo av Telenor sitt nett så det er kanskje en sammenheng der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...