AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #1 Skrevet 7. mai 2023 I korte trekk: - Vi har vært gift i 20 år, og har to barn på 10 og 15. Stort hus, husdyr, kort sagt mye å følge opp i hverdagen. - Nå skal vi skilles (jeg har gjort det tydelig at følelsene mine for han ikke vil komme tilbake), og han har gjort det tydelig at uten kjærlighet vil han ikke være gift.) - Vi driver Familien AS godt sammen, og krangler ikke. - Han vil nå flytte ut og leie en leilighet for å begynne å skape seg et nytt liv, det gjør han vondt å leve videre i et hus hvor han ikke er elsket. - Jeg skjønner at det er vondt for han, og at han ikke VIL, men samtidig synes jeg det er både ansvarsfraskrivende og dårlig gjort å bare flytte ut og overlate hele Familien AS til meg. (Han kommer til å ha det yngste barnet 50%, men alt knyttet til huset og kjæledyr faller jo bare på meg.) - På sikt skal huset selges, og både ansvar og eiendeler fordeles, så da ordner det seg jo. Og jeg ser hans behov for avstand fra meg, men ettersom mine følelser allerede er døde, ser jeg mye mer praktisk på det, og mener at her kan vi fortsette å bo sammen til at mer er avklart og vi kan selge raskere. (Det tar veldig lang tid å selge hus her vi bor, samt at det er en del vedlikehold som maling og snekring som må tas først. Det kommer han til å bidra med.) Hva tenker du? Anonymkode: 4229f...774 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 7. mai 2023 Hva forventer du? At han skal bli boende med ei som ikke elsker han? Hva trodde du ville skje når du fortalte at du ikke elsker han lenger? Har dere økonomi til at han leier ett annet sted så lenge? Har dere avklart samvær og økonomi? Om det var motsatt, hadde du ønsket å bli boende? Men for å svare: JA! Han kan bare flytte ut. Men dere må bli enige om økonomien inntil huset er solgt. Anonymkode: ca58e...68e 56 2 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 7. mai 2023 Er vel du som er egoistisk her 🤦♀️ Mannen har fått hele verden revet fra seg og du tenker kun praktisk fordi du ble ferdig med ekteskapet for lenge siden. Han trenger avstand og det burde respekteres. Du har tatt valget og får da ikke mye jobb ved å bo i huset. Han sier han skal stille opp. Han forbereder seg på et liv alene. Du vil tydeligvis ikke gi slipp og forsette å bestemme. Anonymkode: 5fec7...590 48 11
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #4 Skrevet 7. mai 2023 At han har rett til å gjøre som han vil. Han ør jo bidra med å ta seg av egne dyr evnt. Men er det vondt for han å bo sammen med deg, har han rett til å flytte ut , om han ønsker det Anonymkode: 1f166...635 5 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #5 Skrevet 7. mai 2023 Han både kan og må flytte ut for å ha reell separasjon og å kunne gå videre med livet sitt. Huset får dere selge, og avtale økonomi inntil da. Anonymkode: 6b157...0bd 13
Gjest Sprite Skrevet 7. mai 2023 #6 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): I korte trekk: - Vi har vært gift i 20 år, og har to barn på 10 og 15. Stort hus, husdyr, kort sagt mye å følge opp i hverdagen. - Nå skal vi skilles (jeg har gjort det tydelig at følelsene mine for han ikke vil komme tilbake), og han har gjort det tydelig at uten kjærlighet vil han ikke være gift.) - Vi driver Familien AS godt sammen, og krangler ikke. - Han vil nå flytte ut og leie en leilighet for å begynne å skape seg et nytt liv, det gjør han vondt å leve videre i et hus hvor han ikke er elsket. - Jeg skjønner at det er vondt for han, og at han ikke VIL, men samtidig synes jeg det er både ansvarsfraskrivende og dårlig gjort å bare flytte ut og overlate hele Familien AS til meg. (Han kommer til å ha det yngste barnet 50%, men alt knyttet til huset og kjæledyr faller jo bare på meg.) - På sikt skal huset selges, og både ansvar og eiendeler fordeles, så da ordner det seg jo. Og jeg ser hans behov for avstand fra meg, men ettersom mine følelser allerede er døde, ser jeg mye mer praktisk på det, og mener at her kan vi fortsette å bo sammen til at mer er avklart og vi kan selge raskere. (Det tar veldig lang tid å selge hus her vi bor, samt at det er en del vedlikehold som maling og snekring som må tas først. Det kommer han til å bidra med.) Hva tenker du? Anonymkode: 4229f...774 Såklart kan han det. Den som får huset står med alt med huset å gjøre. Du får si du ikke vil ha huset da så får du flytte ut. Hva tror du egentlig?
Gjest Sprite Skrevet 7. mai 2023 #7 Skrevet 7. mai 2023 Og siden du har mistet følelser så ser du mye mer praktisk på det. Og syns tydeligvis det er feil at han ikke gjør det samme?! Altså unnskyld meg, er du narsissist?
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #8 Skrevet 7. mai 2023 Tilby deg å være den som flytter om ansvaret hjemme blir for mye for deg. Hvordan tenker du å klare deg alene videre? En lettstelt leilighet, med to tenåringer som krever sin plass? Anonymkode: d3e0f...f5b 6
Sologvår Skrevet 7. mai 2023 #9 Skrevet 7. mai 2023 Her var det mye harde kommentarer. Skilsmisse er vondt for begge parter. Og det er en sorg at familielivet går tapt. Dere har hver deres reaksjon og ingen av dere klarer å se hverandre høres det ut som. Og sånn er det for ganske mange vil jeg tro. Mitt råd er å prøve å tenke på at det skal være en verdig prosess. Fjerne deg fra følelses-aspektet og fokusere på at dere begge skal gå ut av dette med æren i behold. Selv om du ikke har følelser til han, har du nok mange følelser i denne prosessen. Du bor i huset, du får fordelene ved det men også ulempene. Det du opplever nå er en forsmak på livet som skilt. Jeg sitter med huset etter separasjon, og det var mildt sagt en overgang å sitte med huset alene. Når det gjelder oppfølging av barn så legg konkrete planer. Den dagen eller den aktiviteten tar du eller han. Har dere vært til familievernkontoret? 6 2 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #10 Skrevet 7. mai 2023 Dere må faktisk flytte fra hverandre for å bli separert. Hvis du ikke vil sitte med huset så kan du tilby deg å flytte selv. Anonymkode: 5ed2f...d59 9
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #11 Skrevet 7. mai 2023 Dere bør jo rydde opp sammen da, selg huset og kjøp nytt hver for dere. Avklar hvem som skal ha hvilke dyr. Hadde ikke godtatt at mannen stakk av og overlot alt til meg..skal du pakke hele huset, leie midlertidig lagring, gjøre klart til visning og stå for alt da? Det er urimelig. Anonymkode: f32d2...220 5 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #12 Skrevet 7. mai 2023 Du vil ikke ha ham og er sur for at han flytter fra deg? Hvis du ikke vil ha ham må du vel regne med å å klare det praktiske selv. Du kan jo ikke fortsette å ha ham som hjelperen din. Selg hus lag avtaler, det er ikke verre for deg enn andre som blir skilt. Anonymkode: 0ba42...b3c 7 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #13 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dere bør jo rydde opp sammen da, selg huset og kjøp nytt hver for dere. Avklar hvem som skal ha hvilke dyr. Hadde ikke godtatt at mannen stakk av og overlot alt til meg..skal du pakke hele huset, leie midlertidig lagring, gjøre klart til visning og stå for alt da? Det er urimelig. Anonymkode: f32d2...220 Han tar vel med seg sitt og ting til ungene om han flytter. Det som må på lager, er ekskona sine ting. Hun kan vurdere om det lønner seg å selge møblene eller ha dem på lager. Anonymkode: 6b157...0bd 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #14 Skrevet 7. mai 2023 Skal du tvinge mannen å bli boende hos når du har gitt beskjed om at du ikke lenger elsker han og ikke vil være gift med han? Dette er så typisk kvinner i dag at jeg ikke har ord.. Konsekvenser er totalt fraværende. Anonymkode: 2b123...ac8 5 1
Intervence Skrevet 7. mai 2023 #15 Skrevet 7. mai 2023 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker said: Skal du tvinge mannen å bli boende hos når du har gitt beskjed om at du ikke lenger elsker han og ikke vil være gift med han? Dette er så typisk kvinner i dag at jeg ikke har ord.. Konsekvenser er totalt fraværende. Anonymkode: 2b123...ac8 Japp, og en av grunnene til at jeg tenker kan være greit å være alene? Mange som tror de har eierrettighet til mannen selv om de slår opp med personen. Her er det bare å ta ansvaret TS. Nå er det ikke lengre mannen som tar seg av det praktiske. Nå må du gjøre det om du skal bli boende i leiligheten til den er solgt? Du kan ikke kreve ham til å bli boende. Han anser seg selv som singel, og kan leve livet slik han vil. Dere må bare bli enige om hvordan det skal gjøres med leiligheten. Dele på utgifter og annet til det blir solgt? Endret 7. mai 2023 av Intervence 1 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #16 Skrevet 7. mai 2023 Er det kanskje pengene hans du savner og ikke vil at han skal flytte ut? Anonymkode: 631b6...bdd 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #17 Skrevet 7. mai 2023 Markedet responderer med å sende aksjene i Familien AS ned tosifret. Det blir midlertidig handelsstopp på børsen. Enten må daglig leder komme med videre handlingsplan, ellers går det mot konkurs. Anonymkode: ea178...6c4 6
petterm Skrevet 7. mai 2023 #18 Skrevet 7. mai 2023 Dette er ting du burde tenkt på før du tok initiativ til skilsmisse. For å være separert må man bo hver for seg. Har du økonomi til at han flytter ut? Kostnaden med å eie huset forsvinner jo ikke selv om han flytter ut. Har du økonomi til en leilighet med plass til begge barna? Hvordan er leiemarkedet der dere bor? 3
Miss91 Skrevet 7. mai 2023 #19 Skrevet 7. mai 2023 Du høres nesten ut som han jeg skal flytte fra nå. Det er få boliger til leie her, men det ble en fin ledig nå. Han var veldig gira på at jeg skal si ja til den, flytte ut og samtidig betale halvparten av huset et periode. Haha, flytter jeg ut betaler jeg ikke for strømmen og hans forbruk, da må han få ræva i gir og fikse ting med banken. Man kan ikke alltid få i pose og sekk.. 1
petterm Skrevet 7. mai 2023 #20 Skrevet 7. mai 2023 Miss91 skrev (3 minutter siden): Du høres nesten ut som han jeg skal flytte fra nå. Det er få boliger til leie her, men det ble en fin ledig nå. Han var veldig gira på at jeg skal si ja til den, flytte ut og samtidig betale halvparten av huset et periode. Haha, flytter jeg ut betaler jeg ikke for strømmen og hans forbruk, da må han få ræva i gir og fikse ting med banken. Man kan ikke alltid få i pose og sekk.. Hva forventer du at han skal betale hvis han flytter ut? Det er jo ikke rimelig at du betaler alle utgifter i påvente av salg. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå