Gå til innhold

Vil vind skape ørebetennelse eller er det en myte??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min har akkurat fått antibiotika for halsbetennelse og mulig skarlagensfeber. Var ferdig med antibiotika på tirsdag. Det har blåst endel og hun har gått noe uten lue. Men før det ble for lenge satte jeg på en tynn lue. 

Nå sier hun at hun har vondt i øret. Kan det være vinden?

Anonymkode: 21388...ec9

Videoannonse
Annonse
Gjest Sprite
Skrevet

Om ørene er skjøre enten fra biologen’s side eller sykdom så kan det øke risikoen ja. Har nettopp hatt 2 ørebetennelser på barnet mitt så her skal luen brukes om det er vind 

AnonymBruker
Skrevet

Myte i følge vår ønhlege

Anonymkode: 622e7...1ca

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tull. Man blir ikke syk av å fryse heller. Man blir stort syk av andre folk.

Anonymkode: 6baf5...3f4

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Myte. Jeg har aldri hatt ørebetennelse og heller aldri brukt lue eller annet hodeplagg siden barnehagen, aldri likt det. 

Anonymkode: 06ba8...798

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får ikke ørebetennelse av vind, men jeg får likevel veldig vondt i ørene så jeg er avhengig av lue/pannebånd når det blåser. Like vondt som når jeg ikke har varme nok sokker/sko. Det går over i løpet av kvelden. 

Anonymkode: 71bb3...540

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Datteren min har akkurat fått antibiotika for halsbetennelse og mulig skarlagensfeber. Var ferdig med antibiotika på tirsdag. Det har blåst endel og hun har gått noe uten lue. Men før det ble for lenge satte jeg på en tynn lue. 

Nå sier hun at hun har vondt i øret. Kan det være vinden?

Anonymkode: 21388...ec9

Myte. Mine barn bruker aldri lue, ikke som babyer heller med mindre det er -15. Aldri hatt noe problem med ørene. 

Anonymkode: d9edf...0b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tull. Man blir ikke syk av å fryse heller. Man blir stort syk av andre folk.

Anonymkode: 6baf5...3f4

Dette 👏🏼

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Myte. Jeg har aldri hatt ørebetennelse og heller aldri brukt lue eller annet hodeplagg siden barnehagen, aldri likt det. 

Anonymkode: 06ba8...798

Bhg liker ikke lue på barna? 

AnonymBruker
Skrevet

Man blir syk av virus og bakterier, ikke vind. Jeg får øreverk hvis jeg går uten lue i vinden, men det går jo over så fort jeg har kommet meg inn, så jeg får jo ikke infeksjon av det.

Anonymkode: 82411...226

AnonymBruker
Skrevet

Man blir syk av å bli smittet, MEN kulde (og vind?) senker immunforsvaret ditt, så hvis du allerede er smittet kan du risikere å bli syk av noe som kroppen din hadde greid å bekjempe dersom du ikke hadde redusert forsvaret ditt

Anonymkode: 1b2af...09b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...