AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #1 Skrevet 7. mai 2023 Hei. Jeg sliter. Det er det ingen tvil om. Jeg har bare fått diagnosen angst og depresjon for øyeblikket, men jeg tror at det er mer der. Jeg har slitt lenge, har vært sykemeldt over ett år. Jeg sliter også med at jeg føler at jeg ikke får nok hjelp. For øyeblikket får jeg kun spontane samtaler med rask psykisk hjelp i kommunen. Jeg har også dessverre vært på legevakta ett par ganger. Er jeg dårlig nok til å få frivillig innleggelse? Anonymkode: dd39d...925 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #2 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei. Jeg sliter. Det er det ingen tvil om. Jeg har bare fått diagnosen angst og depresjon for øyeblikket, men jeg tror at det er mer der. Jeg har slitt lenge, har vært sykemeldt over ett år. Jeg sliter også med at jeg føler at jeg ikke får nok hjelp. For øyeblikket får jeg kun spontane samtaler med rask psykisk hjelp i kommunen. Jeg har også dessverre vært på legevakta ett par ganger. Er jeg dårlig nok til å få frivillig innleggelse? Anonymkode: dd39d...925 Antagelig ikke. .. Ut i fra disse opplysningene her. Det bør være tydelig fare for liv og helse dersom du IKKE blir innlagt. Mange spiller av den grunn dårligere enn de er i desperasjon for å bli innlagt. En handling som jo er en indikator på hvor dårlig en er i utgangspunktet. Friske folk gjør jo ikke slik. Anonymkode: a4f90...d4b 3 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #3 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hei. Jeg sliter. Det er det ingen tvil om. Jeg har bare fått diagnosen angst og depresjon for øyeblikket, men jeg tror at det er mer der. Jeg har slitt lenge, har vært sykemeldt over ett år. Jeg sliter også med at jeg føler at jeg ikke får nok hjelp. For øyeblikket får jeg kun spontane samtaler med rask psykisk hjelp i kommunen. Jeg har også dessverre vært på legevakta ett par ganger. Er jeg dårlig nok til å få frivillig innleggelse? Anonymkode: dd39d...925 Dessverre er nok ikke dette «nok». Det er omtrent ikke plass til de hvor det er akutt fare for liv og helse Anonymkode: 9b1b8...9d4 8
flusa Skrevet 7. mai 2023 #4 Skrevet 7. mai 2023 Jeg mener at man kan frivillig legge seg inn om man føler man må det. Sender deg en god klem❤️
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #5 Skrevet 7. mai 2023 flusa skrev (4 minutter siden): Jeg mener at man kan frivillig legge seg inn om man føler man må det. Sender deg en god klem❤️ Ok. Så du demonstrerer mot dagens psykiatri? Eller mener du bare noe i cyperspace nå? Anonymkode: 141b6...2c9 13 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #6 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Er jeg dårlig nok til å få frivillig innleggelse? Sannsynligvis ikke, men du bør likevel snakke med fastlegen din om det. Det kommer an på hvor stort belegg sykehuset har. Kanskje kan du også søke deg til et annet sykehus litt lenger unna. Anonymkode: fb84d...354 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #7 Skrevet 7. mai 2023 Jeg anbefaler å sjekke ut Modum Bad. God bedring ❤️ Anonymkode: 2a1f7...77b 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #8 Skrevet 7. mai 2023 37 minutter siden, flusa said: Jeg mener at man kan frivillig legge seg inn om man føler man må det. Sender deg en god klem❤️ Det kan man ikke, med mindre du har vært innlagt og har en "åpen dør" som del av din behandlingsplan. Da skal du ha vært temmelig dårlig i utgangspunktet. Anonymkode: 513ba...43f 8
flusa Skrevet 7. mai 2023 #9 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det kan man ikke, med mindre du har vært innlagt og har en "åpen dør" som del av din behandlingsplan. Da skal du ha vært temmelig dårlig i utgangspunktet. Anonymkode: 513ba...43f Ok. Det var ihvertfall slik før
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #10 Skrevet 7. mai 2023 flusa skrev (4 minutter siden): Ok. Det var ihvertfall slik før Det er mange år siden. Nå er det omtrent *umulig* å bli lagt inn, dessverre. Anonymkode: fd665...52e 6 2 2
flusa Skrevet 7. mai 2023 #11 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er mange år siden. Nå er det omtrent *umulig* å bli lagt inn, dessverre. Anonymkode: fd665...52e Uff,det er jo bare trist😥 Har inntrykk av at mange unge,iallfall,ikke får den hjelpen de trenger😥 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #12 Skrevet 7. mai 2023 Undrer mer over at du har gått sykemeldt ett år uten å be om hjelp? Du må ta et aktivt ansvar for egen helse. Anonymkode: d68a0...c49
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #13 Skrevet 7. mai 2023 59 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg anbefaler å sjekke ut Modum Bad. God bedring ❤️ Anonymkode: 2a1f7...77b Det er nesten umulig å få innpass på Modum Bad. Anonymkode: e018f...d21 7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #14 Skrevet 7. mai 2023 Det kommer litt an på. Har en i familien som har slitt en del. Stått i jobb og vært sykmeldt i perioder men så tilbake til jobb. Fått dårlig hjelp inntil hun fikk en god lege. De syntes hun klarte seg for bra til å få hjelp, men denne legen tok tak. Hun har blitt mishandlet som barnevernsbarn og mobbet hele oppveksten sin, og ble henvist for et utredningsopphold til sist. A la Modum bad. Der vurderte de videre behandling. Så det er ikke umulig! Masse lykke til ❤️ Anonymkode: 67718...985 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #15 Skrevet 7. mai 2023 Du kan søke om elektiv innleggelse, da trenger det ikke å være akutt fare for liv eller helse. Men da må du nok vente en stund for å få plass. Anonymkode: 129e6...184 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #16 Skrevet 7. mai 2023 Jeg vil si takk for svar. Det var bare en tanke jeg hadde i dag tidlig.Jeg har ikke fått nok hjelp, en har svart om hvorfor jeg ikke har fått det og hvorfor jeg ikke har oppsøkt det. Det er det mange grunner til, det er fastlege krise her jeg bor. Du får rett og slett ikke fastlege! Det er dessverre slik det er, og jeg tror at hvis jeg hadde fått fastlege så hadde det hjulpet. Nå får jeg kun lavterskel hjelp fra rask psykisk helsevern i kommunen. Jeg tenker dette kun fordi jeg vil bli bedre. Dette er ikke ett liv for meg. Jeg kan ikke ha det slik, jeg fortjener ikke å ha det slik. Anonymkode: dd39d...925 1 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #17 Skrevet 7. mai 2023 Jeg jobber og tar vare på sønnen min, men fordi jeg ofte er suicidal fikk jeg henvisning til innleggelse. Jeg ombestemte meg da, så ble ikke innlagt. Men tror jeg fikk godkjent innleggelse fordi jeg har barn. Sikkert vanskeligere uten. Anonymkode: a663d...029 1
Purple_Pixiedust Skrevet 7. mai 2023 #18 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vil si takk for svar. Det var bare en tanke jeg hadde i dag tidlig.Jeg har ikke fått nok hjelp, en har svart om hvorfor jeg ikke har fått det og hvorfor jeg ikke har oppsøkt det. Det er det mange grunner til, det er fastlege krise her jeg bor. Du får rett og slett ikke fastlege! Det er dessverre slik det er, og jeg tror at hvis jeg hadde fått fastlege så hadde det hjulpet. Nå får jeg kun lavterskel hjelp fra rask psykisk helsevern i kommunen. Jeg tenker dette kun fordi jeg vil bli bedre. Dette er ikke ett liv for meg. Jeg kan ikke ha det slik, jeg fortjener ikke å ha det slik. Anonymkode: dd39d...925 Du er nok ikke dårlig nok til å bli akuttinnlagt med mindre du ikke har fortalt alt, men det er jo mulig å bli henvist til planlagt innleggelse på DPS. Jeg blir innlagt både akutt og planlagt på DPS og når jeg legges inn på DPS så er jeg ikke like dårlig som ved akutt. Eventuelt har jeg blitt henvist fra akutt. Da må du få henvisning fra en fastlege da, og det må være utfyllende informasjon. Det er nok noen mnd ventetid da. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #19 Skrevet 7. mai 2023 Innleggelser på Dps er bare oppbevaring. Det er fint om man ikke greier ta vare på seg selv og trenger hjelp til medisiner og å få dekket basalbehov som mat, søvn og greie holde noen enkle rutiner. Men om det er terapi man trenger er det lite å hente på innleggelser. Anonymkode: a72cb...aeb 8 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #20 Skrevet 7. mai 2023 Hva er det du får som frivillig innlagt, som du ikke får ved samtaler? I stor grad er innleggelser kun en oppbevaringsplass. Jeg hadde en planlagt innleggelse i fjor, men da var det et mål med innleggelsen. Man blir ikke lagt inn for å bli lagt inn, da må det være akutt fare for liv og helse. Anonymkode: 06371...064
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå