Gå til innhold

Hvor mye skal man presse ett menneske som har tatt noen feile valg i livet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min eks er siktet for familievold, han har mistet alt i livet på kort tid, både samboer og barn. Det er ikke snakk om grov vold som slag og spark, men mer oppdragelses vold. Jeg og barna har flyttet og har startet på nytt og har ett godt liv. I dag ringte bistand advokat for å fortelle siste gang i saken, jeg fikk da vite at vi kunne søke om oppreising, jeg ønsker ikke dette og sa ifra om dette, verken jeg eller barna trenger pengene, og far har ikke penger til å evt betale tilbake disse pengene om han blir dømt til det.

Innerst inne vet jeg at han ikke kommer til å kunne takle ett slikt krav, og jeg er ganske sikker på at det vil være spikeren i kista for han, men advokat var veldig på at vi måtte søke om dette, for å evt dekke behandling senere i livet for barna. Jeg vet at ikke noe bra vil komme ut av dette, men slik advokaten la forslaget frem, så følte jeg meg tvunget til å si ja til dette. Jeg har vært i samtale med BV ang far, og de er enige med meg at far har i opphetede situasjoner tatt feile vurderinger, men det er gode muligheter for å få til samvær som vil gagne både far og barn.

Det er snakk om noen få tusen i erstatning, jeg ønsker å droppe søksmålet og heller fokusere på å helbrede forholdet mellom far og barn, men advokaten fikk meg til å føle meg både slem og som en dårlig mor om jeg ikke gjorde dette, er det noen her som har vært i lignende situasjon, hvor dere takket nei til å legge inn krav? skjedde det noe videre ang dette?

Anonymkode: 7658f...9ef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Min eks er siktet for familievold, han har mistet alt i livet på kort tid, både samboer og barn. Det er ikke snakk om grov vold som slag og spark, men mer oppdragelses vold. Jeg og barna har flyttet og har startet på nytt og har ett godt liv. I dag ringte bistand advokat for å fortelle siste gang i saken, jeg fikk da vite at vi kunne søke om oppreising, jeg ønsker ikke dette og sa ifra om dette, verken jeg eller barna trenger pengene, og far har ikke penger til å evt betale tilbake disse pengene om han blir dømt til det.

Innerst inne vet jeg at han ikke kommer til å kunne takle ett slikt krav, og jeg er ganske sikker på at det vil være spikeren i kista for han, men advokat var veldig på at vi måtte søke om dette, for å evt dekke behandling senere i livet for barna. Jeg vet at ikke noe bra vil komme ut av dette, men slik advokaten la forslaget frem, så følte jeg meg tvunget til å si ja til dette. Jeg har vært i samtale med BV ang far, og de er enige med meg at far har i opphetede situasjoner tatt feile vurderinger, men det er gode muligheter for å få til samvær som vil gagne både far og barn.

Det er snakk om noen få tusen i erstatning, jeg ønsker å droppe søksmålet og heller fokusere på å helbrede forholdet mellom far og barn, men advokaten fikk meg til å føle meg både slem og som en dårlig mor om jeg ikke gjorde dette, er det noen her som har vært i lignende situasjon, hvor dere takket nei til å legge inn krav? skjedde det noe videre ang dette?

Anonymkode: 7658f...9ef

Jeg ville stolt på magefølelsen din her. Syns jo det høres litt rart ut. «Dekke behandling for barna? Vet ikke hvor alvorlog det er de skal ha bli utsatt for, men det er gratis helsehjelp for barn. Og de vil selvfølgelig få hjelp om de trenger behandling senere.

Som du sier vil nok barna få samvær med far senere og det vil bli stusselig for dem å besøke en blakk far fordi han måtte betale erstatning for dem i tilfelle væremåten hans gjorde dem syke🤯 Høres bare merkelig ut.

Hva har han gjort egentlig siden barna kan ha blitt så skadet psykisk at devil kunne trenge behandling i framtiden?

Anonymkode: 68177...79b

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Advokaten tjener jo mer på at du tar ting videre. Følg magefølelsen du. 

Anonymkode: 44105...b30

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ville fulgt magefølelsen.

Anonymkode: a32ed...745

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ville stolt på magefølelsen din her. Syns jo det høres litt rart ut. «Dekke behandling for barna? Vet ikke hvor alvorlog det er de skal ha bli utsatt for, men det er gratis helsehjelp for barn. Og de vil selvfølgelig få hjelp om de trenger behandling senere.

Som du sier vil nok barna få samvær med far senere og det vil bli stusselig for dem å besøke en blakk far fordi han måtte betale erstatning for dem i tilfelle væremåten hans gjorde dem 🤯 Høres bare merkelig ut.

Hva har han gjort egentlig siden barna kan ha blitt så skadet psykisk at devil kunne trenge behandling i framtiden?

Anonymkode: 68177...79b

Hun skrev jo det, barna er utsatt for vold. 

Anonymkode: 87acb...cf7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville fokuseret på barnas beste, så relasjonen.

Anonymkode: 8b67d...a8c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er lange ventetider for å få profesjonell psykologihjelp i Norge og privat psykolog koster over 1000 kroner timen. Om barna har traumer i barndommen sin, vil du ha bedre råd til behandling privat, om far blir dømt til å betale oppreisning og du har mer å tilby barna om de har behov for det. Det er jo også mulig at det kan bli en oppvekker for far om han må betale for behandling av egne barn for skader han har påført dem.

Anonymkode: 7429f...d3b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du mener det kan foregå på trygge måter, så er relasjonen mellom far og barn mye viktigere enn noen tusenlapper i mitt hode....

Anonymkode: ce3a0...66a

Gjest Refreng
Skrevet

Fy faen, mannen din har vært voldelig mot barna og det er rom for videre samvær fordi han "tok jo bare noen dårlige valg".

Jeg er rasende på dine barns vegne

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mine barn ble utsatt for vold fra far. Vi søkte selvfølgelig om erstatning. Jeg fikk 120 000 og barna fikk 220 000 og 250 000

Og nei, det er selvsagt ikke noe samvær. ALDRI om jeg sender barna til et menneske som har utøvd vold mot dem. Nå ble han fradømt foreldre ansvar og han har ingen juridiske rettigheter. Ikke vet han hvor vi bor heller, og vi har byttet etternavn

Anonymkode: 6daec...2de

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her rådet advokaten min motsatt av din. Vi har vært utsatt for psykisk vold. Far har gått i mye behandling og ungene ønsker noe (svært begrenset) samvær og kontakt med faren sin. Hun anbefalte oss å droppe det da prosessen er slitsom for alle parter og kan stå i veien for at de får jobbet med forholdet seg i mellom. 

Anonymkode: a43d6...e81

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men hva om det dukker opp noen problemer senere i livet, som tråd-starter ikke er klar over enda? 

Hva om tråd-starter her for eksempel får kreft og dør. Samtidig som barna får en del alvorlige ettervirkninger, og dette krever mye penger for å fikse?  

Anonymkode: c3d62...68b

• Liker 1
Skrevet

Følg magefølelsen og tenk på barnas beste.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En venninne av meg hadde en stefar som hadde voldelige tendenser, han klarte aldri å slå henne, men har sprunget etter henne flere ganger når han var full. Hun sliter veldig med dette i dag som 26 åring!

Anonymkode: b818e...f44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...