Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 Populært innlegg #1 Skrevet 7. mai 2023 Jeg og mannen min har vært sammen i 20 år. Vi nærmer oss 40 begge to og han har det siste året vært inne i en selverklært midtlivskrise. Han er veldig redd for å gå glipp av ting, å ha noe uprøvd. Vi ble sammen da vi var 19 og han hadde ingen erfaring med jenter fra før. Nå har mangelen på denne erfaringen blitt noe han kjenner veldig på. Han ønsker derfor å få "hall pass" til å ha sex utenfor forholdet og ønsker også å gi meg mulighet til det samme. Jeg kjenner imidlertid ikke på dette behovet. Han har kommet fram til at den tryggeste måten å få denne erfaringen på er å spørre en ny venninne, for han ønsker ikke at noen skal få vite om det og han mener at han kan stole 100% på at hun hadde holdt tett. Dette nye vennskapet har allerede skapt store utfordringer i forholdet vårt da jeg har reagert på hvor mye kontakt de har. På et tidspunkt følte jeg meg presset til å si ja til forslaget hans, men jeg trakk "tillatelsen" tilbake da jeg innså at jeg nok aldri hadde kommet over det dersom de hadde hatt sex. Jo mer jeg tenker på det, jo mer absurd synes jeg det er at han forventer at jeg skal klare å leve fint med dette, både det at han faktisk har foreslått det for meg og ikke minst dersom han hadde gjennomført det!! Han argumenterer med at han i allefall er ærlig framfor å være utro, som så mange andre. Han sier også at det ikke handler om akkurat denne venninnen spesifikt, men at det rett og slett hadde vært tryggest. Han har i grunnen satt meg i en umulig situasjon hvor jeg nærmest får dårlig samvittighet om jeg ikke gir ham hall pass eller at han blir ulykkelig hvis jeg nekter ham det. Min egen lykke er visst ikke så viktig, føles det som. Hva tenker folk om dette? Noen som har vært i lignende situasjon? Anonymkode: a8c28...56e 2 55
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #2 Skrevet 7. mai 2023 Forståelig å føle det som han gjør, men jeg hadde heller ikke godtatt det. Anonymkode: ccdda...edf 22 2 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 7. mai 2023 Du blir manipulert. Sett grenser. Hvis han vil ha sex med andre får han gjøre det slutt først som folk flest. Han blir ikke mindre utro av å opplyse deg om utroskapen. Anonymkode: 8c322...cc5 117 6 22
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 Populært innlegg #4 Skrevet 7. mai 2023 Hadde heller ikke godtatt det. Syns synd på deg, veldig trist situasjon❤️😔 Om det var mitt forhold har jeg sakt at jeg forstår han tenker og savner erfaring, men at det ikke er noe hjertet mitt hadde kunne levd videre i forholdet med. Så om sex med andre er så viktig for han, må han heller slå opp Anonymkode: 3aa0e...ff6 47 6 5
Populært innlegg Rotemor Skrevet 7. mai 2023 Populært innlegg #5 Skrevet 7. mai 2023 Så barnslig han er! Som om det vil gi noen verdifull erfaring… 45 1 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 Populært innlegg #6 Skrevet 7. mai 2023 For å være ærlig tror jeg det har alt med venninna å gjøre, at han ønsker sex med henne, det med erfaring tror jeg er tull. Han mener at å ha sex med henne er helt greit hvis du gir han lov, og defor ble han sur når du sa nei, og nå forsøker å manipulere deg til å si ja. Anonymkode: 4caf9...468 104 2 23
Snok1 Skrevet 7. mai 2023 #7 Skrevet 7. mai 2023 Jeg forstår dere begge veldig godt, selv om jeg synes hans grunner til å velge akkurat denne spesifikke kvinnen kanskje lukter litt. Kjip situasjon, og jeg sympatiserer med dere begge. 9 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #8 Skrevet 7. mai 2023 Tror som en annen skrev over her. Antageligvis har han allerede ett grenseoverskridende "vennskap" til denne "venninen" ,om de ikke allerede faktisk har hatt sex , det at han har snakket med hun om det, er jo ille nok. Møtes de alene, skriver han og ringer mye til henne? Begynte han denne midtlivskrisen nær han møtte henne? I så fall om de faktisk ikke var hatt sex enda, så er nok emosjonelt utroskap. Jeg hadde aldri godtatt det, men hadde ville funnet ut hva slags vennskap de egentlig har. og vite om denne venninen sitter klar for å ha sex med din mann. Enten parterapi, eller rett og slett brudd. Mulig han er forelsket i denne venninen og derfor ser uklart, og ikke bryr seg om så mye annet. Anonymkode: 7ed01...4b7 35 1 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #9 Skrevet 7. mai 2023 Det neste blir 3kant. Om han først skal begynne å ligge med andre. Han er lei. Anonymkode: b44fb...c87 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #10 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg og mannen min har vært sammen i 20 år. Vi nærmer oss 40 begge to og han har det siste året vært inne i en selverklært midtlivskrise. Han er veldig redd for å gå glipp av ting, å ha noe uprøvd. Vi ble sammen da vi var 19 og han hadde ingen erfaring med jenter fra før. Nå har mangelen på denne erfaringen blitt noe han kjenner veldig på. Han ønsker derfor å få "hall pass" til å ha sex utenfor forholdet og ønsker også å gi meg mulighet til det samme. Jeg kjenner imidlertid ikke på dette behovet. Han har kommet fram til at den tryggeste måten å få denne erfaringen på er å spørre en ny venninne, for han ønsker ikke at noen skal få vite om det og han mener at han kan stole 100% på at hun hadde holdt tett. Dette nye vennskapet har allerede skapt store utfordringer i forholdet vårt da jeg har reagert på hvor mye kontakt de har. På et tidspunkt følte jeg meg presset til å si ja til forslaget hans, men jeg trakk "tillatelsen" tilbake da jeg innså at jeg nok aldri hadde kommet over det dersom de hadde hatt sex. Jo mer jeg tenker på det, jo mer absurd synes jeg det er at han forventer at jeg skal klare å leve fint med dette, både det at han faktisk har foreslått det for meg og ikke minst dersom han hadde gjennomført det!! Han argumenterer med at han i allefall er ærlig framfor å være utro, som så mange andre. Han sier også at det ikke handler om akkurat denne venninnen spesifikt, men at det rett og slett hadde vært tryggest. Han har i grunnen satt meg i en umulig situasjon hvor jeg nærmest får dårlig samvittighet om jeg ikke gir ham hall pass eller at han blir ulykkelig hvis jeg nekter ham det. Min egen lykke er visst ikke så viktig, føles det som. Hva tenker folk om dette? Noen som har vært i lignende situasjon? Anonymkode: a8c28...56e For dere vil nok ikke polygami fungere. Tror nok din mann har hatt seg alt med denne ,,venninnen’’ Anonymkode: b997a...b69 16 2
Sveija Skrevet 7. mai 2023 #11 Skrevet 7. mai 2023 Dersom jeg skulle latt meg overtale til dette, så skulle det iallefall ikke vært denne venninnen. Dersom det skal gjennomføres og det skal være mest skånsomt for forholde, så ville Jeg foretrukket en fremmed. Og hatt klare grenser, ikke utlevert navn og måtte absolutt vært noen som han aldri kom til å se noen ganger igjen. 18 9
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #12 Skrevet 7. mai 2023 Åja han har allerede funnet pulekandidaten. Dette hadde jeg sagt nei til. Men pass på han kan allerede vært bortpå henne. Evnt vær obs på å bli forlatt til fordel for denne damen. Anonymkode: 2217c...f60 39 8
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #13 Skrevet 7. mai 2023 I og med at han spør om lov så har de nok ikke hatt sex enda. Jeg skjønner ikke hvorfor alle tror det. Selv om han kanskje har et crush og de har god kjemi så er det ikke sikkert hun vil heller. Uansett blir ting bare ekstra komplisert av at de har en tett relasjon. Anonymkode: afb82...9c7 3
*Mocca* Skrevet 7. mai 2023 #14 Skrevet 7. mai 2023 Han vil ha sex med henne, derfor dukker det opp. Han mener det trygt, jaha. Hvordan mener han at vennskapet med henne skal være etterpå når han har fått sin seksuelle erfaring med henne. De kommer til å fortsette å ha sex Skulle han faktisk hatt en seksuell erfaring utenom, hadde det vært fornuftig å si at det ikke skal være noen man kjenner fra før eller kommer til å ha aktivt i livet etterpå. 14 6
Populært innlegg Solanum tuberosum Skrevet 7. mai 2023 Populært innlegg #15 Skrevet 7. mai 2023 Tenk så mange ensomme menn som finnes. Som drømmer om en klem, et kyss og litt varme fra en kvinne. Som vil forlate denne verden uten å ha opplevd kjærlighet. Din mann gjennom tyve år vil knulle en annen for å kjenne hvordan en annen fitte enn den han er vant med kjennes ut. Det er slik han takker deg for å ha gitt han noe ikke alle menn vil få. Mannen din er en idiot. Si det til han. 52 3 17
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #16 Skrevet 7. mai 2023 Dette er en av grunnene til å skape seg erfaring og opplevelser før man slår seg til ro. Jeg skjønner dere begge, men min sympati stoppet da han nevner spesifikk veninne og har i tillegg hatt mye kontakt med henne. Han vil teste vannet men samtidig ikke risikere å miste deg. Hadde vært noe helt annet om han foreslo trekant, møte noen på ferietur eller noe. For å forlange at noen skal bare ligge med seg for resten av livet er urealistisk og på en måte egoistisk. Livet er ikke som en romantisk film. Anonymkode: e83ab...79c 12 1
Rosa Dartle Skrevet 7. mai 2023 #17 Skrevet 7. mai 2023 At han trekker fram akkurat denne venninnen og ønsker fripass, er rødt flagg. Jeg vet ikke hva jeg ville gjort om min mann hadde spurt om noe tilsvarende, det høres ut som en sykt kjip situasjon. Samtidig er jeg litt enig med ham i at det er bedre å være ærlig om situasjonen enn å være utro, som faktisk utrolig mange er. Men som du sier har han satt deg i en umulig situasjon, og dere må bli enige om reglene. For min del ville en mannen min kjenner vært helt uaktuelt. Det kan også hende at jeg ville vært til stede. Eller kanskje ikke. Kan dere ta timer via sexolog eller familievernkontor? Synes ikke han kan forvente at det er noe som skal skje helt umiddelbart, han må respektere deg, og ikke rushe rett inn i noe. 15 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #18 Skrevet 7. mai 2023 Yikes 😳 Hvis mannen din er ok med at du har sex med andre, så tenker jeg forholdet er over. Han er helt klart forelsket i denne venninnen sin. Anonymkode: 7ecff...eaa 19 7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #19 Skrevet 7. mai 2023 Har ikke lik erfaring, men kanskje lignende. Hadde en bestevenninne og etter noen år i ekteskapet så ønsket mannen at vi skulle ha trekant med venninnen min. Han maste ganske mye hvor jeg tilslutt sa at hvis vi skulle ha trekant, så skulle det iallefall ikke bli med henne, men med en fremmed. Det ville mannen overhode ikke. Etter noen år så endte det opp med at min bestevenninne etterhvert ble min manns bestevenninne. Da jeg gikk fra han, så gjorde jeg det også slutt med "min" bestevenninne. Er så glad for at jeg kom meg ut av det ekteskapet. Anonymkode: fd460...263 22 6 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #20 Skrevet 7. mai 2023 Han har nok lyst til å ligge med denne damen helt spesifikt. Hun gir han oppmerksomhet og spenning. Det er ikke sikkert at han har følelser for henne slik, men hun blir som en ekstremsport, får han til å føle seg råkul og levende. Dersom han har mistet følelsene for deg så er nok løpet kjørt tror jeg, men om han fortsatt elsker deg og bare har lyst på eventyr så er det enda håp. Da må du ta skikkelig tak i det nå, du må rett og slett være spennende nok til at han glemmer henne. Jeg vet det høres sykt urettferdig at du skal måtte kjempe om noen som allerede er din, men sånn er det. Så må du gjøre det helt klart at dette er helt uaktuelt for deg, men dere kan jobbe med å få mer spenning inn i samlivet om det er noe han savner. Anonymkode: 781f2...bb9 11 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå