Gjest Embla s Skrevet 5. januar 2006 #1 Skrevet 5. januar 2006 Som overskriften sier; er det noen her som har erfaringer med steamdusj? Fordeler/ulemper? blir funksjonene mye brukt eller er det sånn som typisk dabber av etter at nyhetens interesse har lagt seg? Anbfalinger?
Gjest 2324 Skrevet 5. januar 2006 #2 Skrevet 5. januar 2006 Foreldrene mine har steamdusj.. Den blir vel heller ganske sjelden brukt, men det hender at jeg låner det.. Jeg personlig synes det er deilig. Deiligere enn badstu, fordi jeg kan dusje meg med kaldt vann samtidig som jeg steamer!
Gjest gjesta Skrevet 5. januar 2006 #3 Skrevet 5. januar 2006 Lurer i grunnen på det samme ) Men Embla; slike steamdusjer er ofte mindre pene og veldig ruvende. På Byggmakker har de et nå, kampanjepris til 13900, og det var faktisk pent. Glass i bakveggene - altså ikke sånne hvite plassvegger (usj), og ikke sånt skyhøyt plastkar som du må klatre opp i. Veldig enkelt design, bare bitte-litt mer ruvende enn dusjkabinett. Vi vurderer det selv, har sittet en stund på badet med brosjyren foran meg i kveld.
Gjest 2324 Skrevet 5. januar 2006 #4 Skrevet 5. januar 2006 Steam dusjen til foreldrene mine ser ut som hel helt vanlig dusj den. Sitter en steamer på veggen ved siden av, som har utløp inne i dusjkabinettet..
Gjest gjesta Skrevet 5. januar 2006 #5 Skrevet 5. januar 2006 Finnes sikkert mange løsninger, men de fleste vi har sett ser ut som ufoer og er uaktuell rett og slett fordi de ruver sånn. Kampanjemodellen er forresten av merket Hafa, men jeg finner ikke bilde av den på Hafas hjemmesider.
Gjest Embla s Skrevet 5. januar 2006 #6 Skrevet 5. januar 2006 Takk for svar så langt! Mie - er det den de annonserer på tv for tiden? I såfall syns jeg og den er pen. Enig i at mange av modellene ser ut som en slags science-fiction-kapsler.. Steaming er èn ting (ser for meg at det kan erstatte sauna?) hva med disse massasje-dysene? er det verdt å betale masse ekstra for?
Gjest gjesta Skrevet 5. januar 2006 #7 Skrevet 5. januar 2006 Har ikke fått med meg hva det reklameres for. Tilbudet varer til og med lørdag. Fra annonsebilaget til Byggmakker; Hafa Steamer 90x90 glass i bakveggene, Inneholder; Tropisk regn, tyrkisk dampbad, vannmassasje, lysterapi, radio og tradisjonell dusj i full høyde. Jeg har ikke bestemt meg enda. Mannen har selvsagt bestemt seg for at han ikke kan leve uten.
Leo Skrevet 5. januar 2006 #8 Skrevet 5. januar 2006 Jeg har hatt en, og jeg må si at det var massasjedysene jeg satte mest pris på! Radio og telefon derimot tror jeg du klarer deg fint uten... Husk at dersom den skal ettermonteres på et allerede eksisterende bad, så kan den hvite bakveggen være "nødvendig" for å skjule alle rør og ledninger som må til. Om interessen dabber av eller ikke, vet jeg ikke siden jeg mistet interessen for ham jeg delte den med ikke så lenge etter at den var anskaffet .
Gjest Embla s Skrevet 5. januar 2006 #9 Skrevet 5. januar 2006 Åh.. tropisk regn, lysterapi og radio bør kanskje vurdere en ekstra varmtvannstank og.. Mie, vet du hva denne dusjen vanligvis koster?
Gjest gjesta Skrevet 5. januar 2006 #10 Skrevet 5. januar 2006 Jepp. I katalogen står den til 20 000,-. (sånn cirkus Mirano..)
Gjest Embla s Skrevet 5. januar 2006 #11 Skrevet 5. januar 2006 Hm.. :telle på fingrene: dvs ca 6-7000 spart. Må tenke fort da
Gjest gjesta Skrevet 5. januar 2006 #12 Skrevet 5. januar 2006 Eller, hvis du egentlig bare skulle ha en vanlig dusj (som meg), 6-7 tusen "tapt"... Jeg aner jo ikke om den er noe bra da, men designet betyr såpass mye for meg at jeg heller vil ha en halvgod fin en, enn en supergod ufo.
Leo Skrevet 5. januar 2006 #13 Skrevet 5. januar 2006 Ikke glem at det fort ryker en hel del tusenlapper på innstallasjonen også da damer!
Gjest gjesta Skrevet 5. januar 2006 #14 Skrevet 5. januar 2006 Hysjda... *jager Leo ut igjen* Hm. Du har jo et poeng, må jo koble til både vann og strøm..
Leo Skrevet 5. januar 2006 #15 Skrevet 5. januar 2006 Det er absolutt ikke for å være ekkel, men husker jeg ikke feil betalte vi ca. 5.000 for å få den montert og tilkoblet.
Gjest gjesta Skrevet 5. januar 2006 #16 Skrevet 5. januar 2006 Men er det mer komplisert enn et vanlig dusjkabinett? (bortsett fra det eletriske da)
Gjest Embla s Skrevet 5. januar 2006 #17 Skrevet 5. januar 2006 Det er absolutt ikke for å være ekkel, men husker jeg ikke feil betalte vi ca. 5.000 for å få den montert og tilkoblet. ← Jojo, men Mie, vi har da allikevel tjent, skal vi se :telle på fingrene igjen: 1-2000 kroner!
Gjest gjesta Skrevet 5. januar 2006 #18 Skrevet 5. januar 2006 Ja, eller tapt tilsvarende mye mer....
Gjest Embla s Skrevet 5. januar 2006 #19 Skrevet 5. januar 2006 Ja, eller tapt tilsvarende mye mer.... ← Neineinei. Penger spart er penger tjent! Bare spør mannen din, han er helt sikkert enig, så lenge han har utsikter til dusjen han ønsker seg!
Leo Skrevet 5. januar 2006 #20 Skrevet 5. januar 2006 De påstod det... For det første tar det lenger tid å montere fordi det består av flere deler og for det andre er det mer tidkrevende å koble til fordi det er flere (Mange...) slanger som skal tilpasses og ha riktig trykk. Ikke vet jeg, men jeg var jo hjemme så jeg så jo at de (to stykker) jobbet i ganske mange timer med saken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå