Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann

Som tidenes mest usikre snart 40-åring må jeg stille noen andre enn min omgangskrets noen spørsmål. Jeg er i dag i et forhold med den fineste, så fantastisk fin at vi skal gifte oss  den 23.06.23 ❤️❤️❤️        
MEN!!!! Jeg klarer ikke slippe helt tankene om at han skriver ting og gjør ting med andre damer som ikke er helt innafor når han er i et forhold. Rett å slett ting han selv hadde reagert på om det var jeg som gjorde det..         Vi har kjent hverandre i mange år, styra litt av og på mens han hele tiden har sagt han var singel. Han har sjonglert mellom meg og flere andre og løyet om det. Vårt forhold har han alltid vært nøye på at måtte være hemmelig pga eksen, så hun ikke skulle føle seg tråkket på. Men da han fikk vite at hun hadde vært borte en helg med ny type offentliggjorde han over natta at vi var i et forhold. Uten å snakke med meg først.. han var direkte stygg mot henne og «den nye», og det virket for meg som om han kun var ute etter en reaksjon fra henne ved å inngå et forhold med meg. 
samtidig som jeg syntes det var fantastisk å endelig kunne kalle meg kjæresten hans.. For etter at vi tok steget og offentliggjorde så ble han en helt annen, på en fin måte..  Og jeg må innrømme at jeg aldri har elsket noen slik som dette❤️ (har et 14års forhold med et barn før han)  i og med at jeg har vært «den hemmelige» ser jeg jo noen varsellamper i være måten hans.. skjuler tlf, ikke like interessert i å ha meg med på jobb(trailersjåfør), dusjer før jobb(men kun hvis vi har hatt sex), og etter jobb på dager jeg ikke har vært med(får ikke en klem engang før klærne er i vaskemaskina), tar ikke tlf hvis det ringer noen damer, det var for å nevne noe… 

Så mitt spørsmål er.. hvor går grensen på utroskap?

Er det lov å skrive eller si at man vil ha sex med andre, si jeg savner deg jenta mi, og slike tilnærmelser?

I mitt forrige forhold oppdaget jeg utroskap ved flere anledninger og det har satt spor, noe jeg har fortalt min kjære om.. overreagerer jeg?

Jeg har sagt at hvis jeg skal klare å ha 120% tillit til han skal han ikke ha noe problem med å vise meg en meldingslogg med andre damer, men han reagerer med sinne og sier at da kan vi like gjerne gjøre det slutt.. så da ber jeg om unnskyldning, forteller hvor redd og usikker jeg er, og at det er fordi jeg er redd for å bli såret siden jeg virkelig elsker han..

Trenger noen gode råd her🥺

Spoiler

Endret av aroer
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan starte med å spørre deg selv om du virkelig stoler på han?

Anonymkode: a26b5...f1a

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje du kan starte med å spørre deg selv om du virkelig stoler på han?

Jeg har kommet dit at jeg velger å tro på det han sier..

men det blir så mange tilfeldigheter, ting som skurrer.. så når jeg da på kvelder som i dag blir sittende i sofa kroken å se på film, mens mobilen hans nærmest går varm av all skrivingen og går ut eller på do når han skal prate, da begynner hode å løpe løpsk. Hvis jeg kikker bort på han sier han «vi har det så fint vi, jeg elsker deg». 

jeg spurte om vi skulle gå en tur med hunden og la tlf være hjemme, han sa ja det var en god ide, men han tok den med å prøvde å skjule det.. 

som sagt… jeg overreagerer sikkert… for at jeg kan ha dratt med meg dårlige opplevelser fra eksen ser jeg ikke på som usannsynlig, og da er det end viktigere for meg å få et nøytralt syn på det slik at jeg ikke lar slike negative tanker gå utover han☹️

lurer bare på hva som er greit og ikke…? 

Skrevet
aroer skrev (3 minutter siden):

Det kommer helt an på deg, synes du det han gjør er greit?

• Nyttig 2
Skrevet
aroer skrev (7 minutter siden):

men det blir så mange tilfeldigheter, ting som skurrer.. så når jeg da på kvelder som i dag blir sittende i sofa kroken å se på film, mens mobilen hans nærmest går varm av all skrivingen og går ut eller på do når han skal prate, da begynner hode å løpe løpsk. Hvis jeg kikker bort på han sier han «vi har det så fint vi, jeg elsker deg». 

jeg spurte om vi skulle gå en tur med hunden og la tlf være hjemme, han sa ja det var en god ide, men han tok den med å prøvde å skjule det.. 

som sagt… jeg overreagerer sikkert… for at jeg kan ha dratt med meg dårlige opplevelser fra eksen ser jeg ikke på som usannsynlig, og da er det end viktigere for meg å få et nøytralt syn på det slik at jeg ikke lar slike negative tanker gå utover han

Han er utro, tro meg! Hilsen en som kan alle triksene og ser det lett gjennom linjene du skriver. 

Du burde foreslå «åpent forhold» om han takker ja ganske raskt er det null tvil. 

Du vil finne ut om hans utroskap før eller siden. Men lov meg at du ikke får sjokk eller reagerer med vanntro. 

for du hørte det her først: Han er utro!!

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Slik du skriver virker det ikke som du synes dette er greit og da respekterer selvfølgelig kjæresten din det viss han virkelig elsker deg.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Krist1an skrev (5 minutter siden):

Det kommer helt an på deg, synes du det han gjør er greit?

Nei om det er tilfelle er det IKKE greit.. 

jeg er bare redd for at jeg skal overtenke, overreagere og la mine tidligere dårlige erfaringer gå utover han.

Samtidig så skal jeg innrømme at jeg har en dårlig magefølelse på dette, og det er ikke ofte den har feil dessverre🥺😢

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
aroer skrev (43 minutter siden):

Er det lov å skrive eller si at man vil ha sex med andre, si jeg savner deg jenta mi, og slike tilnærmelser?

Emosjonelt utroskap de lux’e. Jeg syns den formen for utroskap nesten er likestilt med fysisk.

Generelt tenker jeg at dersom man gjør noe sammen med andre av motsatte kjønn, man vet partneren ikke ville likt. Enten det er seksuell flørting, kyss, blikk eller sex, så er det utroskap.

Anonymkode: 44aa2...d85

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
aroer skrev (25 minutter siden):

som sagt… jeg overreagerer sikkert… for at jeg kan ha dratt med meg dårlige opplevelser fra eksen ser jeg ikke på som usannsynlig, og da er det end viktigere for meg å få et nøytralt syn på det slik at jeg ikke lar slike negative tanker gå utover han☹️

Og du har klart å la være å spørre ham hvem han melder sånn med eller spørre rolig og vennlig om du kan få se hva han skriver med hvem fordi du ble så nysgjerrig? Enten han får panikk, svarer nei eller viser deg det avslører det jo alt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde mannen min hatt samtaler med andre kvinner på sms, messenger, snap eller lignende som han tenker jeg ikke bør se = utroskap. Da har han noe å skjule, altså oppførsel som ikke er innenfor i et forhold eller ekteskap. 

Hadde mannen min kalt noen andre "jenta si" Hadde jeg gått på dagen... 

Anonymkode: 29217...a5e

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
MayorSantos skrev (11 minutter siden):

Han er utro, tro meg! Hilsen en som kan alle triksene og ser det lett gjennom linjene du skriver. 

Du burde foreslå «åpent forhold» om han takker ja ganske raskt er det null tvil. 

Du vil finne ut om hans utroskap før eller siden. Men lov meg at du ikke får sjokk eller reagerer med vanntro. 

for du hørte det her først: Han er utro!!

Det svaret jeg fryktet mest, men regnet med å få. Tror vel egentlig jeg ser det selv også, men «kjærlighet gjør blind» er det noe som heter.

Han hadde ALDRI sagt ja til åpent forhold, han hadde ikke tålt at en annen mann hadde flørtet, sett på meg eller slik kommunikasjon per tlf. 
Men på en annen side kunne han også sagt ja til det for han vet jeg aldri ville klart å gjennomføre noe slikt, og han selv hadde gått all in😫 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Emosjonelt utroskap de lux’e. Jeg syns den formen for utroskap nesten er likestilt med fysisk.

Generelt tenker jeg at dersom man gjør noe sammen med andre av motsatte kjønn, man vet partneren ikke ville likt. Enten det er seksuell flørting, kyss, blikk eller sex, så er det utroskap.

Tenker det samme, vil antagelig bare ikke innse det🙈

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og du har klart å la være å spørre ham hvem han melder sånn med eller spørre rolig og vennlig om du kan få se hva han skriver med hvem fordi du ble så nysgjerrig? Enten han får panikk, svarer nei eller viser deg det avslører det jo alt.

Jeg har ikke spurt.. men har tatt en sleip en ved et par anledninger og prøvd å legge meg bort til han, gått bak han ut på kjøkkenet og hver gang har han gått ut av meldingene, lagt tlf ned på brystet eller gjort skjermen mørk..

AnonymBruker
Skrevet

Du gjør ditt livs største feil å gifte deg med han 

Anonymkode: f2e74...f22

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
aroer skrev (4 minutter siden):

Jeg har ikke spurt.. men har tatt en sleip en ved et par anledninger og prøvd å legge meg bort til han, gått bak han ut på kjøkkenet og hver gang har han gått ut av meldingene, lagt tlf ned på brystet eller gjort skjermen mørk..

Alt man må gjemme for sin partner fordi de å vise det for partner sårer partner eller kan ødelegge forholdet =utroskap 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
aroer skrev (43 minutter siden):

Du overreagerer ikke! Du blir bedratt og manipulert! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hadde mannen min hatt samtaler med andre kvinner på sms, messenger, snap eller lignende som han tenker jeg ikke bør se = utroskap. Da har han noe å skjule, altså oppførsel som ikke er innenfor i et forhold eller ekteskap. 

Hadde mannen min kalt noen andre "jenta si" Hadde jeg gått på dagen... 

Anonymkode: 29217...a5e

Min datter filmet seg selv og hunden vår da han lå rett ved siden av på sofaen, og der syntes det ganske godt at han skriver savner deg jenta mi til en kollega han omtaler som ei feit og  stygg trailerkjerring..  

Men å stole på det jeg ser med egne øyne er vanskelig det å, hva om det er feil det jeg ser?

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Slik du skriver virker det ikke som du synes dette er greit og da respekterer selvfølgelig kjæresten din det viss han virkelig elsker deg.

Han blir egentlig bare forbanna om jeg tar slike ting opp

Skrevet

Når du i tillegg har sagt til han at du har opplevd utroskap i tidligere forhold og dette er noe som selvfølgelig har satt sine spor, da skulle en tro at en fremtidig partner (du tross har planer å gifte deg med) kan i det minste berolige deg med å være litt åpen og forståelsesfull rundt den situasjonen som du befinner deg i.

AnonymBruker
Skrevet
aroer skrev (16 minutter siden):

Min datter filmet seg selv og hunden vår da han lå rett ved siden av på sofaen, og der syntes det ganske godt at han skriver savner deg jenta mi til en kollega han omtaler som ei feit og  stygg trailerkjerring..  

Men å stole på det jeg ser med egne øyne er vanskelig det å, hva om det er feil det jeg ser?

aroer skrev (13 minutter siden):

Han blir egentlig bare forbanna om jeg tar slike ting opp

Han er utro, er ingenting å lure på 

Du kan ikke bli i dette forholdet

Du blir manipulert og utsatt for emosjonell og psykisk vold. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...