Gå til innhold

Spørsmål om labrador

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er i en prossess angående en Labradorhann på 2 år. Har fått vite at nåværende eier at han er deprimert av diverse grunner (likegyldig i forhold til spørsmålene mine). Jeg er oppvokst og veldig godt kjent med labber, men han her er så annerledes. For det første er han totalt uinterresert i kos, han viker unna. Han vil gjerne være med på tur, men da korte turer, er det langt daffer han etter og ser nesten sliten/ lei ut. Han flasser, noe helt ekstremt, eier mener det er pga depresjon og ny sjampoo, men altså, tar man i prisen hans blir den hvit (dette er en svart labrador)? Han elsker trening, er veldig matglad og liker lek (hvis man kan å leke med hund), så dette er typisk lab. Lurer derfor på om andre har hørt om/ kjennskap til dette med å være daff, flasse og være såpass lite interessert i kos?

Dette gjør meg skeptisk til å eventuelt overta han. HJELP!   

Anonymkode: 18e38...c3f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du hatt hunden til vetrinærsjekk? Flass kan være allergi, kanskje skifte fortype?

Angående resten, er det en hund fra rene arbeidslinjer for f.eks. førerhund? Jeg har en venninne som har vært fosterhjem for labradorvalp som skal bli førerhund og den valpen er ikke interessert i kos heller. Hun sa det var normalen for førerhundene, det var egentlig ønskelig at hundene var lite kosete og med sterk jobbeønske. Sånne hunder er gjerne kosete på sine premisser, men det viktige er at de trenger en jobb og oppgaver og ikke bare daffer rundt som familiehund.

Anonymkode: 603e3...656

AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder interessert i kos… mener du da med deg? Fremmede? Eier? Jeg har 2 hunder, ingen av dem er labrador men de er totalt forskjellige. Ene elsker oppmerksomhet, klapp, kos og bli dullet med av totalt fremmede. Hun andre er reservert og har ingen interesse eller glede av at fremmede snakker, koser eller gir henne oppmerksomhet. Men så lenge hun får sitt behov for tur og trening dekket så er hun veldig glad i å være nær eier og flokken sin, og vil gjerne ha kos av oss så lenge det ikke blir for mye.

Det andre du nevner så tenker jeg at hunden kanskje kunne vert sjekket av veterinær? Om den har allergi? Er den overvektig? I dårlig form? Er den vandt med lange turer eller har den vært mye innendørs og fungert som «sofapute»? Men hvis ingenting er fysisk galt med hunden, så kan det bare være personligheten hans + oppdragelse? De tilpasser seg eieren, så hvis hunden er frisk eller evt får behandling for noe så kanskje den får det bedre hos deg og forandrer seg i nytt miljø og med andre rutiner?

Anonymkode: f2ea3...e55

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Usikker på om han koser med nåværende eier, men etter å ha vært et par dager hos oss er han fortsatt ikke interessert. Han er veldig glad i møte med mennesker, logrer og viser med hele seg at han er happy, men kos gidder han inne. Han er frisk i følge eier. De har forsøkt å ha få med på lengre turer og jogging, men dette gidder han ikke. De fortalte også at han ikke var leken, men det er han her.  Han er litt overvektig. Han kommer ikke fra arbeidslinjer, men har en veldig stor glede av å trene. Det elsker han. Hvis vi overtar han blir det tur til veterinær, for denne flassingen er håpløs. Han er også ganske stiv i peisen, virker nesten skitten. Også lukter han, sånn ekstremt sterkt 😅 

Anonymkode: 18e38...c3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...