AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #1 Skrevet 6. mai 2023 I går skulle jeg bestille flybilletter for i dag, hadde dårlig nett og mye frem og tilbake før jeg fikk bestilt. I dag når jeg skulle sjekke inn oppdaget jeg at flybillettene hadde blitt bestilt til feil dato (august). Jeg vet jeg skrev riktig dato, men den må nok ha hoppet til den nye datoen på et tidspunkt pga nettet el. Siden jeg skulle dra om kort tid valgte jeg ikke avbestillingsbeskyttelse og har da ikke krav på refusjon selv om jeg avbestilte billetten innen 24 timer etter den ble bestilt. Jeg har reiseforsikring, men den ser ikke ut til å hjelpe her... Noen tips? Bestilte gjennom ticket.no. Anonymkode: 3d158...2ba
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #2 Skrevet 6. mai 2023 Fant denne under ticket.no https://m.ticket.no/popups/help/reisevilkar.html Se 7 Avbestilling 7.0.2 Kan jo være til hjelp kanskje... Anonymkode: 61c58...897
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #3 Skrevet 6. mai 2023 Beklager, denne er nyere https://www.ticket.no/bestill/vilkar 7 avbestilling 7.0.2 Anonymkode: 61c58...897
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #4 Skrevet 6. mai 2023 Jeg vet det er for sent nå, men til neste gang: Bestill alltid, alltid og alltid flybilletter med vanlige ruteflygninger direkte fra flyselskapet. Da har du nesten alltid fri avbestilling i 24 timer etter bestilling og skulle det oppstå kanselleringer eller andre problemer med selve reiser, så slipper du å forholde deg til et online reisebyrå som drives fra en postboks-adresse i Kasakhstan og som tar ekstra betalt for at du skal få lov til å ringe dem. I beste fall sparer du noen kroner på å bestille gjennom et OTA, i verste fall kan det ødelegge hele turen din. Jeg kjenner ikke Ticket spesifikt, men mange av aktørene i denne bransjen befinner seg etter min mening helt på grensen mellom legitim forretningsdrift og ren svindel. Anonymkode: e638a...a8d 6 1 1
Schmuhu Skrevet 6. mai 2023 #5 Skrevet 6. mai 2023 Spør selskapet om de ombooker deg til rett dato. Du skal jo ha biletten uansett. Schmuhu
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #6 Skrevet 7. mai 2023 Det er 24 timers angrefrist på slikt mange steder Anonymkode: e81fc...e9e
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #7 Skrevet 7. mai 2023 Avbestillingsforsikring hadde uansett ikke hjulpet deg, de treffer inn ved sykdom og denslags. Anonymkode: 7fdcf...063 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #8 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg vet det er for sent nå, men til neste gang: Bestill alltid, alltid og alltid flybilletter med vanlige ruteflygninger direkte fra flyselskapet. Da har du nesten alltid fri avbestilling i 24 timer etter bestilling og skulle det oppstå kanselleringer eller andre problemer med selve reiser, så slipper du å forholde deg til et online reisebyrå som drives fra en postboks-adresse i Kasakhstan og som tar ekstra betalt for at du skal få lov til å ringe dem. I beste fall sparer du noen kroner på å bestille gjennom et OTA, i verste fall kan det ødelegge hele turen din. Jeg kjenner ikke Ticket spesifikt, men mange av aktørene i denne bransjen befinner seg etter min mening helt på grensen mellom legitim forretningsdrift og ren svindel. Anonymkode: e638a...a8d Ticket er en stor aktør som er veldig enkel å forholde seg til og skal man reise langt og derfor bytte fly mellom selskap er det VELDIG viktig å bestille via et eneste ansvarlig selskap. Da blir de ansvarlige for å få deg fra a til b hvis noe som skjer. Da vi skulle til Manila var Norwegian så forsinket til Amsterdam at vi ikke rakk flyet til Manila. Det gikk ikke nytt fly før 24t senere og Ticket måtte derfor dekke en natt på hotell for oss, som da tilfeldigvis ble Hilton. Samt nye billetter dagen etter. Det kostet oss ikke noe. Hadde vi bestilt de to billettene selv hadde vi måttet dekt alt selv da vi hadde stått ansvarlig som reiseledere. Anonymkode: 91de0...bdf
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #9 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ticket er en stor aktør som er veldig enkel å forholde seg til og skal man reise langt og derfor bytte fly mellom selskap er det VELDIG viktig å bestille via et eneste ansvarlig selskap. Da blir de ansvarlige for å få deg fra a til b hvis noe som skjer. Da vi skulle til Manila var Norwegian så forsinket til Amsterdam at vi ikke rakk flyet til Manila. Det gikk ikke nytt fly før 24t senere og Ticket måtte derfor dekke en natt på hotell for oss, som da tilfeldigvis ble Hilton. Samt nye billetter dagen etter. Det kostet oss ikke noe. Hadde vi bestilt de to billettene selv hadde vi måttet dekt alt selv da vi hadde stått ansvarlig som reiseledere. Anonymkode: 91de0...bdf Hvis flyselskapene er i samme allianse, får man opp de rutene i flyselskapets app/side, så da kan man (og bør man) bestille direkte fra flyselskapet. Men jeg er enig i at å bestille to separate billetter selv er risikosport, ja. Anonymkode: 57ab7...159
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå