Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe meg bil, bare en på Finn til ca 100-150.000. Problemet er bare at jeg kun har behov for bilen 1-2 ganger i uken (nei kollektiv går ikke dit jeg trenger å dra så bil er eneste alternativ), og jeg har ikke råd til garasjeplass i borettslaget mitt en gang. 

Er det dum risiko å kjøpe bil for å leie den ut på F eks nabobil.no eller lignende sider? Noen som har erfaring med dette? Bilen vil da stå i garasje 10 minutter fra Oslo sentrum som den kan hentes i. Det vil være mulig å leie den i inntil tre dager. Elbil. 

Er dette noe å hente noe penger på så jeg kanskje får dekket garasjepris og eget bruk eller leier folk først og fremst av firmaer nå eller så lav pris av privatpersoner at det ikke er verdt å leie ut hvis risiko for skader og slitasjereparasjoner på hyppig bruk er stor? 

Anonymkode: 64809...ff8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og er en liten personbil noe man får leid ut lett eller er det mest varebiler og firehjulstrekkere som folk er interesserte i å leie? 

Gjest Adobyen
Skrevet

Er det ikke mye som kan gå galt?  Et utleiefirma har forsikring mot alle eventualiteter og kontrakter.  Du må i større grad stole på de som vil leie. De kan prøve å svindle deg eller ødelegge bilen.

AnonymBruker
Skrevet
Adobyen skrev (11 timer siden):

Er det ikke mye som kan gå galt?  Et utleiefirma har forsikring mot alle eventualiteter og kontrakter.  Du må i større grad stole på de som vil leie. De kan prøve å svindle deg eller ødelegge bilen.

Da blir de isåfall erstatningspliktige. Man har en viss forsikring via nabobil.no 

Skrevet

Du kan nok leie den ut via Nabobil, men du får antageligvis ikke leid den ut veldig mye. Har du vurdert en bildelering? Jeg må ha transport til noe jeg driver med, og kjøpte en moped.

Skrevet

Ville heller leid bil selv når du trenger den maks to ganger i uka. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Da blir de isåfall erstatningspliktige. Man har en viss forsikring via nabobil.no 

Ingen tørr å leie bil om det ikke foreligger forsikringer som dekker ulykke og skade. 

Hadde du turt å låne en bil du måtte betalt ut for 150.000 om noe skjedde? 

Jeg tenker også at på så kort leietid vil det bli mye bilvask på ts. 

Vi leier ut en bil iblant gjennom jobb. Folk er skikkelig griser, og etter kort tid ser ikke bilen ut. Jeg har måttet ta utvendig og innvendig vask hver eneste gang den er leid ut. 

Anonymkode: d614b...f0c

AnonymBruker
Skrevet
Jytte skrev (1 time siden):

Ville heller leid bil selv når du trenger den maks to ganger i uka. 

Jeg har desverre ikke råd til å leie bil selv da det ville medført faste utgifter på flere tusen kroner i måneden.. Er derfor jeg vurderer å heller ta lån til å kjøpe bil og leie den ut så utleien kan dekke det det koster å ha bilen siden jeg økonomisk sett ikke har råd til å leie garasjeplass engang 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har desverre ikke råd til å leie bil selv da det ville medført faste utgifter på flere tusen kroner i måneden.. Er derfor jeg vurderer å heller ta lån til å kjøpe bil og leie den ut så utleien kan dekke det det koster å ha bilen siden jeg økonomisk sett ikke har råd til å leie garasjeplass engang 

I Oslo finnes det tilbud om leie en dag eller noen timer. 

Skrevet

Sjekk nabobil.no. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...