AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #1 Skrevet 6. mai 2023 Vært sammen med en relativt velstående mann i 6 år. Har en god del penger selv også. Har nå begynt å date en mann som viser seg å vesentlig mindre enn exen og også mindre enn meg. Merker jeg synes det er vanskelig. Har litt problemer med å se for meg at vi kan få et liv sammen som jeg blir fornøyd med. Er dette en syk tanke å ha eller er det vanlig å føle det slik? Anonymkode: 5986f...452 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #2 Skrevet 6. mai 2023 Men har han en skikkelig jobb, er han smart, morsom, kjekk og snill? Anonymkode: 9f810...fd9 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #3 Skrevet 6. mai 2023 Nei. Du er ærlig på at penger og sikkert en viss livsstil er viktig for deg. Noen vil påstå at det er overfladisk, og det er det jo for så vidt, men hvis slike ting er viktige for deg så vil dere sannsynligvis ikke fungere på sikt. Men litt artig at det er et problem for deg å «date nedover», men derimot ikke å være den som andre «dater nedover» til, ref din rikere eks. Anonymkode: 9a695...814 8 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #4 Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei. Du er ærlig på at penger og sikkert en viss livsstil er viktig for deg. Noen vil påstå at det er overfladisk, og det er det jo for så vidt, men hvis slike ting er viktige for deg så vil dere sannsynligvis ikke fungere på sikt. Men litt artig at det er et problem for deg å «date nedover», men derimot ikke å være den som andre «dater nedover» til, ref din rikere eks. Anonymkode: 9a695...814 Jeg er kvinne. Det er et utrykk brukt av kvinner. De fleste menn vil date nedover. Kvinner vil date oppover. Det er faktisk ikke noe unaturlig med det. Anonymkode: 5986f...452
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #5 Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men har han en skikkelig jobb, er han smart, morsom, kjekk og snill? Anonymkode: 9f810...fd9 Jada. Anonymkode: 5986f...452
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #6 Skrevet 6. mai 2023 Så lenge du tjener godt selv ser jeg ikke problemet med at han tjener mindre enn din velstående eks. Har han normal lønn eller er du redd for at han skal holde deg tilbake i livet med fattigdom? Anonymkode: dd42d...5b5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #7 Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så lenge du tjener godt selv ser jeg ikke problemet med at han tjener mindre enn din velstående eks. Har han normal lønn eller er du redd for at han skal holde deg tilbake i livet med fattigdom? Anonymkode: dd42d...5b5 Han har mindre enn meg, det vil si at jeg mest sannsynlig alltid vil være mer velstående. Synes det er litt lite tiltrekkende. Anonymkode: 5986f...452 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #8 Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg er kvinne. Det er et utrykk brukt av kvinner. De fleste menn vil date nedover. Kvinner vil date oppover. Det er faktisk ikke noe unaturlig med det. Anonymkode: 5986f...452 Mulig at dette er vanlig i enkelte kretser - som din. Er du en sånn som mener at mannen skal betale og spandere mer enn deg også? Anonymkode: 9a695...814 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #9 Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Mulig at dette er vanlig i enkelte kretser - som din. Er du en sånn som mener at mannen skal betale og spandere mer enn deg også? Anonymkode: 9a695...814 Mener at han skal ha minst like mye som meg, helst mer. Absolutt, aldri opplevd noe annet enn at en mann spanderer og varter opp i en datingfase. Også helt naturlig at den som har mest betaler mest i et samliv. Jeg synes det er lite tiltrekkende at den parten er en kvinne. Anonymkode: 5986f...452
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #10 Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vært sammen med en relativt velstående mann i 6 år. Har en god del penger selv også. Har nå begynt å date en mann som viser seg å vesentlig mindre enn exen og også mindre enn meg. Merker jeg synes det er vanskelig. Har litt problemer med å se for meg at vi kan få et liv sammen som jeg blir fornøyd med. Er dette en syk tanke å ha eller er det vanlig å føle det slik? Anonymkode: 5986f...452 Nei. Eller, det ble jo forelskelse av det. Men ikke noe som varte. Finn en som er som deg selv. Anonymkode: cacb6...ea1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #11 Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei. Eller, det ble jo forelskelse av det. Men ikke noe som varte. Finn en som er som deg selv. Anonymkode: cacb6...ea1 Takk. Ja, jeg tror nesten jeg må gjøre det🤗 Slitsomt å ikke kunne se en fremtid. Sikkert kjipt for han også å føle at han aldri «når opp». Anonymkode: 5986f...452
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #12 Skrevet 6. mai 2023 Gjør den nye daten en tjeneste og kutt kontakten med ham. Men vær i det minste såpass anstendig at du sier at du ikke har rette følelser for ham, uten at du forklarer hvorfor. Jeg har datet menn i helt ulike "sjikt" i samfunnet, fra de som har mange hundre millioner og enda mer, til uføretrygdede og div. mellom disse. Jeg har aldri datet "ned", jeg har datet de jeg har likt og hatt følelser for. Jeg hadde ingen følelser for de med mest penger, ergo gikk det aldri videre enn til et fåtall dater uten sex. Jeg datet ikke nedover da jeg var sammen med han som var uføretrygdet, jeg var sammen med en fantastisk mann som var intelligent, oppegående, hadde mye respekt og omtanke for andre. Det var ikke hans feil at han hadde blitt påkjørt og skadet såpass at han ikke kunne jobbe. Jeg dater hverken opp eller ned, status er for det meste bare en ytre greie som ikke betyr særlig når alt kommer til alt. Slutt å kaste bort tiden til daten din, ts, la ham gå slik at han kan finne seg en kvinne som setter pris på ham som person og ser hans verdier, ikke størrelsen på bankkontoen hans. Anonymkode: af4ef...fcb 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #13 Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Takk. Ja, jeg tror nesten jeg må gjøre det🤗 Slitsomt å ikke kunne se en fremtid. Sikkert kjipt for han også å føle at han aldri «når opp». Anonymkode: 5986f...452 Det er du som ikke når opp til ham... Anonymkode: af4ef...fcb 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #14 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vært sammen med en relativt velstående mann i 6 år. Har en god del penger selv også. Har nå begynt å date en mann som viser seg å vesentlig mindre enn exen og også mindre enn meg. Merker jeg synes det er vanskelig. Har litt problemer med å se for meg at vi kan få et liv sammen som jeg blir fornøyd med. Er dette en syk tanke å ha eller er det vanlig å føle det slik? Anonymkode: 5986f...452 Etter min mening er det en «syk tanke», ja. Så lenge han har en jobb han trives i, er dedikert til jobben sin og tjener så han klarer seg så ser jeg null problem i det. Tenker holdninger har mer å si enn lønn altså. Hvis noen virkelig er flink til å kjøre gravemaskin og liker jobben sin burde han da ha tatt høyere utdanning for å havnet i en administrativ stilling han ikke liker kun for å få bedre lønn? For meg blir det helt feil. Orker han hverken å ta utdanning eller skaffe seg en skikkelig jobb er han lite match med meg, men lønnen har minimalt å si så lenge vi klarer oss. Har uansett som krav å ha felles økonomi med partneren min. Vil også legge til at jeg som kvinne vil ikke ha en mann som er alt for engasjert i jobben sin. Han skal like jobben sin og gjøre en god innsats, men jobben kan ikke være alt. Hadde ikke orket en mann som prioriterte overtid, lønn og karriere fremfor tid med familien. Menn som skjemmer bort med materielle ting for å bøte på det faktum at de aldri er tilstede er for meg helt uaktuelle. Tar heller en øl på terrassen med mannen min som prioriterer meg og barna enn en tur til Maldivene med en mann som ikke vier meg tiden sin ellers. Anonymkode: 4419e...7b4 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #15 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Mener at han skal ha minst like mye som meg, helst mer. Absolutt, aldri opplevd noe annet enn at en mann spanderer og varter opp i en datingfase. Også helt naturlig at den som har mest betaler mest i et samliv. Jeg synes det er lite tiltrekkende at den parten er en kvinne. Anonymkode: 5986f...452 Jeg syns det er en lite tiltrekkende tanke at mannen skal betale både i datingfasen og mest i samlivet, jeg. Hvorfor skal de det? Vi lever ikke i 1950 hvor damer ofte ikke hadde jobb og var økonomisk avhengige av en mann. Nå har vi alle muligheter til å skaffe oss en god utdanning og en god jobb, men fortsatt mener du at mannen skal betale? Du får sjeldent et likeverdig forhold av den innstillingen. På et eller annet tidspunkt blir su sannsynligvis byttet ut med noe nytt, yngre og mer spennende. Anonymkode: 9a695...814 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #16 Skrevet 7. mai 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er kvinne. Det er et utrykk brukt av kvinner. De fleste menn vil date nedover. Kvinner vil date oppover. Det er faktisk ikke noe unaturlig med det. Anonymkode: 5986f...452 Men har du fortalt han om holdningene dine? Gjør det du så kanskje han tar valget for deg. Anonymkode: b821d...83a 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #17 Skrevet 7. mai 2023 For min del er sosial intelligens viktigere enn penger. Hvis du har så mye penger selv. Hvorfor trenger du en mann med med veldig god økonomi? Du kan vell kjøpe deg det du ønsker selv? Eller skal du spare og mannen spandere? Anonymkode: 8027f...244 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #18 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er kvinne. Det er et utrykk brukt av kvinner. De fleste menn vil date nedover. Kvinner vil date oppover. Det er faktisk ikke noe unaturlig med det. Anonymkode: 5986f...452 Jeg datet oppover. Fant en mann som var mer omsorgsfull en meg. Må da ikke ha noe med penger å gjøre? Anonymkode: 49ee4...482 1 1
Gjest Refreng Skrevet 7. mai 2023 #19 Skrevet 7. mai 2023 For meg ville det ikke vært et problem. Jeg er i et langvarig frhold og pengene er "våre". Min suksess er hans suksess og omvendt. Vi er et team. Om jeg er den pengesterke tar jeg bare en større andel av utgiftene. Kjærlighet, omsorg, lojalitet og genuin kontakt med et annet menneske er verdt mer enn penger. Det er selvsagt gitt at mannen jeg velger må være en bra mann med integritet, ellers vil det ikke fungere.
Gjest Raptuss Skrevet 7. mai 2023 #20 Skrevet 7. mai 2023 Det sier seg selv at det ikke vil fungere i grunnen. Man kan ikke opprettholde tenning og respekt for noen man mener er mindre enn en selv? Alle vil ha noen de ser opp til og er stolt av. Det måles dog vanligvis ikke i kroner og ører, men av personens karakter. Dette er noe de aller fleste forstår helt intuitivt, så enten tror jeg du dikter opp denne problemstillingen ellers så har du ett unaturlig overfladisk syn på hva en relasjon skal være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå