Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min leder har hatt et godt øye til meg, og på firmaets blåtur kom det godt til syne. Situasjonen ble ubehagelig, veldig direkte og vond, når han gjorde fremstøt. Han dukket blant annet opp på hotellrommet mitt. Han er endel eldre og dette er min første jobb. Det var veldig veldig ekkelt. Han strøk på meg, og satte seg nærmere og nærmere. Tok meg på rumpa, så ekle seksuelle ting og kysset meg litt på halsen. Sa noe om at det er lurt å være på godfot med "the big man" osv. 

Jeg sa aldri direkte nei eller slutt. Det må jeg innrømme. Men jeg prøvde å si at det var sent, vi måtte ta kvelden og at dette ikke var lurt. Jeg sa også at jeg hadde kjæreste. Men jeg sa aldri at jeg ville han skulle gå igjen direkte. Jeg klarte det liksom ikke. Var litt redd at han skulle bli sint liksom. 

På skolen lærte vi at hvis skyssen vi hadde var ubehagelig så skulle vi late som vi måtte spy. Ingen vil vel ha oppkast i bilen. Så jeg latet som om jeg måtte spy, og laget litt oppkast lyder på badet. Satte på vasken. Han banket på en gang eller to og viste omsorg og spurte om det gikk greit. Jeg laget bare mer lyd. Og ble værende. Sovnet etterhvert. 

På et tidspunkt senere gikk jeg ut av badet, og da var han dratt. Mobilen viste at det var noen timer til å sove, jeg hadde min søster på tlf, så gjennom rommet, låste fra innsiden og la meg til å sove et par timer. Vi reiste hjem. 

Det ble helg, og mandag skulle jeg på jobb. På jobb var knakk jeg litt sammen, og kvakk når han var i nærheten. Samtidig så har sjefen etterpå latt meg ta all dritt, gitt meg kjipe oppgaver, sagt fleipet kommentarer om meg, vært nedlatende og kommentarer som " det skjønner vel ikke du lille venn" osv. 

Tirsdagen fikk jeg kjeft av han pga dårlig arbeid. Og helt ærlig, det var ikke dårlig. Han hadde ikke gitt meg all info på mandagen, også fikk jeg skylda forran alle. Han spøker på min bekostning og på onsdag når jeg kom på jobb gjorde han narr av meg. Så jeg gikk hjem på onsdag morgen igjen. Det ble bare for mye. Min søster fikk legetime til meg på torsdag, og legen har sendt sykemelding. 

De mener jeg bør kontakte ombud på jobb og gjøre mye. Men jeg er bare redd for at folk på jobb skal bli sinte. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Lete etter ny jobb? Så han sparka. Jeg vet ikke. Skjønner ikke. 

Men både mamma og søster mener at jeg blir sykemeldt noen uker til. 

For å få meg på andre tanker, har mamma, pappa og søster gitt meg en gave. Litt for å få tankene på noe annet. Så har de spleisa på at meg og søster kan reise til albania. De har bestilt reise til albania. Kjempe gøy. 

Kan man reise til albania når man ee sykemeldt? Mamma og pappa sier at ja fordi det er innenfor EU. Men søster mener at det kanskje ikke er sånn, fordi albania ikke er med i eøs? Jeg skjønner ikke helt.. 

Kan noen si noe om det? 

Anonymkode: 7a5d3...3cf

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1678336-nav-ytelse-og-e%C3%B8s/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enten så må du avbryte sykepengeperiode og ta ferie (egen avkryssede når du søker om sykepenger) eller holde deg innenfor område dekket av EØS-avtalen.

Anonymkode: 6f177...eca

Albania er EU, så det går fint å reise dit.

Anonymkode: e1185...284

AnonymBruker

Nav ytelser kan dessuten være så mangt. Du er sykemeldt.

Og det med god grunn! Du burde anmelde sjefen din og be om å bli «sykemeldt til arbeidsformidling» når oppsigelsestiden utgår.

Du kan ikke være infen jobben med en sånn deitt, men du skal heller ikke bære byrden fir han. Rapporter han til verneombud og evt politiet.

Anonymkode: e1185...284

• Nyttig 1

Annonse

AnonymBruker

Du må uansett høre med arbeidsgiver og lege om reisen er til hinder for oppfølging fra arbeidsplassen og om reisen er til hinder for tilfriskning. Du må også informerer din NAV-veileder. Det kan du gjøre ved å ringe NAV, eller skrive til dem.

Konflikt på arbeidsplassen gir som regel heller ikke rett til sykepenger.

Anonymkode: b9f41...448

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...