AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #1 Skrevet 6. mai 2023 Jeg reiser til Sicilia om noen uker og sikler litt på restauranter i mellomtiden. Fikk opp en restaurant som selger pizza til 3 euro, men dette kan da ikke stemme? Eller er det vanlig å selge en slice som i USA? Hva må jeg regne med å betale for en god pizza på restaurant egentlig? Anonymkode: b59b8...a48
Påkrevd Skrevet 6. mai 2023 #2 Skrevet 6. mai 2023 Slice er ikke så vanlig. 1 pizza er typisk til 1 person. De ligger på mellom 10 og 20 Euro, de fleste ca. 12-15. En enkel Margherita kan man vel få under 10 Euro, kanskje. 3 Euro høres ekstremt billig ut. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #3 Skrevet 7. mai 2023 Det selges biter/firkanter, tror det heter pinsa? i bakerier og noen steder hvor de selger is. Det koster 2-3 euro men er store stykker. Det var den beste pizza/pinsa jeg noensinne har smakt. Var utrolig godt og kunne ikke måle seg med pizza vi fikk på restaurant til 20 euro. Dette var i Roma. Regner med at de har sånt på Sicilia også. Anonymkode: f0e5e...a4b 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #4 Skrevet 7. mai 2023 Pizza Al Taglio heter det visst. Google it Anonymkode: f0e5e...a4b
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #5 Skrevet 7. mai 2023 Påkrevd skrev (10 timer siden): Slice er ikke så vanlig. 1 pizza er typisk til 1 person. De ligger på mellom 10 og 20 Euro, de fleste ca. 12-15. En enkel Margherita kan man vel få under 10 Euro, kanskje. 3 Euro høres ekstremt billig ut. Vanlig pris er rundt 10-12 euro, og stort sett er de veldig store. På typiske turiststeder kan man finne dyrere (og dårligere). Anonymkode: d3ef7...606
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #6 Skrevet 7. mai 2023 Greie priser hvertfall, i Norge ligger det jo på over 20EURO for en bra ute. Anonymkode: 49866...340
Tomas77 Skrevet 7. mai 2023 #7 Skrevet 7. mai 2023 Kommer helt an på hvor i Italia. På Sicilia som du er interessert i er det ca 10-12 euro for en pizza, noe billigere på hjørnesjapper. I Venezia og Milano blir det fort dobbelt og mer til. Men så er det også områder som ikke er kjent for pizza.
Påkrevd Skrevet 7. mai 2023 #8 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vanlig pris er rundt 10-12 euro, og stort sett er de veldig store. På typiske turiststeder kan man finne dyrere (og dårligere). Anonymkode: d3ef7...606 Kommer litt an på hvor. Gjennomsnittsprisen ligger nok litt høyere på Sicilia enn f. eks Napoli etter mine erfaringer. Man må også anta at TS er turist, og dermed beveger seg i "turistområder". Pga den alvorlige tørken i fjor har prisene på olje, mel og ost økt, også i Italia. Det stemmer at de ser store ut på tallerkenen, men med de tunne bunnene og luftige, sprø skorpene er det langt fra like mye mat som en tilsvarende størrelse på en typisk Peppes-pizza f.eks. 3-400 gram er vel ganske normalt, og det vanlige er å bestille 1 pr. pers. Unntaket er Roma, der det er vanligere med større pizzaer.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #9 Skrevet 7. mai 2023 Påkrevd skrev (6 timer siden): Kommer litt an på hvor. Gjennomsnittsprisen ligger nok litt høyere på Sicilia enn f. eks Napoli etter mine erfaringer. Man må også anta at TS er turist, og dermed beveger seg i "turistområder". Pga den alvorlige tørken i fjor har prisene på olje, mel og ost økt, også i Italia. Det stemmer at de ser store ut på tallerkenen, men med de tunne bunnene og luftige, sprø skorpene er det langt fra like mye mat som en tilsvarende størrelse på en typisk Peppes-pizza f.eks. 3-400 gram er vel ganske normalt, og det vanlige er å bestille 1 pr. pers. Unntaket er Roma, der det er vanligere med større pizzaer. Det er ikke tynne bunner overalt i Italia. I mange områder er det tykkere bunner, og blant annet i Napoli er det vanlig med veldig tykk kant rundt pizzaen. Bare den tykke kanten kan være et måltid i seg selv. Jeg bor mesteparten av året i Italia, og har i tillegg reist rundt i landet gjennom mange år. Har spist mange, mange hundre pizzaer her. Noen tykke, noen tynne. Noen sprø, noen myke. Anonymkode: d3ef7...606
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå