Gå til innhold

Er popcorn virkelig bare 25 kalorier???!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sitter og spiser popcorn og lurer på om jeg har regnet riktig her 🫣

100 g = 314

1 g = 3.14

Hvis én pose popcorn veier 8 g, betyr ikke det da at én pose / porsjon inneholder 25 kalorier?!

Er ikke dette da ideell slankemat? eller har jeg misforstått noe her?! 🤯

https://meny.no/varer/snacks-godteri/popcornkrydder/popcornkrydder-7035620037672?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=8.%20Shopping%20%7c%20Produkter:%20Snacks%20og%20godteri&utm_term=&utm_content=Cj0KCQjw9deiBhC1ARIsAHLjR2Bz-JPYyu4dixGab5bYQizOE5xWVP_1AVmhaz7_k5325lwfa1AsDy4aAlFrEALw_wcB&gclid=Cj0KCQjw9deiBhC1ARIsAHLjR2Bz-JPYyu4dixGab5bYQizOE5xWVP_1AVmhaz7_k5325lwfa1AsDy4aAlFrEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Anonymkode: d0ee1...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det der er popcornKRYDDER 😆

Anonymkode: 9efe7...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvilken popcorn du spiser, men mine er 80g 😅

Så, 251 kalorier i en hel pose. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at du linker til popcornKRYDDER og ikke popcorn, eller?

En pose popcorn veier neppe 8 gram.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Popcorn er jo veldig lett «mat», men om det bare er 8g i den posen din, så er det en veldig liten pose. Maarud sin popcornpose veier 75g, til sammenligning. Ellers er det jo sånn ja, at popcorn er såpass lett at man ikke får i seg like mange kalorier i en pose som man ville gjort med potetgull, og i tillegg er det fiberrikt, så helt dumt er det ikke. Men det inneholder også masse salt, og fett, så helt ideel slankemat er det nok ikke🙈

Anonymkode: 25c46...25a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg gikk på den feilen å bytte ut potetgull med popcorn fordi jeg trodde popcorn var færre kalorier. Men jeg gikk OPP i vekt fordi jeg spiste mer av popcorn enn potetgull og fikk i meg over 400 kcal nesten hver kveld (en pose micropoppet popcorn). Spiste det så ofte med god samvittighet fordi jeg trodde det var nesten ingen kcal i i forhold til potetgull men det stemmer ikke. Popcorn har faktisk overraskende mye kalorier i seg så med mindre du klarer å holde det til kun to håndfuller så bør du unngå det helg om du slanker deg

Anonymkode: 652cb...8da

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg gikk på den feilen å bytte ut potetgull med popcorn fordi jeg trodde popcorn var færre kalorier. Men jeg gikk OPP i vekt fordi jeg spiste mer av popcorn enn potetgull og fikk i meg over 400 kcal nesten hver kveld (en pose micropoppet popcorn). Spiste det så ofte med god samvittighet fordi jeg trodde det var nesten ingen kcal i i forhold til potetgull men det stemmer ikke. Popcorn har faktisk overraskende mye kalorier i seg så med mindre du klarer å holde det til kun to håndfuller så bør du unngå det helg om du slanker deg

Anonymkode: 652cb...8da

Ja men det er også verre med mikro popcorn fordi det er marinert i syke mengder fett inni der.. 

Anonymkode: dd40a...dcf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...