Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2006 #1 Skrevet 5. januar 2006 jeg leste nettopp at flatskjerm (LCD og Plasma) takler fart og spenning dårlig - at bildet henger igjen. her er noen utdrag av det jeg leste på en annen debattside: Må si meg enig med "trackdogg" her. Var innom Elkjøp sist uke med et budsjett på 25 k og skulle kjøpe flatt. I et anfall av fornuft fikk jeg dem til å stille opp en Panasonic CRT til under 4000 ved siden av de flate. Det fikk meg til å ombestemme meg på flekken. Sammenlignet med selv et billig CRT er jo flat(både LCD og plasma) rævva! Så lenge det var minimalt med bevegelser i bildet gikk det (sånn passe)greit, men med en gang ting rørte på seg ble det "heng". På alle! Nei da.. har ennå ikke sett en eneste flat tv som klarer å matche bildene til CRT. i tillegg takler lcd fart og spenning svært dårlig.. Det eneste argumentet er plass og design. Kjerring tv med andre ord andre igjen mener følgende: Regner med det er 100 Hz CRT TVer du snakker om Min LCD-Tv har 8 ms responstid. En oppdatering hvert 0.008 sekund. Altså: 1000/8 = 125 Hz Hva sa du om dårlig takling av fart og spenning?
skrue Skrevet 6. januar 2006 #3 Skrevet 6. januar 2006 jeg leste nettopp at flatskjerm (LCD og Plasma) takler fart og spenning dårlig - at bildet henger igjen. her er noen utdrag av det jeg leste på en annen debattside: andre igjen mener følgende: ← Det er helt riktig det. Det er dette og kontrast ved siden av pris som gjør at jeg selv sitter på gjerdet enda. Men, for den jevne forbruker som ser på dagsrevyen og noen serier så har det antagelig ikke alt å si. Jeg bruker forøvrig CRT-skjermer for PC også. De gir helt klart forsatt best bilde. Kan nevne at de beste prosjektorene som er å få også er basert på "gammeldags" CRT-teknologi. Men de er så fabelaktig mye dyrere enn LCD/DLP-prosjektorer at det ikke er mange som bruker disse.
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2006 #4 Skrevet 6. januar 2006 Jeg kikket på denne i dag http://www.panasonic.no/servlet/PB/menu/11..._l13/index.html Den hadde etter min mening det beste bildet av alle i butikken (Elkjøp)Plastmaskjermene liker jeg ikke, foretrekker LCD. Denne var på 32'' det er stort nok for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå