Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Viser deres babyer tegn til å være mett? Min 4 mnd baby stopper virkelig aldri å spise, og visst jeg ikke avslutter måltidet så gulper han noe vannvittig fordi han overspiser. (gulper en del uansett, men ekstra mye da) 

Han godtar det når jeg tar han vekk fra brystet etter å ha ammet en stund og er en stor baby, så han spiser seg jo absolutt mett. Men føles likevel slemt om det er jeg som skal styre når måltidet er over. Spiser ca hver 3.-4. time. 

Hvordan er dette hos dere? Avslutter babyen ammingen selv? 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Anonym6789 skrev (7 minutter siden):

Viser deres babyer tegn til å være mett? Min 4 mnd baby stopper virkelig aldri å spise, og visst jeg ikke avslutter måltidet så gulper han noe vannvittig fordi han overspiser. (gulper en del uansett, men ekstra mye da) 

Han godtar det når jeg tar han vekk fra brystet etter å ha ammet en stund og er en stor baby, så han spiser seg jo absolutt mett. Men føles likevel slemt om det er jeg som skal styre når måltidet er over. Spiser ca hver 3.-4. time. 

Hvordan er dette hos dere? Avslutter babyen ammingen selv? 

Barnet mitt drev på sånn lenge, fant ut at det skyldtes magevondt pga melkeproteinallergi. Ble mye bedre når vi gikk over til melkefritt 😊 

Anonymkode: 12c26...9b4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker babyen smokk? Kan hende han har stort sugebehov og bruker puppen din som smokk. Hvis du tviler kan du veie ham før og etter amming for å se hvor mye som går ned. Og ikke amm mer enn 30 min max om gangen. Du kan også holde ham opp for å gulpe mellom hvert bryst, hvis du ammer på begge hver gang. 

Anonymkode: 48137...79a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Mine barn ble aldri ferdig av seg selv. Med første ammet jeg i 1 1/2 time hver gang. Jeg gikk ned masse i vekt og var tynn og sliten.

De neste fikk MME og mat  i tillegg ganske tidlig. Alle var over fire kilo ved fødsel og veldig sultne! 
Jeg innbiller meg at jeg ikke hadde nok fett i melken, men vet ikke om det kan stemme. 
Jeg lærte etterhvert at jeg faktisk kunne avbryte, men da gikk det kortere tid før amming igjen. Så det er vel en vurderingssak.. Med første var jeg mer opptatt av det som skulle være korrekt fremfor det som faktisk var riktig for oss.

• Nyttig 1
Skrevet

Han bruker smokk :)

Hovedinnlegget mitt ble kanskje litt feil formulert. Melken fosser ut med en gang han begynner å suge, og jeg stopper han ofte etter 10-15 min. Da er han jo mett og fornøyd, jeg bare lurte på om det egentlig er "dårlig gjort" at JEG avslutter måltidet så fort.

Jeg har utrolig mye melk, kan pumpe en flaske på 5 min. Så han får absolutt i seg nok mat.

Men sålenge han virker mett så er det ok å stoppe? :) han hadde vel bedt om mat oftere om han ikke har spist seg mett nok? Har bare alltid fått inntrykk av at babyen skal gi tegn til å være mett selv 

AnonymBruker
Skrevet
Anonym6789 skrev (1 time siden):

Hovedinnlegget mitt ble kanskje litt feil formulert. Melken fosser ut med en gang han begynner å suge, og jeg stopper han ofte etter 10-15 min. Da er han jo mett og fornøyd, jeg bare lurte på om det egentlig er "dårlig gjort" at JEG avslutter måltidet så fort.

Jeg har utrolig mye melk, kan pumpe en flaske på 5 min. Så han får absolutt i seg nok mat.

Men sålenge han virker mett så er det ok å stoppe? :) han hadde vel bedt om mat oftere om han ikke har spist seg mett nok? Har bare alltid fått inntrykk av at babyen skal gi tegn til å være mett selv 

Off topic, men om du er frisk og ikke tar medisiner kanskje du kan gi bort overskuddet:

https://www.nrk.no/trondelag/stor-mangel-pa-morsmelk-ved-norske-sykehus-_-st.-olavs-hospital-i-trondheim-etterlyser-givere-1.16391291

Anonymkode: bc6c0...039

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonym6789 skrev (5 timer siden):

Hvor ofte ammer du da? De skal jo i grunn regulere dette selv, så jeg ville ikke ha stoppet… Her slukte ungen melken, om det var pupp eller flaske. Men spiste heller ikke så ofte, kanskje hver 5-6 time på dagtid også gikk det gjerne 7-8 timer på natt. 

Anonymkode: 12c26...9b4

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har så mye melk anbefaler jeg å bli donor, gi morsmelk til sykehuset.

Anonymkode: 2f7b3...457

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...