Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan smøre på flere tykke lag med kremer i ansiktet. Likevel virker det som at huden bare drikker opp alt og blir stram og tør. Jeg bruker essense, serum, øyekrem, fuktighetskrem og ofte sheet masks. Ender likevel opp med at huden har slukt alt det og kan ta imot mange andre lag 

Anonymkode: b2ca7...b80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hende du bruker produkter som ikke passer til din hudtype, og/eller at produktene ikke "samarbeider". Du skriver ikke noe om du bruker aktive ingredienser som syrer og retinoider, men disse kan øke hudens behov for fukt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Indre dehydrering? Drikker du nok vann? Kuttet ut kaffe, brus og alkohol som tørker ut huden? 

Anonymkode: 35f2b...102

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Indre dehydrering? Drikker du nok vann? Kuttet ut kaffe, brus og alkohol som tørker ut huden? 

Anonymkode: 35f2b...102

Du kan nok ha rett i dehydrering. Jeg drikker litt for mye kaffe og for lite vann. Ingrediensene jeg bruker er satt sammen av en hudpleie ekspert. De er også ganske dyre/ nøye valgt til min hudtype 

AnonymBruker
Skrevet
Roci skrev (2 timer siden):

Kan hende du bruker produkter som ikke passer til din hudtype, og/eller at produktene ikke "samarbeider". Du skriver ikke noe om du bruker aktive ingredienser som syrer og retinoider, men disse kan øke hudens behov for fukt. 

Produktene ble satt sammen av en hudpleier. Har alltid hatt hud som bare sluker all folk 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Produktene ble satt sammen av en hudpleier. Har alltid hatt hud som bare sluker all folk 

Jeg skjønner. Kan jeg av nysgjerrighet spørre hvilke produkter/produktserie det er?  

Har forøvrig selv lett for å få dehydrert hud, og det som har hjulpet meg, i tillegg til å drikke nok vann, er å bruke en fuktspray med NMF (natural moisturizing factors) mellom de andre "lagene" i hudpleierutinen. I tillegg bruker jeg en ansiktsolje de nettene jeg ikke bruker retinol eller eksfolierense syre for å "låse inne" fukt i huden.

Det hjalp også å bytte ut hyalutonsyreserum med et collagenserum. HA tilfører egentlig ikke fukt selv, men fungerer ved å tiltrekke seg fukt fra omgivelsene til huden. Dersom HA-molekylene ikke finner denne fukten i luften rundt oss eller på hudoverflaten, vil den trekke til seg fukt fra de dypere hudlagene i stedet, og  kan dermed  bidra til dehydrering. Det er derfor det er så viktig å bruke HA på fuktet hud og deretter "forsegle" med fuktighetskrem.

Endret av Roci
AnonymBruker
Skrevet
Roci skrev (2 timer siden):

Jeg skjønner. Kan jeg av nysgjerrighet spørre hvilke produkter/produktserie det er?  

Har forøvrig selv lett for å få dehydrert hud, og det som har hjulpet meg, i tillegg til å drikke nok vann, er å bruke en fuktspray med NMF (natural moisturizing factors) mellom de andre "lagene" i hudpleierutinen. I tillegg bruker jeg en ansiktsolje de nettene jeg ikke bruker retinol eller eksfolierense syre for å "låse inne" fukt i huden.

Det hjalp også å bytte ut hyalutonsyreserum med et collagenserum. HA tilfører egentlig ikke fukt selv, men fungerer ved å tiltrekke seg fukt fra omgivelsene til huden. Dersom HA-molekylene ikke finner denne fukten i luften rundt oss eller på hudoverflaten, vil den trekke til seg fukt fra de dypere hudlagene i stedet, og  kan dermed  bidra til dehydrering. Det er derfor det er så viktig å bruke HA på fuktet hud og deretter "forsegle" med fuktighetskrem.

Enig med hyaluronsyre, fikk også fuktfattig hud av det. Det er stress å påføre det på fuktig hud, har prøvd det gjentatte ganger men syns ikke det hjelper. Og hvis du har tørr hud, er det nesten ikke vits å bruk det,  skal det låse inn den lille mengden med vann du sprayer inn før påføring?🤦🏼Og har du tørr/fuktfattig hud er det lite å låse inn. Kan kanskje funke å blande det med fuktighetskrem, men så dessverre lite fordeler med hyaluronsyre.

Anonymkode: 87982...4a9

AnonymBruker
Skrevet

Tråden stenges snart pga manglende overskrift.

Anonymkode: 2087b...eb3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig med hyaluronsyre, fikk også fuktfattig hud av det. Det er stress å påføre det på fuktig hud, har prøvd det gjentatte ganger men syns ikke det hjelper. Og hvis du har tørr hud, er det nesten ikke vits å bruk det,  skal det låse inn den lille mengden med vann du sprayer inn før påføring?🤦🏼Og har du tørr/fuktfattig hud er det lite å låse inn. Kan kanskje funke å blande det med fuktighetskrem, men så dessverre lite fordeler med hyaluronsyre.

Men har du både tørr/fettfattig og dehydrert/fuktfattig hud? Kan det være at huden din får for lite fett? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Du kan nok ha rett i dehydrering. Jeg drikker litt for mye kaffe og for lite vann. Ingrediensene jeg bruker er satt sammen av en hudpleie ekspert. De er også ganske dyre/ nøye valgt til min hudtype 

Hvilke konkrete produkter bruker du?

AnonymBruker
Skrevet
Roci skrev (6 timer siden):

Men har du både tørr/fettfattig og dehydrert/fuktfattig hud? Kan det være at huden din får for lite fett? 

Jeg vet faktisk ikke, men har alltid antatt at jeg har en fuktfattig hud, siden jeg ofte får kviser og nupper, så er redd for å bruke krem med fett. Er så oppgitt over huden min!

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg vet faktisk ikke, men har alltid antatt at jeg har en fuktfattig hud, siden jeg ofte får kviser og nupper, så er redd for å bruke krem med fett. Er så oppgitt over huden min!

Du trenger ikke bruke fet krem, du kan teste med å tilsette en dråpe squalene i kremen du har.

Det gjør jeg med hell :) 

I tillegg til fuktspray/essens. 

Endret av AprilLudgate
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skjønner. Men med mindre du har svært fet/uren hud,  trenger nok huden din litt fett i tillegg til fukt. Noen dråper squalane i fuktighetskremen kan være verd forsøket.

Du skriver ikke om du "alltid" har hatt problemer med kviser og nupper, men jeg tenker at det også kan handle om sensitivitet/reaktivitet, og ikke nødvendigvis at du har spesielt fet eller uten hud. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

alle sånne hudkremer tetter jo selvfølgelig igjen alle porene i huden din da. 

har du forsøkt å rett og slett kutte ut alle disse kremene, og heller vaske med vann en stund?  

Anonymkode: 0f5d6...63e

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Perelandra, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...