AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #1 Del Skrevet 6. mai 2023 Bare lurer på hvor normalt det er at voksne personer over 165cm høy kan bruke barnestørrelse 14-16 år når man egentlig snart er 40år? Er det så faretegn som familien min mener? Er ikke spesielt tynn men helt normal vil jeg si Anonymkode: 78e61...8e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #2 Del Skrevet 6. mai 2023 Er etter vektnedgang jeg lurer på dette. Skulle kjøpe festdrakt men livvidden på størrelse 36 og 38 var altfor stor, og hvis jeg skulle kjøpt str 34 var omkrets på bysten for lite så da var eneste størrelse som passet meg rundt livet str 14-16 år Anonymkode: 78e61...8e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KristinF Skrevet 6. mai 2023 #3 Del Skrevet 6. mai 2023 Nei, det er ikke et faretegn. Herregud det er det dummeste jeg har hørt. En fjortenåring kan være 165 og veie like mye som en voksen, og voksne finnes i alle størrelser- så det er ikke rart at noen passer inn i barneklær. Jeg kan feks fint bruke «barnesko» fordi jeg har små føtter, det er da ikke et faretegn fordiom. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #4 Del Skrevet 6. mai 2023 Unormalt vil jeg si fordi voksne har annen kroppsfasong enn barn. Selv en tynn voksen lavere enn 162 vil vanligvis ga større byste enn den flate 12-åringen plagget er tiltenkt. Anonymkode: 0cfe9...e15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 6. mai 2023 #5 Del Skrevet 6. mai 2023 Jeg er lav og har brukt ytterklærne mine fra barndommen godt opp i voksenalder. Nå når jeg er pluss 20 kg fra den tid kan jeg fremdeles låne mye klær fra ungdommene mine i str 158-170. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #6 Del Skrevet 6. mai 2023 Barneklær går vel opp til 170..? Så er man 170 eller lavere vil jo barneklær ofte passe. Anonymkode: 1c01f...6d0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 6. mai 2023 #7 Del Skrevet 6. mai 2023 Forøvrig (til den over her), det eneste på meg som ikke har vokst siden jeg var tretten er høyden og puppene 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candykiss Skrevet 6. mai 2023 #8 Del Skrevet 6. mai 2023 Jeg passer selv barne str, å er 38 år, ser ikke problemet med det.🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 6. mai 2023 #9 Del Skrevet 6. mai 2023 Det er ikke unormalt eller et faretegn, men det er nok ikke veldig vanlig, ettersom barneklær er laget for å passe et barn og dermed ikke har plass til særlig mye former, i tillegg til at ermer og bein er kortere enn på voksenstørrelser. Voksenstørrelser har blitt utrolig store de siste årene. Bestilte nettopp en ny kjole i str. 34 som jeg nesten druknet i - utrolig frustrerende. Men barneklær passer likevel sjelden til meg (nå er det riktignok ikke så ofte jeg prøver), mest fordi jeg er for høy, tror jeg. Synes barnestørrelser alltid er veldig korte på ermene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #10 Del Skrevet 6. mai 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Unormalt vil jeg si fordi voksne har annen kroppsfasong enn barn. Selv en tynn voksen lavere enn 162 vil vanligvis ga større byste enn den flate 12-åringen plagget er tiltenkt. Anonymkode: 0cfe9...e15 Nettopp derfor passer jeg personlig bedre barneklær enn dameklær i XS/S. Klær for voksne kvinner forventer at man har midje og pupper og rumpe, og hvis man har ingen av delene, selv etter to barn, så passer barnestørrelse 160 plutselig bedre. Ikke minst fordi det ikke er så definert midje på de klærne. Anonymkode: 3950a...d42 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #11 Del Skrevet 6. mai 2023 Ikke faretegn i det hele tatt. Barneklær i str 170 kan like gjerne tilsvare dameklær i 38/M er min erfaring. Jeg har kjøpt noe i str 170 som passet meg helt fint, jeg er 169cm og veier 63/64 kg. For moro skyld prøvde jeg en av ungenes jeans med stretch her hjemme i str 152; bortsett fra at den var kort i beina passet den helt fint! Og jeg er da altså ikke superslank 😉 Anonymkode: 3391d...d84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 7. mai 2023 #12 Del Skrevet 7. mai 2023 Så lenge de passer deg, ser jeg ikke problemet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Refreng Skrevet 7. mai 2023 #13 Del Skrevet 7. mai 2023 Hvordan kom dere inn på det samtaleemne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #14 Del Skrevet 7. mai 2023 19 hours ago, AnonymBruker said: Bare lurer på hvor normalt det er at voksne personer over 165cm høy kan bruke barnestørrelse 14-16 år når man egentlig snart er 40år? Er det så faretegn som familien min mener? Er ikke spesielt tynn men helt normal vil jeg si Anonymkode: 78e61...8e9 Jeg er 38 og bruker ofte barnestørrelse, er 160cm og bruker nedi 12 år innimellom Anonymkode: dcf5b...3d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #15 Del Skrevet 7. mai 2023 Barnestørrelser går gjerne til 170/176. Gjennomsnittshøyde kvinner er vel 166/167. Det er klart mange kan passe barnestørrelser. Anonymkode: a2c52...ae7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #16 Del Skrevet 7. mai 2023 Mora mi som er 160 cm kjøpte "brudepikekjole" istedenfor brudekjole, hun sier at hun så jo omtrent ikke forskjell på modellene mens brudepikekjolene kostet en brøkdel av prisen og passet henne bedre i formen... Selv kjøpte jeg klær på ungdomsavdelingen til H&M (str. 156) frem til jeg var nærmere 30, men la på meg endel kilo etter fødsler. Anonymkode: b8909...3d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #17 Del Skrevet 7. mai 2023 Jeg er 163, og 62 kg, og passer mye klær fra barneavdeling. Jeg kjøpte nylig en linbukse, herlig å slippe betale 200,- ekstra for en bukse som passer dårligere! For det er jammen meg ikke ofte jeg kan kjøpe bukser på voksenavdeling som er kort nok i beina..... Lange kjoler til voksne har jeg gitt opp... AnonymBruker skrev (19 timer siden): Unormalt vil jeg si fordi voksne har annen kroppsfasong enn barn. Selv en tynn voksen lavere enn 162 vil vanligvis ga større byste enn den flate 12-åringen plagget er tiltenkt. Anonymkode: 0cfe9...e15 Og mange voksne har svært små bryst.. Jeg passer bedre mange kjoler til barn, fordi de ikke er formsydd til mye større pupper enn jeg har... Anonymkode: 452c9...bc7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #18 Del Skrevet 7. mai 2023 Jeg er samme alder, men kun 160cm og bruker en haug med barneklær, og særlig overdeler. Mange merker for voksne er rett og slett for store for meg, og jeg har mye klær i størrelse 12år og oppover. Har også ting som stillongser for barn. Jeg er normalvektig. Om det er «normalt» eller ei kommer an på høyde, vekt, kroppsfasong osv. En del butikker har jo barnetøy opp til 170 (f.eks Cubus). Billigere er det også. Anonymkode: d0dc3...a2e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #19 Del Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 6.5.2023 den 21.24): Bare lurer på hvor normalt det er at voksne personer over 165cm høy kan bruke barnestørrelse 14-16 år når man egentlig snart er 40år? Er det så faretegn som familien min mener? Er ikke spesielt tynn men helt normal vil jeg si Anonymkode: 78e61...8e9 Helt normalt AnonymBruker skrev (23 timer siden): Unormalt vil jeg si fordi voksne har annen kroppsfasong enn barn. Selv en tynn voksen lavere enn 162 vil vanligvis ga større byste enn den flate 12-åringen plagget er tiltenkt. Anonymkode: 0cfe9...e15 Veldig vanlig, veldig mange jeg kjenner bruker klær fra barneavdeling. Billigere og ofte kule klær. Ja til hettejakker med dinosaurer på! Det er ikke som om alle voksne har samme passform heller uansett. Jeg er 43 og venter fortsatt på å få pupper 🤪 Anonymkode: 58b4d...107 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #20 Del Skrevet 7. mai 2023 Jeg er 178 cm, og passer topper og overdeler. Buksene blir for korte. På h&m går det jo som nevnt tidligere opp til str 176. Anonymkode: 7a11b...e7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå