Gjest Anonymous Skrevet 31. oktober 2002 #1 Del Skrevet 31. oktober 2002 Hjelp! Jeg har tenkt å kjøpe digitalt kamera til kjæresten min, men har lite peiling på sånt. Hva er viktigst å se etter? Antall megapix? jeg har ikke råd til de dyreste, maxs 3000 kroner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilde Skrevet 31. oktober 2002 #2 Del Skrevet 31. oktober 2002 Her finner du endel informasjon: http://www.digitalkamera.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 31. oktober 2002 #3 Del Skrevet 31. oktober 2002 Man får dessverre ikke noen særlig gode digitalekameraer for under 3000kr.. Hva med og heller gi ham et gavekort slik at han kan legge til penger selv og kjøpe et dyrere et? Hva skal han bruke kameraet til? Til vanlig hverdagsbruk vil jeg anbefale minimum 2 megapixler. I tillegg er det en fordel med minimum 3x optisk zoom. Kamera uten optisk zoom anbefales ikke. Digital zoom er på langt nær like bra. Skal han bruke det i jobbsammenheng trenger han trolig et bedre kamera. I tillegg er selvfølgelig den generelle kvaliteten på bildene kameraet lager viktig.. noen lager mer kornete bilder enn andre. Ofte har forhandleren en bok med bilder tatt med de forskjellige kameraene. Da kan du sammenligne dem bedre. > Elkjøp: Digital kameraer Vi kjøpte forresten nylig et digitalkamera. Da bestilte vi det fra www.pixeloo.com i Sverige og sparte over 1000 kroner (vi kjøpte FujiFinepix S602Z). Men det er en del dyrere da... Lykke til med kjøpet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. oktober 2002 #4 Del Skrevet 31. oktober 2002 Det skal bare brukes på fritiden. Og det er liksom ingen vits å betale 10 000 for et kamera som er "dårlig" om 2 år. Kjøper derfor et billigere nå, så kan vi kjøpe et bedre om noen år, når vi sannsynligvis også har bedre råd. Men tusen takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 31. oktober 2002 #5 Del Skrevet 31. oktober 2002 Mitt tips er å kjøpe et enkelt og greit, billig kamera til ca 2000 kroner først. Da har han jo noe å ta bilder med. Ikke er det krise hvis det forvinner heller. Når dere/han ser hvor mye det blir brukt og hva han trenger/savner kan dere jo spare til et bedre kamera. Disse kameraene blir billigere og billigere. Mer for pengene. Jeg kjøpte et sånt billig-kamera og er kjempefornøyd. Prøv hos Elkjøp. Lefdal eller Expert du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå