Gå til innhold

Barnet spør hele tiden hvor lenge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

samværet skal vare denne gangen. Varsellamper for at barnet ikke trives hos far?

Anonymkode: 3f19c...cd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan og være varsellampe for at barnet tenker det må være hos deg for å passe på deg/gjøre deg glad

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Barn trenger forutsigbarhet....mulig det bare er så enkelt.. :) 
Det kan være at barnet ikke helt trives hos far, men det kan og være at barnet ønsker å blidgjøre mammaen. Kommer ann på hvordan du prater om han til barnet ditt, eller rundt barnet ditt.

Anonymkode: d673f...34f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Alder på barnet?

Anonymkode: 34fa8...aa3

AnonymBruker
Skrevet

6 år. 

AnonymBruker
Skrevet

Barn liker å vite hva som skal skje. Kanskje dere kan tegne en kalender som viser dager hos pappa og dager hos mamma så det blir lettere å forstå? Kan hen telle?

Tenker ikke at dette spm alene uten kontekst er rødt flagg.

Anonymkode: 19dc1...5dd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Forutsigbarhet. 

Anonymkode: 8f765...c84

• Liker 3
Skrevet

Samværet, betyr det med far eller deg(mor?)? Dersom han spør før han skal vere med far: pleier det å vere varierande kor lenge hn er der så hn faktisk lurer pga forutsigbarhet, eller lurer hn fordi hn ikkje vil til far?

Kva betyr samvær forresten? Ser fleire og fleire skriv det, når det er 50/50-fordeling. Blir ikkje det rart då? Før KG trudde eg samvær var dei gongane ein møtte borna sine gjennom barnevernet.

AnonymBruker
Skrevet

Barnet er hos far fast annen hver helg og en dag andre uken. Dette vet barnet, og jeg forklarer hver gang hvor lenge. Og far får spørsmål hver dag/kveld.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Barnet er hos far fast annen hver helg og en dag andre uken. Dette vet barnet, og jeg forklarer hver gang hvor lenge. Og far får spørsmål hver dag/kveld.

Hvordan snakker du om far?

Anonymkode: 2c8c9...070

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

samværet skal vare denne gangen. Varsellamper for at barnet ikke trives hos far?

Jeg ser ingen røde flagg ved dette.

Ett barn har ikke særlig utviklet tidsperspektiv, så derfor spør de. Da barna mine var små kunne de spørre om hvor lenge det var til forskjellige ting. Da kunne jeg svare feks 4 netter igjen og når du våkner etter 4 gang, så skjer det den dagen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Barn trenger forutsigbarhet....mulig det bare er så enkelt.. :) 
Det kan være at barnet ikke helt trives hos far, men det kan og være at barnet ønsker å blidgjøre mammaen. Kommer ann på hvordan du prater om han til barnet ditt, eller rundt barnet ditt.

Anonymkode: d673f...34f

Skriver under på denne. Mine barn bor sammen med oss begge foreldre, men spør stadig om ‘hvor lenge det er til vi skal besøke bestemor igjen’ ‘hvor lenge er det til lørdag’ osv. det handler om å ønske forutsigbarhet.

Anonymkode: d41ff...6c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
RockyRose skrev (8 timer siden):

Samværet, betyr det med far eller deg(mor?)? Dersom han spør før han skal vere med far: pleier det å vere varierande kor lenge hn er der så hn faktisk lurer pga forutsigbarhet, eller lurer hn fordi hn ikkje vil til far?

Kva betyr samvær forresten? Ser fleire og fleire skriv det, når det er 50/50-fordeling. Blir ikkje det rart då? Før KG trudde eg samvær var dei gongane ein møtte borna sine gjennom barnevernet.

Da heter det samvær med tilsyn 

Anonymkode: f2b93...67d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei det trenger det ikke å være

AnonymBruker
Skrevet

Barnet flytter frem og tilbake, og trenger nok bare å få mer oversikt. Min spør også, så vi lager en oversikt for ham. Ellers snakker jo man med ungene, så hadde noe plaget kommer det jo frem. 

Anonymkode: 9fc4c...24c

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dersom han også spør far kvar dag/kveld om det same, syns eg heller det verkar som han saknar far.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Da heter det samvær med tilsyn 

Gjør det vel ikke!!! Det trenge ikke være tilsyn selv om barnet er under bv omsorg

så lei folk skriver ting de bare antar

Anonymkode: b524c...89e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...