Gå til innhold

Er det vits å bli eldre enn 65 år?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mange er ensomme, dårlig helse, ingen som bryr seg. Er det noen vits i å bli eldre enn 65 år? 

Anonymkode: 764ba...310

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har noen slike tanker jeg også, men allerede før fylte 65 år. Jeg er nå 40, og minste barnet er 15, ikke mange år til han forlater redet. Det er da jeg ser for meg at meningen med livet mitt forsvinner😪

Anonymkode: bddc3...46e

• Liker 1
  • Hjerte 7
Skrevet

Eh...min mamma blir nå 70. Hun bor alene , lager mat, passer på barnebarn, går tur og shopper med venner. Håper jeg har henne til hun blir iallefall 90

• Liker 24
  • Hjerte 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Er det ikke da livet tar til?

• Liker 7
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Spørs jo veldig?

Min mor og hennes mann er nå i den alderen og er i bedre form enn meg på 42 😆

De to og alle jeg jobbet med som var i pensjonsalder var mer aktive enn mange av oss yngre.

Turer til utlandet for å sykle hit og dit, fjellturer og gudene vet ikke hva.

Andre lever roligere, men med høy livskvalitet. 

Selv håper jeg bare på OK helse. Men de jeg kjenner og i nabolaget her lever jo livet - også de nærmere 80. 

Kunne kost meg på eldrehjem jeg, sålenge helsa var sånn halvveis OK. Nå er den rævva 🫠

Anonymkode: fc7ea...f2b

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke? De fleste blir mye lykkeligere og mer sosiale og reiser og koser seg etter pensjonsalder 

Anonymkode: 74efa...775

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Spør noen på 64 om de har lyst til å dø neste år.

Anonymkode: b1d9a...a9e

• Liker 1
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (8 minutter siden):

Er det ikke da livet tar til?

Nei, det er når man blir seks og seksti.

Eventuelt når man får seks og nitti …

Anonymkode: 3b4de...b8c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Mange er ensomme, dårlig helse, ingen som bryr seg. Er det noen vits i å bli eldre enn 65 år? 

Anonymkode: 764ba...310

mange over 65 er og ikke ensomme og har god helse

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har noen slike tanker jeg også, men allerede før fylte 65 år. Jeg er nå 40, og minste barnet er 15, ikke mange år til han forlater redet. Det er da jeg ser for meg at meningen med livet mitt forsvinner😪

Anonymkode: bddc3...46e

hmm hva med barnebarn?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Min mormor hadde sine beste år etter fylte 70 :) Da var morfar død så hun kunne farte rundt som hun ville. 

Anonymkode: 5366a...3de

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt, avsluttes jo på nok en institusjon.

Gøy det.

Anonymkode: 16e3d...5fe

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt, dersom helsen holder. 

Min ex-sjef er 74, og bruker halve året på å pusse opp et lite småbruk han kjøpte for noen år siden. Resten av året reiser han Europa rundt med bobil, og deler masse på Insta og Facebook. Han er i god fysisk form, og gikk Birkebeineren for et par år siden. 

Min bestemor døde da hun var 86, men brukte mange av pensjonistårene sine på å reise med venninner. London var favoritten. Hun var i London minst 5-6 ganger i året, også etter hun fylte 75. 

Anonymkode: 76d4b...00d

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (33 minutter siden):

mange over 65 er og ikke ensomme og har god helse

Enig. En dame borti gata her er 101 år og gleder seg til hver eneste dag fremdeles :)

Min far er 80 år og i full jobb og vel så det, sterkere enn den gjennomsnittlige 40-åringen. Min mor som er noen få år yngre jobber også innimellom når hun har lyst og holder seg sprek og i fysisk god form. Begge er sosiale og aktive. De har begge hatt og har sine helseutfordringer, men de velger livet hver dag og gjør det de kan for å ha det bra og skape innhold og glede i livet.

Anonymkode: ad86b...85f

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring med eldre er at det er veldig mye bra frem til begynnelsen av 80-årene, med mindre man får alvorlig sykdom.

Anonymkode: a4124...4e7

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, vet du hva! Jeg nærmer meg 70. Tanken på å gi opp livet  ved 65 har aldri falt meg inn. Det er nå livet begynner😉

Anonymkode: 3ac06...2bd

• Liker 3
  • Hjerte 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

65 er ikke noe problem. Men etter 90 kan det kanskje bli en aktuell problemstilling. Samtidig - alternativet er slett ikke noe bra.

Anonymkode: 996c5...30f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For min del blir det Sveits når pensjonsalderen kommer. Det er en helt fin avslutning.

Anonymkode: d3026...6a0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (2 timer siden):

hmm hva med barnebarn?

Hva hvis man ikke får barnebarn? Er jo ikke sånn at alle får det. Spesielt ikke i dag siden de fleste menn ikke vil binde seg men bare tømme seg i flest mulig damer. Da blir det mange single og barnløse damer. Men her på forumet så er det et konstant hat mot oss single og barnløse, virker som veldig mange vi skal behandles som jødene ble under krigen.. sende oss i gasskammeret for vi er ikke noe verdt vi. 

Anonymkode: 9c612...879

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min mormor hadde sine beste år etter fylte 70 :) Da var morfar død så hun kunne farte rundt som hun ville. 

Anonymkode: 5366a...3de

Min mor har det akkurat på samme måte. Da stefaren min endelig fikk plass på sykehjem så kunne mor være seg selv og kose seg og reise og gjøre akkurat som hun ville. Thailand og Spania og pensjonistturer til Sverige og hytteturer hit og dit. Det er så deilig å se at moren min endelig får leve det livet hun ikke fikk da hun var samboer. 

Anonymkode: a483a...a42

• Liker 3
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...