AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #1 Skrevet 6. mai 2023 Jeg har en del syreskader, hovedsakelig pga at jeg drikker mye brus, sukkerfri. Tannlegen har kommentert det, men jeg er på en måte avhengig av sukkerfri brus. Noen her som vet hvilke muligheter man har til å evt reparere slike skader? Vet at emaljen som er tapt er tapt, men hvilke muligheter finnes, praktisk og kosmetisk? Anonymkode: 8b229...81e
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #3 Skrevet 6. mai 2023 Eneste som går for å dekke over det er skallfasetter i porselen som limes på tennene, men fraråder dette da det krever å slipe ned emaljen på hele tanna for å få limt på skallfasettene og de må byttes hvert tiende år og til slutt står man igjen med bare nedslipte krokodilletenner Slutt med brus, frukt og sukker. Drikk syreholdig Juice med sugerør om du må ha det og erstatt frukt med grønnsaker Om noen år kan du bleke tennene men du må ha sluttet helt med alt som misfarger de for blekemiddel etser og kan være veldig smertefullt om emaljen er tynn og skjør Anonymkode: d4e61...325
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå