Gå til innhold

Hva hade dere gjort hvis dere viste om en som ble isolert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker på en dame på 30 år som bor hjemme med sin mor. Moren har angst og har fått covid "på hjernen". Ingen av dem går ut og sosialiserer seg, de kan gå tur, men ikke noe mer. De kan ikke jobbe/studere, gå i butikker, gå på besøk til folk el.l. Datteren gamer og gjør ingenting uten mor, da blir mor engstelig. Hvis det hadde vært et barn så hadde jeg kontaktet barnevernet, men dette er jo en voksen person som skulle levd siitt eget liv. Det er mor jeg treffer av og til på tur, jeg snakker ikke med datteren. Jeg har ikke sagt noe om dette til henne, men jeg burde vel si noe...

Anonymkode: 6d644...8e9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker på en dame på 30 år som bor hjemme med sin mor. Moren har angst og har fått covid "på hjernen". Ingen av dem går ut og sosialiserer seg, de kan gå tur, men ikke noe mer. De kan ikke jobbe/studere, gå i butikker, gå på besøk til folk el.l. Datteren gamer og gjør ingenting uten mor, da blir mor engstelig. Hvis det hadde vært et barn så hadde jeg kontaktet barnevernet, men dette er jo en voksen person som skulle levd siitt eget liv. Det er mor jeg treffer av og til på tur, jeg snakker ikke med datteren. Jeg har ikke sagt noe om dette til henne, men jeg burde vel si noe...

Du må få panikk. Det hjelper. Hvis du blir ekstremt bekymret hjelper det også…. Stresset…  så kan du måle bekymringsrynken etterpå og skryte av dybden på den til bekymringsvennene dine… ❤️

Anonymkode: ab1d3...49b

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må få panikk. Det hjelper. Hvis du blir ekstremt bekymret hjelper det også…. Stresset…  så kan du måle bekymringsrynken etterpå og skryte av dybden på den til bekymringsvennene dine… ❤️

Anonymkode: ab1d3...49b

Jeg regner med du tenker jeg overreagerer og ikke bør gjøre noe. Jeg har ikke gjort eller sagt noe om det heller, bare sett på dette i flere år. Men det er synd for datteren, mor får panikkangst hvis hun går ut og hun er derfor alltid hjemme. 

AnonymBruker
Skrevet

Du snakker ikke med datteren sier du, men du vet tydeligvis veldig mye om dem? Hvis du kjenner moren kan du snakke med henne og overtale henne til å søke hjelp for angsten sin. Utover det er datteren voksen og kan selv velge hva hun vil gjøre.

Anonymkode: f5fc5...b91

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan fortsatt melde fra om dette til kommunelegen. 

Anonymkode: d4d70...564

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...