Gå til innhold

Hvilke ledd knekker du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en temmelig fast morgenrutine.

Begynner med fingrene, knokene. Varierer mellom å dra dem, presse dem framover og presse dem bakover. Og så må det øverste leddet også knekkes. Det beste er tomlene, å dra dem slik at leddet som sitter ned mot håndleddet knekkes, i tillegg til de to andre leddene naturligvis. Speaking of håndledd, så kan jeg knekke det ene skikkelig ved å presse hele håndleddet nedover fra knokene.

Når den jobben er unnagjort går jeg på tærne. Det kan alle tær knekkes i to ledd, unntatt lilletåa hvor jeg bare klarer ett.

Så er det anklene sin tur, bare vri fra yttersiden mot innsiden så knekker det.

Videre er det knærne, gir kanskje den groveste knekken når presser kneleddet hardt sammen, også en lettere knekk i overdelen av kneet ved å sparke lett mens man vrir litt på kneet.

Kanskje endra kraftigere er lårbeinsknekket. Setter meg på sengekanten, og vrir lårbeinet på en måte, og er gigantisk knekk oppstår. Ev. ligger og sparker sidelengs, er en annen metode.

Albuene kan også tas to knekk på, om man av full kraft strekker ut armen mens man presser hardt, først en knekk når albuen er 90 grader, så en til når den blir helt strekt ut men det funker bare på høyrearmen.

Skuldrene kan også tas ved å løfte armen rett opp og presse overarmen mot hodet med den andre armen.

Men det diggeste er jo ryggen. Korsryggen tar jeg som regel når jeg sitter på toalettet, holder meg fast på noe til siden, og vrir overkroppen mens underkroppen står stille, da knekker der godt i korseyggen! Snur meg så og tar andre siden også.

Øvre del av ryggen er verre, men heldigvis har jeg en kontorstol som funker bra. Tar armene bak ryggen så høyt de kommer og presser på med fingrene mens jeg lener meg tilbake på kontorstolen, så knekker det i øvre rygg også.

Nakken tar jeg til slutt. Funker nå uten hjelp fra hender, bare stiller hodet på skakke og ser bakover til siden og presser til med nakkemusklene. Kan kanskje hjelpe til med hendene for å forsere fram er par knekk til.

Og vips, jeg er klar for nok en dag. Høres omfattende ut men alt er over på 1-2 minutter. Resten av dagen blir det litt knekking når jeg føler at leddene er 'ladet opp' igjen. Det beste er å knekke tærne etter at man har tatt av seg skoene etter en lang dag, aah.

Hvilke knekkerutiner har dere, da?

Anonymkode: b0b7e...ebf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ryggen (får det ikke alltid til) og nakken (får det til litt oftere der). De blir stive og vonde, og da er det godt å få knekket det opp litt.

Anonymkode: cf179...d24

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jah. Det var tider. Nå kan jeg ikke knekke store ledd som feks korsrygg og nakken, lengre pga bekhtereven har gjort alt seigt eller altfor bambus aktig og får det bare ikke til. Ikke kiropraktoren heller. Og ellers må jeg knekke opp det meste for å i det hele tatt kunne bevege fingre, hender føtter osv. jævlig kjipt. 

Anonymkode: d1465...c10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...