AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #21 Del Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er dessverre ikke uvanlig i slike situasjoner. Sønnen min ble påkjørt mens han marsjerte med korpset, og jeg har måttet legge meg på flere bilpansere for å forhindre at biler har kjørt rett inn i marsjerende korps. Anonymkode: c360f...3ee Mange som ikke vet at de har vikeplikt for marsjerende korps, ja. Vi har en politibetjent i korpset vårt (voksenkorps), og det er ikke få ganger han har gått ut av rekka for å lære folk trafikkregler, spesielt når vi er ute og øver 16. mai. Anonymkode: a28bb...7b7 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #22 Del Skrevet 6. mai 2023 Sjåføren sin feil. Skulle aldri kjørt så nære. Skal ha oversikten, og alle vet at elbiler kjører veldig stille. Anonymkode: 8b78b...8fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #23 Del Skrevet 6. mai 2023 Bilisten har ikke påkjørsrett. Anonymkode: 0f917...6b8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #24 Del Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hæ? Jeg stod i ro midt i gaten i maks 20 sekunder for å ta bilde av musikkorpset foran meg. Ingen barn i nærheten, kun en bil bak meg som ikke så meg eller musikkorpset. Ts Anonymkode: f5ca4...e66 Du skrev: «da jeg snudde meg for å gå inn på fortauet igjen, så jeg rett inn i frontruten på en elbil dvs at grillen på bilen var helt inntil kneskålene mine, jeg mistet balansen og falt utover panseret og slo pannen i panseret.» Vi kan skrive det om: Da jeg snudde meg så jeg rett på en mor som holdt i hånda til barnet sitt. Det vil si at barnet sto helt inntil kneskålene mine. Jeg mistet balansen og falt over barnet Det var ingen biler i nærheten heller, så på samme måte som at det plutselig sto en bil der, så kunne det like plutselig stå et barn der Se før du beveger deg Anonymkode: f3de3...fde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #25 Del Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du skrev: «da jeg snudde meg for å gå inn på fortauet igjen, så jeg rett inn i frontruten på en elbil dvs at grillen på bilen var helt inntil kneskålene mine, jeg mistet balansen og falt utover panseret og slo pannen i panseret.» Vi kan skrive det om: Da jeg snudde meg så jeg rett på en mor som holdt i hånda til barnet sitt. Det vil si at barnet sto helt inntil kneskålene mine. Jeg mistet balansen og falt over barnet Det var ingen biler i nærheten heller, så på samme måte som at det plutselig sto en bil der, så kunne det like plutselig stå et barn der Se før du beveger deg Anonymkode: f3de3...fde Jo men kom ikke så langt at jeg fikk gå et skritt. Jeg snudde 360 grader rundt der jeg stod og da kom knærne mine borti grillen på bilen som var helt inntil kroppen min. Å falle over et barn hadde vært umulig slik jeg stod. Ts Anonymkode: f5ca4...e66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #26 Del Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det høres ut som at bilisten kjørte inntil deg med vilje, men at på en måte hadde sett deg. Også kjørte hun helt inn til deg fordi var provosert? I så fall svært uaktsomt av sjåføren. Det går an å la folk få ta bilder av korpset. Må være måte hvor «rett» man skal ha hele tiden. Går nok over med hodet og nesen. Ikke tenk mer på det. God bedring. Anonymkode: f8eae...01e Korpset krysset veien/gikk på veien, så bilisten kunne uansett ikke kjørt der. Sånn sett så var ikke Ts i veien for bilisten i det hele tatt. Bilførere skal ikke true med påkjørsel uansett hvem som står i veien eller hvorfor de står i veien. Anonymkode: 1de12...d88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #27 Del Skrevet 6. mai 2023 Bilføreren har skylda, men dette er grunnen til at jeg ber barna holde seg unna veien. Det er tross alt der bilene kjører. Du vurderte behovet for et foto viktigere enn egen helse. Det er en annen sak. Anonymkode: 25867...549 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #28 Del Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bilføreren har skylda, men dette er grunnen til at jeg ber barna holde seg unna veien. Det er tross alt der bilene kjører. Du vurderte behovet for et foto viktigere enn egen helse. Det er en annen sak. Anonymkode: 25867...549 Tror damen kom i full fart og ikke klarte å stoppe før hun var borti meg. Ts Anonymkode: f5ca4...e66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #29 Del Skrevet 6. mai 2023 30 minutter siden, AnonymBruker said: Bilføreren har skylda, men dette er grunnen til at jeg ber barna holde seg unna veien. Det er tross alt der bilene kjører. Du vurderte behovet for et foto viktigere enn egen helse. Det er en annen sak. Anonymkode: 25867...549 Lykke til på 17. mai. Anonymkode: 8ff71...bf2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #30 Del Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bilsjåføren vil få skylda. Den får skylda nærmest uansett, også om du hadde løpt uti på rødt lys. Anonymkode: 228ed...6de Nevn 10 rettskraftige saker hvor dette har skjedd. Anonymkode: 9e47a...994 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #31 Del Skrevet 6. mai 2023 Det er fult lovlig for en fotgjenger å gå over veien utenom fotgjengerovergangene eller på rødt lys for den saks skyld, men da har fotgjengeren vikeplikt. Så i teorien var du helt og holdent den som var skylden i uhellet, men ved ulykke med personskade hadde billisten blitt den som fikk straff. Anonymkode: 2e7dd...a03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #32 Del Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er fult lovlig for en fotgjenger å gå over veien utenom fotgjengerovergangene eller på rødt lys for den saks skyld, men da har fotgjengeren vikeplikt. Så i teorien var du helt og holdent den som var skylden i uhellet, men ved ulykke med personskade hadde billisten blitt den som fikk straff. Anonymkode: 2e7dd...a03 Jeg har hodepine vondt i nesen og pannen, så det er jo personskade. Ts Anonymkode: f5ca4...e66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #33 Del Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hæ? Jeg stod i ro midt i gaten i maks 20 sekunder for å ta bilde av musikkorpset foran meg. Ingen barn i nærheten, kun en bil bak meg som ikke så meg eller musikkorpset. Ts Anonymkode: f5ca4...e66 Om du klarer å snuble "over" en bil, klarer du fint det samme med et barn. Tviler på at bilisten ikke så deg OG musikkorpset. Hun ble nok irritert over at du stod i veien og snek seg forsiktig opp bak ryggen din. AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Tror damen kom i full fart og ikke klarte å stoppe før hun var borti meg. Ts Anonymkode: f5ca4...e66 Dette tror jeg ingenting på. Da hadde du hørt hvinende dekk mot asfalten. At du endrer historien underveis gir deg ikke mer troverdighet. Anonymkode: 7094b...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #34 Del Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om du klarer å snuble "over" en bil, klarer du fint det samme med et barn. Tviler på at bilisten ikke så deg OG musikkorpset. Hun ble nok irritert over at du stod i veien og snek seg forsiktig opp bak ryggen din. Dette tror jeg ingenting på. Da hadde du hørt hvinende dekk mot asfalten. At du endrer historien underveis gir deg ikke mer troverdighet. Anonymkode: 7094b...ed4 Jeg stod 3 meter fra musikkorpset og bilen var elbil. Vet du hvor høyt musikkorps spiller? Ts Anonymkode: f5ca4...e66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #35 Del Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Om du klarer å snuble "over" en bil, klarer du fint det samme med et barn. Tviler på at bilisten ikke så deg OG musikkorpset. Hun ble nok irritert over at du stod i veien og snek seg forsiktig opp bak ryggen din. Dette tror jeg ingenting på. Da hadde du hørt hvinende dekk mot asfalten. At du endrer historien underveis gir deg ikke mer troverdighet. Anonymkode: 7094b...ed4 Hvorfor har du hengt deg opp i at jeg kunne snublet over et barn? Ts Anonymkode: f5ca4...e66 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #36 Del Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg stod 3 meter fra musikkorpset og bilen var elbil. Vet du hvor høyt musikkorps spiller? Ts Anonymkode: f5ca4...e66 Ja, det vet jeg godt. Og jeg vet at det ikke er vanskelig å få øye på, så derfor kjøper jeg ikke historien om at bilisten ikke så korpset. AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hvorfor har du hengt deg opp i at jeg kunne snublet over et barn? Ts Anonymkode: f5ca4...e66 Det var en annen som "skrev om" historien din, og jeg tenker at dette fint kunne skjedd med din uforsiktige opptreden. Anonymkode: 7094b...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #37 Del Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om du klarer å snuble "over" en bil, klarer du fint det samme med et barn. Tviler på at bilisten ikke så deg OG musikkorpset. Hun ble nok irritert over at du stod i veien og snek seg forsiktig opp bak ryggen din. Dette tror jeg ingenting på. Da hadde du hørt hvinende dekk mot asfalten. At du endrer historien underveis gir deg ikke mer troverdighet. Anonymkode: 7094b...ed4 Hvorfor i all verden drar du inn barn i dette? Hvinende dekk får man kun om man kjører i så stor fart at bilen sklir når man bråbremser. Siden korpset marsjerte på veien, vil jeg gjette på at dette var en vei med en 30-50 fartsgrense. Historien har ikke endret seg. Ts har holdt seg til samme historie hele tiden. Hun sto på en vei som allerede var stengt av av et marsjerende korsp og tok bilder. En bil kom kjørende hvor fører enten var uoppmerksom nok til at de ikke så verken ts eller korpset, og måtte bråbremse i siste liten og heldigvis klarte å stoppe cm unna ts, eller så var bilfører irritert nok over at det var folk og et helt korps i veien, at de elget seg så nært nærmeste person (som helt tilfeldig var ts og ikke korpset) fordi de var utålmodige og ønsket å vise sin frustrasjon ved å true ts med påkjørsel. Det er uansett ikke greit. Som jeg har skrevet tidligere, Ts kunne ha danset helt alene på veien, og det hadde likevel ikke vært greit å kjørt så nærme at ts kom borti bilen idet hun snudde seg. Når man setter seg bak rattet på en bil, har man et ansvar om å ta hensyn uansett hvem som "har skylden". Man kan ikke meie ned folk eller true med å meie ned folk bare fordi de står i veien. Anonymkode: 1de12...d88 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #38 Del Skrevet 6. mai 2023 53 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, det vet jeg godt. Og jeg vet at det ikke er vanskelig å få øye på, så derfor kjøper jeg ikke historien om at bilisten ikke så korpset. Det var en annen som "skrev om" historien din, og jeg tenker at dette fint kunne skjedd med din uforsiktige opptreden. Anonymkode: 7094b...ed4 Hvem f bryr seg? Å snuble over et barn kan skje hvem som helst, ingen krise. Å sammenligne det med en påkjørsel er jo helt idiotisk. Denne sjåføren holdt enten på å kjøre ts ned, eller hun skulle illustrere et tåpelig poeng. Begge deler er farlig,det er jo ikke en trygg sjåfør det er snakk om her. Anonymkode: 8ff71...bf2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 6. mai 2023 #39 Del Skrevet 6. mai 2023 Peanut tenker at en bilfører, som nesten kjører på en/ei som står i gaten for å ta bilde av et marsjerende korps, ikke er egnet til å ha førerkort. (Peanut har selv opplevd sånne sjåfører som ikke burde sittet bak rattet). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #40 Del Skrevet 6. mai 2023 Er det mulig at så sabla mange kverulere de idioter skriver i en tråd? Selvfølgelig skal bilister være aktsomme og har alltid vik for gående. Nei å falle på en bil slik er da ikke det samme som at man er uvøren og kommer til å skade barn 🙄 men det er mange her som nok er såpass blåste at de er en fare for omgivelsene bare ved å eksistere. Håper virkelig dere leverer inn sertifikatet. Dere kan jo kjøre på et barn 🙄 Må da finnes grenser for sneversynthet og egoistisk adferd. Anonymkode: 82c2f...217 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå