Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har blitt mamma til en nydelig liten verdensborger som er 8 dager gammel. Dessverre ikke hatt bæsjebleie siden i natt. Masse våte tissebleier. Legger godt på seg. Fullammes. Burde jeg være bekymret? 

Anonymkode: 4374e...a86

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enkelte barn som fullammes kan gå nesten en uke uten avføring. Andre bæsjer gult flere ganger daglig. Det er altså store variasjoner, og alt er "normalt".

Min pode pleide å bæsje hver dag, og gjerne både rett før og rett etter amming, så det ble to bleieskift tett på hverandre. Typisk.

Anonymkode: 61704...cca

AnonymBruker
Skrevet

Jenta mi bæsjet 1 gang i uka til hun var 8 uker, nå har vi 1 stor bleie om dagen:) helt normalt når de fullammes

Anonymkode: b6746...58b

AnonymBruker
Skrevet

Min kunne gå opp til 14 dager mellom bæsj når hun var ca 1-2 uker - 3 mnd gammel. Bæsjet vanligvis 1 gang i uka. ikke forstoppet og fulgte vektkurven. Dette er helt ok for babyer som fullammes så lenge de tisser+ øker i vekt:)

Anonymkode: 3873f...655

Skrevet

Som de sier over her; når man fullammer så blir babyer svæææært sjeldent forstoppet. Må heller være obs hvis mam gir mme. 

AnonymBruker
Skrevet

Våre to var helt ulike her. Storesøster bæsjet flere ganger i døgnet, som nyfødt og frem til hun begynte med fast føde. Lillesøster bæsjet mens vi enda var på føden, men fra vi kom hjem gikk det en uke. Og så bæsjet hun ca. en gang i uken. Begge ble fullammet. Jeg husker at jeg ble bekymret for nr. to, og også at jeg leste at de første ukene skal de bæsje en gang i døgnet fullammet eller ikke. Det stod til og med i permen som lå på rommet vårt på barselhotellet. Men jeg lærte altså at det kan være helt normalt med en avføring i uken også (da kom det MASSE), så lenge det er godt med tissebleier og barnet går tilstrekkelig opp i vekt. Vi var på noen ekstra vekstkontroller fordi babyen ikke fulgte kurven sin i kombinasjon med sjelden avføring, men helsestasjonen konkluderte med at hun hørte til på en lavere kurve, og vekten stabiliserte seg der. 

Anonymkode: e24a4...26b

AnonymBruker
Skrevet

De første 3mnd hadde hun bare en bæsjebleie i uka.

Anonymkode: 4dfda...620

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...