AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #1 Skrevet 6. mai 2023 Er gravid i snart 7.e måned og har store problemer med å slappe av. Har alltid vært den personen som ommøblerer og rydder hjemme hver dag. Jobber i tillegg med renhold 🤣 så dagene går på å rydde og ha 2 unger. Men nå begynner jeg å lure på om jeg kan ha et lite problem, jeg kan slite med å sove eller våkne opp av å tenke på hva som må bli gjort i huset. Og det første jeg gjør når jeg kommer hjem fra jobb er å rydde, for saken er at jeg ikke kan slappe av med rotete hus etter barna lagt seg. Er det normalt atferd? Begynner bli fortere sliten så blir veldig irritert / urolig om ikke får gjort det jeg skal. Anonymkode: d2ebd...e09
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #2 Skrevet 6. mai 2023 Høres ut litt tvangsmessig ut . Du rydder for å få ro i hodet ditt. Anonymkode: 81fc3...913 4
Sofakona Skrevet 6. mai 2023 #3 Skrevet 6. mai 2023 Høres ut som du må slappe av litt...ta tid med barna dine..det kommer en tid der du får all tid i verden å rydde..og ingen barn å rydde etter. Du trenger ikke å ha et ryddig hjem hverdag....
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #4 Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Er gravid i snart 7.e måned og har store problemer med å slappe av. Har alltid vært den personen som ommøblerer og rydder hjemme hver dag. Jobber i tillegg med renhold 🤣 så dagene går på å rydde og ha 2 unger. Men nå begynner jeg å lure på om jeg kan ha et lite problem, jeg kan slite med å sove eller våkne opp av å tenke på hva som må bli gjort i huset. Og det første jeg gjør når jeg kommer hjem fra jobb er å rydde, for saken er at jeg ikke kan slappe av med rotete hus etter barna lagt seg. Er det normalt atferd? Begynner bli fortere sliten så blir veldig irritert / urolig om ikke får gjort det jeg skal. Anonymkode: d2ebd...e09 Du bør ta deg sammen, du kommer til å bli utbrent. Anonymkode: d3cc7...090 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #5 Skrevet 6. mai 2023 Jeg føler med deg. Har fått mitt andre barn og har nok med disse to. Men blir gal hvis det er rotete rundt meg. Kommer noen inn døra og ikke legger skoene riktig så klikker det i hodet mitt. Jeg kan irritere meg over skapdører som står halvveis åpne. Krangler daglig med mannen min da han roter og jeg løper etter og rydder etter han hele dagen. Jeg føler det er blitt et psykisk problem og noe som ødelegger ekteskapet mitt. Kan ikke konsentrere meg hvis det er rotete rundt meg, kunne fint ha begynt å rydde opp hos andre også Anonymkode: 18eea...f27 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #6 Skrevet 6. mai 2023 Jeg følte et slags nesting syndrom glimtet til i slutten av graviditeten. Jeg vasket og ryddet som en gal. Fikk ikke slappe av om ting var uryddig. Det som hjalp var å lage en list: dette skal jeg gjøre i dag. Hverken mer eller mindre. Da hadde jeg «huket av» dagens gjøremål og forberedte morgendagen. Gikk over, dessverre Anonymkode: f8d2b...b5e
Daaz Skrevet 6. mai 2023 #7 Skrevet 6. mai 2023 Jeg syns ikke noe er galt. Klarer heller ikke å slappe av på kveldene før hjemmet er ryddet og vasket. Bruker ca 1 time daglig på husarbeid eksl. matlagning, og kan slappe av med egentid før leggetid. Folk er ulike.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå