Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil en på 1 år klare å leke med den som vanlig sand, Eller er det for tidlig?

Anonymkode: e8f5b...174

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helst ikke, de kan putte det i munnen og bli syke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Motelvibes skrev (13 minutter siden):

Når slutter de å putte ting i munnen nnen sånn på generelt grunnlag?

Kjøper noen som er giftfrie. 

Mer bekymret fordi ungen tar steiner i munnen ute, kan jo sette de i halsen, ungen går rundt med ide i munnen😧

AnonymBruker
Skrevet

Noen putter alt i munnen, vent til barnet ikke gjør det. 

Du kan alltids legge masse ulike materialer i poser så barn kan kjenne på ting uten at det kan spises

Anonymkode: a79e7...554

AnonymBruker
Skrevet

For tidlig. 

Anonymkode: cc5ce...477

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Står jo 3+ på dem :)  14 mnd. er nok litt tidlig, men vi har planer om å kjøpe det til 2-åringen som gave når lillesøster blir født 😜 

Anonymkode: 4532e...494

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp vanlig sand. En på 14 mnd merker neppe forskjell.

Anonymkode: 162c2...a3d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kjøp vanlig sand. En på 14 mnd merker neppe forskjell.

Anonymkode: 162c2...a3d

Nei det blir for mye gris inne!

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo veldig an på barnet. Min første spiste så mye sand at han bæsjet sand da han starta i barnehagen🙈 mens de andre to barna har ikke puttet ting i munnen. 

Anonymkode: 87415...551

AnonymBruker
Skrevet
Motelvibes skrev (1 time siden):

men den gjelder vel for "vanlig" sand også. :nisseblunk:  

Anonymkode: f9846...43b

AnonymBruker
Skrevet

Putt det i en ballong kanskje så han kan kjenne på det gjennom ballongen? Men da kan du kanskje heller bare bruke potetmel eller vanlig sand da.

Min sønn hadde bare kastet det overalt så jeg tok ikke sjansen på det da han var 14 mnd. Han har aldri vært en unge som spiser på alt, men plutselig gjør han det, så det kunne også skjedd. Men hvis ditt barn ikke spiser på alt og ikke kastet alt på gulvet og du følger med så ser jeg ikke problemet. Den treårsgrensen er jo på omtrent alt av leker, og de på lekebutikken har ikke lov til å anbefale de lekene til barn under 3, men det er jo ikke forbudt for barn under 3. Det betyr bare at foreldre må ta en avgjørelse selv basert på hvordan akkurat ditt barn er.

Anonymkode: dde78...dbd

AnonymBruker
Skrevet

Finnes jo masse oppskrifter på nettet. Sensory play og tastesafe kinetic sand. De kan ha stor glede av å utforske selv når de er små, men er sikkert litt individuelt og.

Anonymkode: 3429e...791

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

men den gjelder vel for "vanlig" sand også. :nisseblunk:  

Anonymkode: f9846...43b

Såklart. En ettåring må jo følges med, skal ikke leke alene… 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vil en på 1 år klare å leke med den som vanlig sand, Eller er det for tidlig?

Så en tiktok mom hack, der de tok type «cheerios», malte det til sand i en foodprossesor, og lot barnet leke med det. Ingen fare om det blir spist 😄

Anonymkode: 3af2d...3b2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter min erfaring fra småbarnsavdeling pleier ikke magisk sand å fungere så bra for så små barn. Eller for de som skal rydde opp etterpå 😅 De trives vanligvis bedre i sandkasse eller på en sandstrand, hvor de kan bevege seg rundt samtidig enn med å sitte rolig ved bordet med sanda. Noen kan sanse og leke med sanda en kort stund, men for de aller fleste vil det nok bli mye vasking og jobb, for veldig kort tid hvor barnet har interesse og konsentrasjon. 

Plastelina fungerer ofte tidligere er min erfaring. Det er det noen småbarn som elsker å klemme på, dele opp i biter, putte i kopper osv. Eller at noen voksne leker sammen med dem, lager figurer og prater om det de gjør. Men det er vanlig at barn på 14 mnd. har lite, eller veldig kortvarig, interesse for det og. 

Anonymkode: 5ab31...367

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...