Gå til innhold

Hvordan date en med mulig commitment issues?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har virkelig lyst til å gi det en sjanse. Hvordan håndterer jeg det riktig fra min side uten å la meg overkjøre? Dette er helt i startfasen

Anonymkode: 6ece2...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Anbefales ikke. Du ender opp med å være psykolog for vedkommende. 

Anonymkode: ce382...cca

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Betyr det en som er redd for å forplikte seg til et forhold? 

Anonymkode: ec469...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Betyr det en som er redd for å forplikte seg til et forhold? 

Anonymkode: ec469...a45

Det er det commitment issues betyr, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Anbefales ikke. Du ender opp med å være psykolog for vedkommende. 

Anonymkode: ce382...cca

Hvordan da? Kan du dele erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er dødfødt. Du kan ikke endre han. Bare bortkastet tid og selvrespekt. Man innbiller seg at man er tolmodig og snill og at dette vil gjøre at han på magisk vis får opp øynene for hvor bra du er og blir klar for å forplikte seg, men det er ikke sånn det fungerer. Han vil ikke bli klar for å forplikte seg samme hvor god du er, og for din del blir denne gode samaritan og tolmodig dame modusen i realiteten bare at du utsletter grensene og selvrespekten din og føler at du ikke kan stille noen krav eller forventninger i frykt for å drive han vekk. Så havner du i en slags relasjon hvor han har det som plommen i egget med alle fordeler en kjæreste kan gi han men uten forpliktelsen og forventninger til han, og det pga det at de ikke ser behov for å gå til psykolog for å jobbe med problemene sine for de får i pose og sekk uansett. Utenom det å føle genuin kjærlighet til andre da, for følelsene har de ikke kontakt med selvom de er mye med deg, har sex og trives med deg. Du ender opp såret og brukt og han har fått det han trenger før han fortsetter samme runden med en ny dame som er like naiv og finner seg i det til hun også går lei og skjønner at det ikke leder noen vei. 

Anonymkode: 742b1...3f5

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er dødfødt. Du kan ikke endre han. Bare bortkastet tid og selvrespekt. Man innbiller seg at man er tolmodig og snill og at dette vil gjøre at han på magisk vis får opp øynene for hvor bra du er og blir klar for å forplikte seg, men det er ikke sånn det fungerer. Han vil ikke bli klar for å forplikte seg samme hvor god du er, og for din del blir denne gode samaritan og tolmodig dame modusen i realiteten bare at du utsletter grensene og selvrespekten din og føler at du ikke kan stille noen krav eller forventninger i frykt for å drive han vekk. Så havner du i en slags relasjon hvor han har det som plommen i egget med alle fordeler en kjæreste kan gi han men uten forpliktelsen og forventninger til han, og det pga det at de ikke ser behov for å gå til psykolog for å jobbe med problemene sine for de får i pose og sekk uansett. Utenom det å føle genuin kjærlighet til andre da, for følelsene har de ikke kontakt med selvom de er mye med deg, har sex og trives med deg. Du ender opp såret og brukt og han har fått det han trenger før han fortsetter samme runden med en ny dame som er like naiv og finner seg i det til hun også går lei og skjønner at det ikke leder noen vei. 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men trenger dette å være kronisk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er i et forhold med en mann som er klar på at han ønsker særboskap. Han har flere barn og jeg har ett. Har drømt om en mann som har lyst å gifte seg, ha et samliv, som er god og snill, og så traff jeg han her som jeg har helt syk kjemi med, og han var åpen etter 6 mnd om et samliv, men nå etter snart et år så sier han at han vil ha særboerskap frem til barna er store. 

Kansje er det smart, og egentlig best for barna, men jeg føler meg så ensom som ikke får komme inn i livet hans. 

Jeg tror et sånt forhold er ok om dere begge ønsker det samme. Altså selskap. Ikke samliv. Om den ene ønsker et samliv er det deprimerende for den som kjenner seg avvist og stressende for den som ikke ønsker det. Man må finne noen som vil det samme. 

Men jeg sliter å bryte ut selv.. 

Anonymkode: 8ad1e...983

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er i et forhold med en mann som er klar på at han ønsker særboskap. Han har flere barn og jeg har ett. Har drømt om en mann som har lyst å gifte seg, ha et samliv, som er god og snill, og så traff jeg han her som jeg har helt syk kjemi med, og han var åpen etter 6 mnd om et samliv, men nå etter snart et år så sier han at han vil ha særboerskap frem til barna er store. 

Kansje er det smart, og egentlig best for barna, men jeg føler meg så ensom som ikke får komme inn i livet hans. 

Jeg tror et sånt forhold er ok om dere begge ønsker det samme. Altså selskap. Ikke samliv. Om den ene ønsker et samliv er det deprimerende for den som kjenner seg avvist og stressende for den som ikke ønsker det. Man må finne noen som vil det samme. Altså finne en som vil ha et samliv om det er det man ønsker. Og om man vil ha særboerskap så finner man en som vil ha det. Ikke hold på en som vil noe annet enn du. 

Men jeg sliter å bryte ut selv.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skulle editere for å legge til en setning til men siterte siden jeg er anonym. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en ganske heftig angst for forpliktelse og ender opp med å unngå de fleste etter ting blir mer seriøst, men er likevel ikke dødfødt med meg da èn mann klarte å bli kjæresten min likevel. Han var flink til å vise balanse ved å både vise interesse men samtidig være laidback og alt annet enn kvelende. Så hjalp det med sprakende seksuell attraksjon på toppen. Har fått avsmak, panikk og mistet interessen for alle andre straks de ønsket noe seriøst.

Men - en del av meg har jo alltid ønsket forhold selv om jeg har latt meg styre av frykten. Jeg tror at en mann som sier han aldri vil ha kjæreste, aldri har hatt det og som oppriktig elsker å knulle rundt mener det og at det er null håp med mindre de ønsker terapi

Anonymkode: 26f94...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har en ganske heftig angst for forpliktelse og ender opp med å unngå de fleste etter ting blir mer seriøst, men er likevel ikke dødfødt med meg da èn mann klarte å bli kjæresten min likevel. Han var flink til å vise balanse ved å både vise interesse men samtidig være laidback og alt annet enn kvelende. Så hjalp det med sprakende seksuell attraksjon på toppen. Har fått avsmak, panikk og mistet interessen for alle andre straks de ønsket noe seriøst.

Men - en del av meg har jo alltid ønsket forhold selv om jeg har latt meg styre av frykten. Jeg tror at en mann som sier han aldri vil ha kjæreste, aldri har hatt det og som oppriktig elsker å knulle rundt mener det og at det er null håp med mindre de ønsker terapi

Hva med å finne en mann som selv ikke ønsker å binde seg da? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva med å finne en mann som selv ikke ønsker å binde seg da? 

Overfladiske relasjoner er ikke noe for meg. Du har oss med forpliktelsesangst som genuint ønsker forhold og de med forpliktelsesangst som genuint aldri vil ha noe annet enn sex med nye partnere 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Overfladiske relasjoner er ikke noe for meg. Du har oss med forpliktelsesangst som genuint ønsker forhold og de med forpliktelsesangst som genuint aldri vil ha noe annet enn sex med nye partnere 

TS her. Så du tenker at hvis han fyren jeg dater genuint ønsker et forhold, så er det håp, selv om han tidligere har backet ut med en gang ting har blitt seriøst og derfor aldri hatt noe forhold? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

TS her. Så du tenker at hvis han fyren jeg dater genuint ønsker et forhold, så er det håp, selv om han tidligere har backet ut med en gang ting har blitt seriøst og derfor aldri hatt noe forhold? 

Ja og nei. Litt rødt flagg han aldri har hatt det, da stikker det kanskje for dypt til at han faktisk har jobbet mye med det og personlig utvikling. Grønt flagg om han kommuniserer åpent med deg og går til terapi

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men logikken med å være uunvikende i tilknytning er jo at man skremmes av partnere som ønsker forhold men ikke de som selv er tilbakeholdne. Da bør man vel velge en som også er unnvikende. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja og nei. Litt rødt flagg han aldri har hatt det, da stikker det kanskje for dypt til at han faktisk har jobbet mye med det og personlig utvikling. Grønt flagg om han kommuniserer åpent med deg og går til terapi

Takk, da ser jeg an litt videre! Skal man aldri gi noen en sjanse og tolke alle røde flagg hardt så møter man jo ingen, og da vil jo aldri noen date meg heller. Jeg har mine greier også som kunne ha vært røde flagg for noen. 

Men setter likevel pris både på realitetsorienterende kommentarer OG nyanserte kommentarer her. Ting er sjelden sort-hvitt. 

- TS 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Men logikken med å være uunvikende i tilknytning er jo at man skremmes av partnere som ønsker forhold men ikke de som selv er tilbakeholdne. Da bør man vel velge en som også er unnvikende. 

Han jeg ble sammen med ønsket forhold som meg. Hvorfor skulle jeg velge en som er unnvikende og aldri vil ha forhold når jeg ønsker forhold selv? Har prøvd og det gjorde meg ulykkelig med hvor avkoblet og overfladiske de var iht intimitet og relasjoner 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk, da ser jeg an litt videre! Skal man aldri gi noen en sjanse og tolke alle røde flagg hardt så møter man jo ingen, og da vil jo aldri noen date meg heller. Jeg har mine greier også som kunne ha vært røde flagg for noen. 

Men setter likevel pris både på realitetsorienterende kommentarer OG nyanserte kommentarer her. Ting er sjelden sort-hvitt. 

- TS 

Lykke til, viktig du tar vare på deg selv i det hele og setter grenser. Sett gjerne en tidsfrist, om ingenting har endret seg i positiv retning fra da og da så kutter du ut. Osv. Men håper det kan ordne seg og at han er flink til å kommunisere 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...