AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #1 Skrevet 6. mai 2023 Det er nærmeste familie det er snakk om, så det er vel innafor å nevne det på en OK måte, men hvordan? Det går som regel flere måneder mellom støvsuginga, så det er fullt av rusk og dyrehår på gulvene, dyrehår og rusk i møbler, kjøleskapet tror jeg ikke har blitt vasket noen gang, og gulvene vaskes ikke. Hånd- og kjøkkenhygienen er så dårlig at jeg mister lysten på å spise der. Eksempler er at ingen vasker hendene før de går til bords (jeg skjønner at ikke alle hjem gjør det), men tenåringsjenta plukker seg i håret, på kviser, koser med katten og har plukket bort flått fra dyrene før hun går rett til bords med hendene rett oppi salaten og burgerbrødene som vi andre også skal ha 🤢 Når jeg ikke bor der er det vanskelig å si noe, men jeg får helt vemmelse. Jeg sliter med å se på kviseplukkinga ved bordet hver eneste gang før hun tar på alt annet etterpå .. Det er flere andre ting å nevne, men jeg er redd de skal lese her og kjenne seg igjen. Er det jeg som er prippen og overrenslig? Jeg er vokst opp på den motsatte enden av skalaen med støvsuging ukentlig/ved behov, jevnlig vasking og god kjøkken- og håndhygiene som jeg trives med. Måtte bare lufte frustrasjonen min, og lurer som sagt på om man kan si noe her? Jeg trives mindre og mindre på besøk der Anonymkode: ee5ca...ba3 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #2 Skrevet 6. mai 2023 Jeg legger aldri merke til hva andre tar på før og mens de spiser, så du er nok litt i overkant hysterisk som legger merke til alt mulig. Anonymkode: fe4da...1ea 1
RaraAvis78 Skrevet 6. mai 2023 #3 Skrevet 6. mai 2023 Skjønner deg godt. Hadde ikke spist noe fra kjøkkenet der. Her vasker alle sammen hendene før vi setter oss til bords for å spise. 6
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #4 Skrevet 6. mai 2023 Hm…. Denne er jo vanskelig. Du kan jo strengt tatt ikke si så mye om de har det sånn 🤷♀️ Anonymkode: d70b1...793
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #5 Skrevet 6. mai 2023 33 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg legger aldri merke til hva andre tar på før og mens de spiser, så du er nok litt i overkant hysterisk som legger merke til alt mulig. Anonymkode: fe4da...1ea Å være observant er nå hysterisk? Du er nok en sånn jeg hadde forlatt middagsselskapet fra, før du peller deg i nesa og tar på felles mat eller nyser meg i ansiktet. Anonymkode: 96c85...890 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #7 Skrevet 6. mai 2023 Jeg har også slike venner. Jeg sier ikke der, men har sluttet å besøke de. Jeg ber de hit, og så mens jeg setter maten på bordet sier jeg høyt « da kan alle gå å vaske seg på hendene, så er det mat» eller noe slikt. Min familie gjør dette automatisk, så da følger de andre etter. Hadde de protestert hadde jeg sagt at «det er greit, men da trenger du ikke mat, heller» med et smil, men med et tonefall som forteller at jeg mener det. jeg kan ikke råde over andre i andres hjem, men jeg kan sette regler i mitt hjem. Anonymkode: 05e4f...ad9 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #8 Skrevet 6. mai 2023 Drikker kun kaffe i slike hjem. Jeg legger meg normalt ikke opp i hvordan andre gjør ting hjemme men jeg har ett familiemedlem hvor det er ille og der er det kun kaffe, takker nei til alt annet. Anonymkode: 3b266...77e 3
Hannah80 Skrevet 6. mai 2023 #9 Skrevet 6. mai 2023 Så motbydelig. Jeg kjenner også noen som har det sånn. Føler meg skitten når jeg går derfra. Spiser aldri der, for å si det sånn. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #10 Skrevet 6. mai 2023 Men herregud, folk som lever slik må jo få veiledning?! Anonymkode: d5fe0...aac 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå