AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #1 Skrevet 6. mai 2023 Og har ikke flyttet så veldig mange ganger før, så trenger noen som er kløppere på flytting. Tips og triks for å gjøre prosessen enklere? Utvask her jeg bor nå må jeg gjøre selv,hvor lenge i forveien er det greit å starte? Er det for lenge å begynne 1 mnd før? 2 uker før? Når pakker dere ned hva? Har allerede pakket ned pynteting og ting som ikke er i bruk, flytter ikke før i slutten av juni. Gleder meg sånn så klarer ikke sitte i ro å vente med å gjøre alt som skal gjøres! Anonymkode: 0b047...783
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #2 Skrevet 6. mai 2023 Har ikke andre råd enn at dette er din store sjanse til å kvitte deg med ræl. Kast/selg/gi vekk ting som ikke betyr noe for deg eller du ikke bruker. Når du blir gammel er det helt ille tenke på alt man samler på og stuer vekk i loft og kjellere, jeg gremmes 🙈 Skulle ønske det var meg som satt og boblet av glede ved tanken på å snart skal flytte, ønsker deg til lykke til. Anonymkode: 8d74b...e1e 6
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #3 Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har ikke andre råd enn at dette er din store sjanse til å kvitte deg med ræl. Kast/selg/gi vekk ting som ikke betyr noe for deg eller du ikke bruker. Når du blir gammel er det helt ille tenke på alt man samler på og stuer vekk i loft og kjellere, jeg gremmes 🙈 Skulle ønske det var meg som satt og boblet av glede ved tanken på å snart skal flytte, ønsker deg til lykke til. Anonymkode: 8d74b...e1e Ja jeg har kastet alt som jeg ikke skal ha allerede og har bare ting jeg skal ha igjen så det føles deilig å ha gått gjennom alt! Venter egentlig bare på å starte å flytte nå! Anonymkode: 0b047...783 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #4 Skrevet 6. mai 2023 Jeg solgte, ga bort og kastet så mye sist vi flyttet. Les gjerne boka til Marie Kondo, den er bra! Ellers kan du jo vaske ut av soverom, vegger og slikt. Og skap hvis du kan klare deg uten. Bad og kjøkken ville jeg venta med Anonymkode: b42a8...6ab 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #5 Skrevet 6. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg solgte, ga bort og kastet så mye sist vi flyttet. Les gjerne boka til Marie Kondo, den er bra! Ellers kan du jo vaske ut av soverom, vegger og slikt. Og skap hvis du kan klare deg uten. Bad og kjøkken ville jeg venta med Anonymkode: b42a8...6ab Kan man starte med å vaske vegger nå? Og hvordan gjør man det? Har lest at det holder å bruke tørrmopp? På tak i allefall.. Anonymkode: 0b047...783
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #6 Skrevet 7. mai 2023 Ingen synspunkter på feks vasking? ☺️ del gjerne tips! Anonymkode: 0b047...783
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #7 Skrevet 7. mai 2023 Har flyttet over 20 ganger. Mine tips: begynn tidligere, helst i går. Tida løper løpsk når det gjelder flytting. Forbered deg godt. Vær nøye med hvem du bruker til flyttebyrå om du velger det. Selv skal jeg aldri bruke flyttebyrå i mitt liv igjen. De ødelegger møbler, går i tingene dine, griser til med uvaska hender og bilene er skitne inni så alt du har blir enten skittent, ødelagt og eller skrapet opp. Flyttebyrå er i tillegg veldig dyrt, minst 15000kr. Selg unna møbler og kjøp nytt(evt brukt på Finn) bøker har du i kofferter. De er tunge, og vanskelige å frakte i pappesker. Kast unna mest mulig. Bruk pledd for å beskytte møbler, glapack og bobleplast. Anonymkode: fa8f3...ab6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #8 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har flyttet over 20 ganger. Mine tips: begynn tidligere, helst i går. Tida løper løpsk når det gjelder flytting. Forbered deg godt. Vær nøye med hvem du bruker til flyttebyrå om du velger det. Selv skal jeg aldri bruke flyttebyrå i mitt liv igjen. De ødelegger møbler, går i tingene dine, griser til med uvaska hender og bilene er skitne inni så alt du har blir enten skittent, ødelagt og eller skrapet opp. Flyttebyrå er i tillegg veldig dyrt, minst 15000kr. Selg unna møbler og kjøp nytt(evt brukt på Finn) bøker har du i kofferter. De er tunge, og vanskelige å frakte i pappesker. Kast unna mest mulig. Bruk pledd for å beskytte møbler, glapack og bobleplast. Anonymkode: fa8f3...ab6 Tusen takk for gode tips!! ❤️ Skal heldigvis ikke flytte langt og jeg har ikke mye som skal flyttes (leide møblert leilighet) så bruker familiens varebil og familien til flytting ☺️ Har allerede pakket ned en god del og er godt på vei. Hva tenker du ang vasking? Bør jeg vente med å vaske ned til alt er ute? Kan jeg vaske vegger og tak nå? Holder det å tørke av vegger eller må de skures? Anonymkode: 0b047...783
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #9 Skrevet 7. mai 2023 Personlig liker jeg å vente med vasking til alt er tømt. Det er lettere å vaske et tomt rom enn et møblert, og det rekker ikke å bli møkkete igjen når det blir vasket like før overlevering. Tak og vegger - fett, støv, sot, eksos osv må vaskes bort, og etter min mening er ikke tørrmopping bra nok til det bruket. En lett fuktig mikrofiberklut/mopp (fuktet med kaldt vann) er det ekspertene anbefaler,men jeg foretrekker et varmt mildt salmiakkvann med en dråpe zalo. Husk alle kriker og kroker, og lister. Sluk og ventilasjon må også tas. Anonymkode: 0279f...e3d 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #10 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Personlig liker jeg å vente med vasking til alt er tømt. Det er lettere å vaske et tomt rom enn et møblert, og det rekker ikke å bli møkkete igjen når det blir vasket like før overlevering. Tak og vegger - fett, støv, sot, eksos osv må vaskes bort, og etter min mening er ikke tørrmopping bra nok til det bruket. En lett fuktig mikrofiberklut/mopp (fuktet med kaldt vann) er det ekspertene anbefaler,men jeg foretrekker et varmt mildt salmiakkvann med en dråpe zalo. Husk alle kriker og kroker, og lister. Sluk og ventilasjon må også tas. Anonymkode: 0279f...e3d Takk for tips Greia er jo at det vil aldri bli tomt her for leiligheten er møblert 😅 dvs ikke mine møbler. Anonymkode: 0b047...783
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #11 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for tips Greia er jo at det vil aldri bli tomt her for leiligheten er møblert 😅 dvs ikke mine møbler. Anonymkode: 0b047...783 Ja, da blir det ikke helt tomt, men du slipper i alle fall alle småtingene som må flyttes frem og tilbake hvis du venter til dine skjer er borte 😀 Anonymkode: 0279f...e3d
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #12 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, da blir det ikke helt tomt, men du slipper i alle fall alle småtingene som må flyttes frem og tilbake hvis du venter til dine skjer er borte 😀 Anonymkode: 0279f...e3d *dine saker er borte Anonymkode: 0279f...e3d
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #13 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tusen takk for gode tips!! ❤️ Skal heldigvis ikke flytte langt og jeg har ikke mye som skal flyttes (leide møblert leilighet) så bruker familiens varebil og familien til flytting ☺️ Har allerede pakket ned en god del og er godt på vei. Hva tenker du ang vasking? Bør jeg vente med å vaske ned til alt er ute? Kan jeg vaske vegger og tak nå? Holder det å tørke av vegger eller må de skures? Anonymkode: 0b047...783 Ja. Vent til alt er ute. Så tar du en vaskedag. Vask alle overflater, alle speil. Vinduer innendørs og utendørs. Vask toalett og dusj, alle sluk renses, sil i evt oppvaskmaskin renses og dusjhode legges i klorvann. Tror ikke du må vaske veggene. Gå over i hjørnene eventuelt. Anonymkode: fa8f3...ab6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #14 Skrevet 7. mai 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Ja. Vent til alt er ute. Så tar du en vaskedag. Vask alle overflater, alle speil. Vinduer innendørs og utendørs. Vask toalett og dusj, alle sluk renses, sil i evt oppvaskmaskin renses og dusjhode legges i klorvann. Tror ikke du må vaske veggene. Gå over i hjørnene eventuelt. Anonymkode: fa8f3...ab6 Trodde man måtte vaske veggene også? 🤔 Anonymkode: 0b047...783
Taluno Skrevet 7. mai 2023 #15 Skrevet 7. mai 2023 Jeg har aldri vasket vegger ved utflytting fra leid leilighet. Vasker alle overflater, gulv, vindu, karmer, og oppå møbler. Inni kjøkkenskap. Og badet vaskes skikkelig, og sluk rengjøres. Jeg har pleid bruke 3-5 timer på utvask, om jeg har leid leiligheter på 40-50 kvm.
Mardina Skrevet 7. mai 2023 #16 Skrevet 7. mai 2023 Pakk ned alt du ikke kommer til å bruke på en stund. Har du mulighet til å sette det inn på det nye bostedet, så gjør gjerne det. Kast ting du ikke har bruk for. Vask over ting/rom du ikke bruker daglig. Bruk evt. vaskebyrå, hvis du ikke er helt komfortabel med å ta flyttevasken selv. Endel utleiere (hvis du leier bolig) er pinlig nøyaktig på utvask. Og da er det jo greit å få gjort det skikkelig 😊 Lykke til 😊
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #17 Skrevet 8. mai 2023 Taluno skrev (9 timer siden): Jeg har aldri vasket vegger ved utflytting fra leid leilighet. Vasker alle overflater, gulv, vindu, karmer, og oppå møbler. Inni kjøkkenskap. Og badet vaskes skikkelig, og sluk rengjøres. Jeg har pleid bruke 3-5 timer på utvask, om jeg har leid leiligheter på 40-50 kvm. Om jeg ikke trenger å vaske veggene så gjør jeg jo ikke det, det tar jo 1-2 timer av arbeidet lett ☺️ Anonymkode: 0b047...783
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #18 Skrevet 8. mai 2023 Taluno skrev (13 timer siden): Jeg har aldri vasket vegger ved utflytting fra leid leilighet. Hvis jeg hadde vært utleier (noe jeg ikke er) hadde jeg forventet at tak og vegger var vasket før utflytting. Anonymkode: 0279f...e3d
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #19 Skrevet 8. mai 2023 Se denne tråden ts 😊 Anonymkode: 780e4...546 1
Taluno Skrevet 8. mai 2023 #20 Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvis jeg hadde vært utleier (noe jeg ikke er) hadde jeg forventet at tak og vegger var vasket før utflytting. Anonymkode: 0279f...e3d Selv profesjonelle vaskebyråer har ikke vask av tak inkludert i sine standard flyttevasker. Så om du skal leie ut, så bør du altså spesifisere at renhold av profesjonelle ikke er tilstrekkelig. Jeg leide boliger i 13 år før jeg kjøpte eget, og flyttet ofte på grunn av jobb, og det har aldri blitt stilt krav til vask av vegger, og absolutt ikke til vask av tak. Har heller aldri fått klage på rengjøring. Men til TS: snakk med utleier, å be om en liste over hva de forventer. Det er forskjellig hva som forventes, og jeg har flere ganger fått tilbakemelding på at jeg har vasket mer enn de forventet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå