Gå til innhold

Å dra fra en venninne for å få besøk av ny venninne, ok?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om 15åringen har vært på overnatting hos ei venninne, ber å bli hentet 12, for så en time etter spørr om å få ha besøk av annen venninne. Er det greit? Tenker på hva første venninne føler? Er det utestenging? Eller er det slik det er?  

Hun sier selv at hun liker å være med begge, men ikke samtidig. Så at det er slik hun må gjøre det og jeg ikke må bry meg... Jeg mamma altså. 

Anonymkode: 54ce9...e85

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei ikke ok

Anonymkode: fca6b...a01

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke helt hvordan dette er utestenging.. Mange trives best med å forholde seg til kun én av gangen. Jeg er slik og forstår godt at andre også kan være slik.jeg har mange venner og trives i selskap med dem alle, kan såklart være med flere samtidig, men en om gangen er alltid best. 

Anonymkode: 98ca8...514

• Liker 18
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer ann på hva avtalen med overnattingsvennen var. Jeg kunne gjerne reist hjem kl 12 etter en overnatting. Å ha andre avtaler er ikke galt. 

Anonymkode: dffa7...996

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Var det forventet at hun skulle bli hos venninnen utover dagen?

Litt usikker, det kan være utestengelse, eller det at hun vil "ha dem for seg selv" eller kanskje de to andre ikke går så godt sammen. Kanskje hun prøver å være der for alle. Og det finnes sikkert flere perspektiver. 

Du kan jo føle på det litt over tid og se hvordan det utvikler seg.

Anonymkode: 806b3...c8c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ser ikke helt hvordan dette er utestenging.. Mange trives best med å forholde seg til kun én av gangen. Jeg er slik og forstår godt at andre også kan være slik.jeg har mange venner og trives i selskap med dem alle, kan såklart være med flere samtidig, men en om gangen er alltid best. 

Det er utestenging når det oppfattes av tredjemann som at den blir forlatt til fordel for en annen. 

Selv blandt voksne er dette ganske kjip oppførsel 

Hadde selv en venninne som var sånn. Vi avtalte å være sammen, så møtes vi, samtidig som jeg er der melder hun og avtaler med en annen også sier hun etter en time "nå må du gå for jeg skal være sammen med xxx" mens den timen med samvær fremstod som at hun bare brukte meg i mellomtiden til hun fikk et bedre valg. Det er kjempevondt 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er vel helt greit det.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det er problematisk.  Det er lov å ha flere avtaler samme dag.

Men hvis venninne2 tok kontakt på formiddagen, og datteren din derfor avkorter besøket hos venninne1 for heller å treffe henne, ville jeg synes det var litt ugreit. 

Anonymkode: 5f591...445

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Om 15åringen har vært på overnatting hos ei venninne, ber å bli hentet 12, for så en time etter spørr om å få ha besøk av annen venninne. Er det greit? Tenker på hva første venninne føler? Er det utestenging? Eller er det slik det er?  

Hun sier selv at hun liker å være med begge, men ikke samtidig. Så at det er slik hun må gjøre det og jeg ikke må bry meg... Jeg mamma altså. 

Anonymkode: 54ce9...e85

Jeg tenker at det er sunt og greit å ha flere venner . Man er da ikke «gift « med vennene sine , å forpliktet til å være «trofast « . Fullt mulig å ha flere veninner samtidig . Jeg er selv den vennen som trives best 1:1 . Det betyr ikke at jeg utestenger noen . Men prioriterer kvalitetstid med hver enkelt , og selfølgelig sammen , hvis det er feiringer og lign . Det mest ødeleggende for evnt kjemi / vennskap er at andre skal blande seg inn , forhindre , begrense . Sånt må få skje naturlig . 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er utestenging når det oppfattes av tredjemann som at den blir forlatt til fordel for en annen. 

Hadde selv en venninne som var sånn. Vi avtalte å være sammen, så møtes vi, samtidig som jeg er der melder hun og avtaler med en annen også sier hun etter en time "nå må du gå for jeg skal være sammen med xxx" mens den timen med samvær fremstod som at hun bare brukte meg i mellomtiden til hun fikk et bedre valg. Det er kjempevondt 

Men her har det vært overnatting. Da har vel venninne 1 fått masse tid både dagen før og formiddagen etter. 

Anonymkode: 9fd36...955

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Synes ikke det er problematisk.  Det er lov å ha flere avtaler samme dag.

Men hvis venninne2 tok kontakt på formiddagen, og datteren din derfor avkorter besøket hos venninne1 for heller å treffe henne, ville jeg synes det var litt ugreit. 

Anonymkode: 5f591...445

Enig i dette. Flere avtaler samme dag er i utgangspunktet greit bortsett fra i det scenariet du beskriver.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja når det skjer på den måten så  blir det ubehagelig for den som står igjen.

Nå er det ikke slik jeg gjør det da. Men da jeg var barn/tenåring og overnattet hos andre kunne jeg og gå hjem kort tid etter vi sto opp for å slappe av litt før jeg skulle treffe en annen venn.. Samme gjorde noen av  mine venner når de overnattet hos meg uten at jeg følte meg utenfor.. 

Nå er jeg i 30 årene, trives best en til en og trives godt i eget selskap også,så  nå setter jeg av en dag til den ene og en annen til den andre osv.. Dobbeltbooker jeg som også skjer iblandt så prøver jeg å samle alle om det går ellers blir den første avtalen jeg i gikk gjennomført og avtalen med den andre må utsettes.. De fleste forstår uten såre følelser.. 

AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er helt greit. Hun har jo valgt å overnatte hos venninne 1, så det er ikke sånn at hun kan føle seg valgt bort. Det må være lov å ha flere venner enn 1. 1 time er lenge, og mye skjer på den tiden. 

Anonymkode: 611ea...a1e

AnonymBruker
Skrevet

Uroproblematisk og selvsagt helt greit 

Anonymkode: 54d84...0bb

Gjest ti10
Skrevet

Synes det må være greit med mindre det var avtalt at hun skulle være lenge på overnattingen, eller at hun har gitt uttrykk overfor venninne 1 for at hun heller vil være med venninne 2.

Det er jo lov til å ha flere avtaler samme dag.

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge de ikke hadde avtalt å henge sammen langt utover dagen vil jeg si det er greit. Hun bryter jo ikke noe avtale med den første veninnen. I voksenlivet hender det jo at man har kaffeavtale med en veninne og middagsavtale med en annen😅

Anonymkode: 3ee69...b51

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja litt kjip oppførsel synes jeg det er

Anonymkode: 0668c...e40

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt greit, så lenge hun ikke avbrøt en avtale med den ene venninna for å møte den andre. Man må jo ha lov til å ha flere venninner, og å gjøre forskjellige ting med de forskjellige vennene.

Anonymkode: 13b5b...32a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet? Hun har overnattet og tilbringe tid med en venninne, og vil nå møte en annen. Er hun forpliktet til å bruke flere dager på denne ene venninna? 

Hvordan kan noen gå dette til å være et problem?

Anonymkode: 88055...458

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Akkurat denne situasjonen hørtes overhodet ikke grei ut nei. Man legger jo ikke nye avtaler med andre venner mens man har besøk, og så jager man besøket hjem for å treffe den/de andre! Det er jo helt uhørt. Her skulle venninna di ha sagt ifra på forhånd at hun hadde en halvveis avtale om å treffe den andre personen, men at dere kunne ta en kjapp kopp kaffe sammen. Eller bare sagt at hun var opptatt den dagen.
Jeg synes det er greit å legge flere avtaler på en dag, så lenge det er avtalt og avklart på forhånd.

Anonymkode: c6465...116

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...