Anonym Bruker ja Skrevet 6. mai 2023 #1 Skrevet 6. mai 2023 Tenker å reise til Australia til høsten/tidlig vinter (ved kysten) da jeg har en god venninne som studerer der. Driver allerede å ser litt på flybilletter, så lurer på om noen her har reist t/r Australia og kan si ca. hva billettprisene kom på samt hvor/hvilket selskap dere bestilte gjennom? Finner mye til mellom 16-20tusen ish og tenker at det er vel det man må betale i disse dager for å komme seg dit (hadde faktisk trodd det var en del dyrere mtp. den lange reiseveien). Har funnet flere ruter på Momondo ca. 27 timer hver vei, for å komme seg dit, men vet ikke om det er lurt å bestille via andre nettsider/byrå/flyselskap? Redd for å bli lurt/scammet osv, så dersom noen her har erfaring med reising dit hadde jeg satt pris på gode tips! Tenker å være der rundt 2 uker. Har vært i Australia en gang før da jeg gikk på folkehøgskole, så har vært gjennom reisedøgnene før.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #2 Skrevet 14. mai 2023 Bruk et reisebyrå der du kan få kontakt hvis det oppstår ting du trenger hjelp til. Hadde sjekket priser med Emirates. De flyr til mange steder i Australia via Dubai. Anonymkode: 5d621...bd2
Gjest Linny111 Skrevet 14. mai 2023 #3 Skrevet 14. mai 2023 Jeg fløy Emirates, og det gikk veldig fint. Jeg betalte litt over 8000 tur-retur fra Edinburgh til Melbourne i mai 2019. Gode gamle tider før korona 😅 Men når krona er så lav og all reise er så dyrt, så synes jeg faktisk ikke 16-20 000 er så ille. Det er viktig å bestille direkte med flyselskapet. Ikke bruk disse sidene du finner gjennom Momondo.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #4 Skrevet 14. mai 2023 Kjøp direkte fra flyselskapet! Jeg pleier å sjekke ruter på Finn, og så går jeg til flyselskapene og søker opp de samme rutene etterpå. Jeg sjekket nettopp billetter til Melbourne neste år, og de lå på 16-20k. Riktignok ikke fra Oslo (Værnes), det gjør det litt dyrere. Så det er nok det man må regne med å betale nå etter covid. Mtp hvor langt det er, er det ikke så dyrt per kilometer. Anonymkode: 5775f...c93
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #5 Skrevet 15. mai 2023 Det er kjempedyrt med flybilletter til Australia, det kommer du ikke utenom. Jeg har hatt en god opplevelse med både Etihad og Emirates så kan varmt anbefale de (det blir et annet selskap fra Norge til Brussel/ Paris siden de ikke flyr til Norge). Anonymkode: 488c4...0d0
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #6 Skrevet 15. mai 2023 Har flydd med Singapore Airlines og muligens Finnair/Quantas (husker ikke helt). Hvor skal du fly til og er du fleksibel på datoer? Tror du kan finne «rimelige» billetter bl.a. med Qatar airways. Anonymkode: 0c28d...bb7
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #7 Skrevet 15. mai 2023 Betalte 8000 kr i 2019 tur/retur Værnes-Sydney, med mellomlanding i Amsterdam og Seoul. Sikkert mye dyrere nå 😕 Vil ikke anbefale KLM med mindre du reiser i økonomi pluss eller business. Setene er trange og jævlige i deres Boeing 777. Har mye bedre opplevelse med arabiske selskaper som bruker Airbus A380, og dessuten sparer du mye tid på å fly via Midtøsten. Anonymkode: d7855...d9c
Gjest Linny111 Skrevet 15. mai 2023 #8 Skrevet 15. mai 2023 50 minutter siden, AnonymBruker said: Betalte 8000 kr i 2019 tur/retur Værnes-Sydney, med mellomlanding i Amsterdam og Seoul. Sikkert mye dyrere nå 😕 Vil ikke anbefale KLM med mindre du reiser i økonomi pluss eller business. Setene er trange og jævlige i deres Boeing 777. Har mye bedre opplevelse med arabiske selskaper som bruker Airbus A380, og dessuten sparer du mye tid på å fly via Midtøsten. Anonymkode: d7855...d9c Jeg har flydd KLM mellom Tokyo og Amsterdam noen ganger og er litt enig. Likte Emirates veldig godt til Australia og ville mye heller valgt dem på en så lang tur.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #9 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Betalte 8000 kr i 2019 tur/retur Værnes-Sydney, med mellomlanding i Amsterdam og Seoul. Sikkert mye dyrere nå 😕 Vil ikke anbefale KLM med mindre du reiser i økonomi pluss eller business. Setene er trange og jævlige i deres Boeing 777. Har mye bedre opplevelse med arabiske selskaper som bruker Airbus A380, og dessuten sparer du mye tid på å fly via Midtøsten. Anonymkode: d7855...d9c Dobbelt så dyrt nå (jeg sjekket i forrige uke). Anonymkode: 5775f...c93 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #10 Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 15.5.2023 den 23.39): Dobbelt så dyrt nå (jeg sjekket i forrige uke). Anonymkode: 5775f...c93 Ja, flyprisene kan ikke sammenlignes med før korona. Anonymkode: 5d621...bd2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå