Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2006 #1 Del Skrevet 5. januar 2006 Hva er forskjellen på disse 3 utdanningene? Medisink sekretær, helsesekretær og helsemedarbeider? Hva er enklest å få jobb som og hva er mest ettertraktet av disse utdanningene...?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2006 #2 Del Skrevet 5. januar 2006 De er alle tre svært ettertraktet og man tjener nokså likt i de tre, men bedre i privat sektor. Lønnen er fra (som nybegynner) kr. 280.000,- og oppover, men kanskje litt mindre i kommunal sektor. Etter noen års ansiennitet kan man selv i en kommune tjene 330.000,- som sekretær men da skal man ha litt å slå i bordet med. Dette er topp utdanninger som gir bra jobber overalt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lil Skrevet 5. januar 2006 #3 Del Skrevet 5. januar 2006 Trodde det var vanskelig å få jobb som medisnsk sekretær jeg..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. januar 2006 #4 Del Skrevet 5. januar 2006 trodde medisinks sekretær og helse sekretær var en og samme ting.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2006 #5 Del Skrevet 5. januar 2006 De er alle tre svært ettertraktet og man tjener nokså likt i de tre, men bedre i privat sektor. Lønnen er fra (som nybegynner) kr. 280.000,- og oppover, men kanskje litt mindre i kommunal sektor. Etter noen års ansiennitet kan man selv i en kommune tjene 330.000,- som sekretær men da skal man ha litt å slå i bordet med. Dette er topp utdanninger som gir bra jobber overalt ← Hehe, er det den samme gjesten som skriver tulle-lønninger i alle trådene? Jeg kjenner et par medisinske sekretærer, de har ettårig utdanning, ikke sikker på hvor man tar den, og jobber ved sykehus (statlig, altså). De tjener rundt 250.000 i året, da tror jeg de har noe ansennitet. Dessuten jobber hun ene skift også. men for all del, ingen dum utdanning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. januar 2006 #6 Del Skrevet 5. januar 2006 Helsesekretær er vel en beskyttet tittel, og hvis jeg har forstått det riktig mer ettertraktet. Utdanningen er lengre og en lærer mer. En har mer fagkunnskap innabords når en er ferdig med utdanningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shagya Skrevet 6. januar 2006 #7 Del Skrevet 6. januar 2006 Medisinsk sekretær er iallefall det samme som legesekretær, bare at medisinsk sekretær jobber på sykehus... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bompi* Skrevet 7. januar 2006 #8 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Helsesekretær er beskyttet tittel og gis etter tre år på videregående(helse og sosial grunnkurs + helseservicefag vk1 + helsesekretær vk2). Startlønn for autorisert helsesekretær er 220 00kr. Medisink sekretær ol kan alle kalle seg, og tilbys gjerne av privatskoler som akademiet, na, mi osv. (Jeg er selv helsesekretær, tok alle tre åra som privatisteksamener og det siste året på skole(mye labarbeid). Fikk da videregåendevitnemål. Mange vil kun ansette helsesekretærer. Medisinske sekretærer jobber gjerne på sykehus i rene kontorarbeidstillinger. Ikke alle er klar over denne forskjellen, og lar seg lure av de private skolene som reklamerer med "medisinsk sekretær" ol, de tar gjerne 30 000-60 000 for et år. Bare lureri spør du meg. Gikk i klasse med flere som hadde gått på privatskoler, og fikk inntrykk av at de var lite fornøyde. Endret 7. januar 2006 av *bompi* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå