Gå til innhold

Er Oslo, eventuelt Trondheim eller Bergen, den beste plassen for single i 30 årene å bo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Syns Kristiansand og Stavanger, samt de byene i Norge som er mindre, er helst for dem som får unger og familie før 30. Bor i en av byene, og syns i og for se ikke kultur og utelivs tilbudet er så dårlig. Men det blir ikkeså brukt.og kanskje helst forbeholdt de yngre.  Er redd for  bli den rare single gamle personen, og  vill helst flytte til en by hvor man kan mingle inn og kanskje finne noen. Er Oslo det beste alternativet? 

Anonymkode: 26c51...7a7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener at Bergen skal være bra. Bergensere er så utadvendte å åpne for å få seg kjæreste, har jeg hørt. 

Anonymkode: ebee4...43c

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen flere som vil si meningene sine? Ble nysgjerrig på dette. 

Anonymkode: ebee4...43c

Skrevet

Tenker det er klart at byene med høyest befolkning har mest potensiell for dating. Dette er spesielt sant dersom vi tar utgangspunkt i at andel ugifte,separerte og gifte er relativt konsekvent gjennom de ulike byene.

Men for å være sikker så genererte jeg en tabell fra ssb basert på fylkene du spør om:

kilde: https://www.ssb.no/statbank/table/03031/tableViewLayout1/

OSLO:

RUoz7p9.png

VIKEN

Jre2Z9H.png

ROGALAND:

A1RJSfK.png

VESTLAND:

xXuA01J.png

VESTFOLD OG TELEMARK:

cq4Z09Z.png

Vi kan også se på befolkningsstatistikk og fordeling av kjønn og alder, der er det ingen ting som slår Oslo:

OSLO:

fUQZoXl.png

LILLESTRØM: (for sammenlikning)

8JXBm8p.png

kilde: https://www.ssb.no/kommunefakta/oslo

AnonymBruker
Skrevet

Har bodd i Oslo og bor nå i Bergen. Synes Bergen er betydelig bedre hva gjelder dating. Mye bedre uteliv, mange aktiviteter å gjøre på date og folk er ikke like jagende som i Oslo. I Oslo følte jeg at alle hele tiden så rundt neste hjørne og mulighetene var så mange at folk ikke turte å satse på noe som helst. I Bergen føler jeg ikke den generelle holdningen der er like ille. Men nå har jeg møtt mann og blitt samboer med han i Bergen, så er noen år siden jeg var singel noe sted. 

Anonymkode: 572b2...4e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...